A Forma-1 nem a kispénzűek sportja, ezt eddig is tudtuk. De vajon mekkora ráfordítást igényel egy gyártó részéről, hogy ott legyen a legrangosabb sorozatban? Jean Francois Caubet, a Renault F1-es motorfejlesztésért felelős igazgatója konkrét összegeket mondott a Financial Times F1-es különkiadásában.
“A teljes költségünk körülbelül 120 millió euró” – mondta Caubet, emlékeztetve a tényre, hogy a Renault saját csapatot már nem futtat az F1-ben, csak motorszállítóként van jelen. “A nettó költség, vagyis ha a teljes összegből levonjuk az értékesített motorok árát, 60 millió euró.” A Renault jelenleg évi 16 versenymotort és tesztmotorokat szállít a Red Bullnak, a Lotus Renault GP-nek (2012-től Lotus) és a Team Lotusnak (2012-től Caterham), jövőre a Williams is csatlakozik az ügyfélkörhöz.
A Renault 2009 végén adta el F1-es csapatát, az akkori költségekhez képest a 120 milliós kiadás nem aprópénz ugyan, de jelentős megtakarítást jelent. “A múltban a csapat teljes költségvetése 250-280 millió euró volt. A szponzorpénzek és a tévéközvetítések után járó jogdíjak levonása után a nettó összeg 180 millió euró körül alakult.”
Más szavakkal: a Renault jelenleg harmadannyit költ, mint amikor saját csapata volt, a jelenlegi beszállítói szerep ráadásul nagyon jól működik, hiszen a Red Bull-lal zsinórban két világbajnoki címet nyert. “A Red Bull-lal ötéves szerződésünk van. Korábban nehéz volt hosszú távra tervezni, mert a stratégia eredményességhez volt kötve. A jelenlegi keretek között könnyebben tudunk tervezni.”
Caubet elárulta, hogy a Renault az F1-ből való kilépéssel fenyegetőzött, ha nem fogadják el a 2014-től alkalmazott új motorszabályokat. “Kemény nyomást gyakoroltunk az FIA-re, hogy fogadja el az új szabályokat. Az álláspontunk világos volt: ha jönnek az új motorok, maradunk, ha maradnak a jelenlegiek, befejezzük.” A Renault számára a kis turbómotorok fejlesztése azért fontos, mert utcai autóiban is ilyeneket szeretne használni, így az F1-es fejlesztésekre nem kell túlzottan nagy, önálló forrásokat elkülönítenie.
