A Magyar Nagydíj idején számos szerkesztőségi tagunk kószál a Hungaroringen, és minden évben eszébe jut valakinek, hogy a pilóta-parkolóban megnézze, mivel járnak közúton a sztárok. Íme, az idei fotók:
Kimi és Grosjean: Renault Mégane RS
A Lotus Renault pilótái nem a névadó, hanem a motorszállító márkától kaptak szolgálati civil autót. Bár alighanem ezek a Mégane RS-ek a legolcsóbb kocsik az egész VIP-parkolóban, nem mondom, hogy sajnálom őket. Nemrég pályán próbálhattam ki egy ilyen RS-t, és állítom: bizony nagyobb élmény vezetni, mint sok jóval drágább, erősebb gépet!




A goodwoodi Festival of Speeden próbálhatták ki nemrég először új autóikat a Red Bull sztárjai. A Vettel Edition FX-ek dízelmotorosak, de legalább szépek. Vettel azért egy KTM Duke-ot is hozott, biztos nem szeret ácsorogni a budapesti dugóban:
Naná, hogy a McLaren pilótái nem BMW-vel járnak. Hamilton egy magyar rendszámos E350CDI-t kapott a magyar Mercedestől, így legalább elkerülheti az esetleges rendőri zaklatást (“Lajos, tudja, miért állítottam meg?”) Button parkolóhelyén egy Viano kisbusz állt, de erős a gyanúnk, hogy inkább viszik vele, mint ő maga vezetné:
A Ferrari pilótái nem tűzpiros sportkocsikkal hasítanak Mogyoródon át a pesti éjszakába, hanem a fiat konszern legtávolabbi szegletéből kaptak autót. A Chrysler és Jeep márkákat 2009-ben vette meg a Ferrarit is birtokló Fiat, a két versenyző fél éve kapott egy-egy piros SRT8-as Grandcsirkét, síkos utakra. Budapestre nem a piros kocsikkal jöttek, de azért maradtak a típusnál, biztos bejött nekik, hogy ezekben két centinél jóval magasabban ülhetnek az aszfalt felett:
A Mercedes AMG Petronas versenyzői egy-egy családi, nagy luxuskombit kaptak a magyarországi jövés-menéshez, összkerékhajtással, dízelmotorral. Nem gondoltuk volna, inkább SLS-eket, vagy más AMG-ket képzeltünk volna a parkolóhelyeikre:
Hülkenberg és di Resta: Passat és Exeo
A Sahara Force India csapat versenyzői jellegtelen VW-csoportos szedánokkal járkálnank nálunk, magyar rendszámmal:

Jönnek az unalmas bérautók; a kisebb csapatok pilótái – ha nem Renault-sok -, ilyennel kénytelenek beérni
Talán nekik a legnagyobb törés kislattyogni az F1 cirkusz csillogásából, és beülni magyar szolgálati autóikba. Még bérautós viszonylatban és már-már alsó polcos a két kocsi, az olcsóságáról elhíresült Renault-szedán, és a szép, de mégiscsak elég kommersz új Opel Astra:

Jönnek az unalmas bérautók; a kisebb csapatok pilótái – ha nem Renault-sok -, ilyennel kénytelenek beérni
A Scuderia Toro Rosso pilótái pályán kívül már nem kapnak Ferrari V8-at maguk alá. A decens Octavia kombi és a legalább egy nagyon kicsit sportos TSI Golf sima Europcar-bérautók:

Jönnek az unalmas bérautók; a kisebb csapatok pilótái – ha nem Renault-sok -, ilyennel kénytelenek beérni
A Williams és a Caterham pilótái Renault-motoros csapatok tagjaiként ugyanolyan Mégane RS-t kaptak a beszállítótól, mint Kimi:
Bár a kocsin nem látunk bérbeadó cég-matricát, az unalmas Jetta bizonyára szintén csak átmeneti négykerekűje a HRT pilótájának.
A Marussia pilótája ha izgalmas kocsit nem is, egyedi rendszámot legalább kapott:
Küldjetek paparazzo-fotókat!
Kedves olvasók, ha elcsípitek valahol fényképezőgépetekkel a magyar közúti forgalomban a pilótákat, küldjetek képet róluk! És írjátok meg, indexelnek-e, betartják-e a sebességhatárokat közúton, sőt, ha rendőrök vagytok, azt is, nem járt-e le a mentődobozuk!







