Ahogy pár évtizede teljesítményben és végsebességben, most fogyasztásban és károsanyag-kibocsátásban vetélkednek a gyártók. A Toyota konnektorról is tölthető Priusára a Volvo szélenergiával hajtott dízel hibriddel válaszol.




A műszaki információkat már korábban közölte a Volvo: a jövőre ígért sportos családi kombi, a V60 elejét a D5 jelzésű, 2,4 literes, 215 lóerős dízelmotor húzza, hátulját egy 70 lóerős villanymotor tolja majd.
Ami a sajtótájékoztató igazi újdonsága volt: a Volvo még azt is elrendezte, hogy hibridautói egy átlagos európai autós számára akár teljesen károsanyag-kibocsátástól mentesen üzemeljenek. Ehhez persze stratégiai partnerre volt szüksége.
A Vattenfall vajon mi?
Régóta dolgozik már együtt látványos, és remélhetőleg előbb-utóbb valóban meg is valósuló projektek megtervezésében a főként észak-európai érdekeltségű energia-szolgáltató, a Vattenfall és a Volvo. Elviekben komplett puritán skandináv életstílust is kínálnak már vállalkozó kedvű öko-családoknak; a mostani megállapodás célja pedig a hibrid Volvók – elviekben – teljesen tiszta üzemének biztosítása.
Hogy a hagyományos belsőégésű motorral közlekedő szomszéd se mutogathasson ujjal a V60-tulaj Björnre az IKEA parkolójában: de hát te is szennyezel, csak áttételesen!, a Volvo szellemes kommunikációs eszközhöz nyúlt. A V60-okba tankolt villany a sajtótájékoztató szerint ugyanis szélerőművekből jön majd, nem sugárzó atomreaktorokból vagy büdös szén-, gáz-, olajerőművekből.
Oystein Loseth, a Vattenfall vezére és Stefan Jacoby, a Volvo CEO-ja bejelentették: a konnektoros hibridek fejlesztésére kötött együttműködés alapján elmondható, hogy kvázi a Vattenfall szélparkjaiból tankolnak az új Volvók (apropó Volvo-CEO: ezt most találtam).
Nem lehet ugyan kiválogatni az elektronokat a konnektorból jövet, de a Vattenfall egyetlen szélgenerátora akár háromezer V60-as töltését meg tudja oldani. Így hajtja hát a szél a jövő Volvóit.

