A Williams 1978 óta tartó története során sosem kezdett még olyan rosszul idényt, mint 2011-ben, de a csapat által kiadott friss jelentés szerint ha a pályán nem is, azon kívül nincs rossz helyzetben az alakulat, pénzügyileg sikeres évet zártak 2010-ben.

A jelentés szerint a csapat forgalma ugyan jelentősen csökkent 2009-hez képest, 108,3 millió fontról 91 millióra, de adózás előtti nyeresége 4,5 millióról 5,8 millióra nőtt, emellett pedig még egy 1,9 millió fontos beruházásra is futotta a katari Williams Technology Centre-ben (WTCQ).

“Pénzügyi szempontból 2010 biztos alapot adott a Williamsnek a növekedésre. Hosszú idő óta az egyik legbarátságtalanabb szponzori klímában is sikerült partnerségre lépnünk a venezuelai PDVSA-val és meghosszabbítottuk a kapcsolatunkat korábbi partnereinkkel, a Randstaddal és az Orisszal. Idén tovább építkezünk a Jaguar Land Roverrel közös projektünkben, és a Williams Hybrid Power valamint a WTCQ fejlődésére is számítunk” – magyarázta az alapító-tulajdnos, Sir Frank Williams.

A Williams az eredetileg saját KERS fejlesztésére alapított Williams Hybrid Powerrel a Porsche versenyautóit látja el hibrid technológiával, a csapat tavasszal a frankfurti értéktőzsdére is kilépett és az akkori ígéretnek megfelelően egy másik autógyártóval, az indiai TATA kezében lévő Jaguar Land Roverrel is partnerségre lépett.

A csapathoz kapcsolódó hír még, hogy a legfrissebb pletykák szerint a Williams 2012-re ejtheti a Cosworth-motorokat és Renault-ra válthat. A kilencvenes években számos bajnoki címet hozó együttműködés folytatása már 2009 végén, a Toyota távozása után felmerült, de akkor a grove-iak inkább az olcsóbbnak tűnő Cosworth mellett döntöttek – úgy tűnik, mostanra a francia gyártótól is kedvező ajánlatot kaptak.