A Chevrolet a Los Angeles-i Autószalonon jelentette be, hogy a Volt villanyautója a jövő év végén lesz kapható Kaliforniában, az Egyesült Államok legnagyobb újautó-piacán. A Chevrolet partneri viszonyra lépett három kaliforniai közüzemmel és az Elektromos Energetikai Kutatóintézettel, hogy tartós, életszerű demonstráció és tesztelés során mutassák be az ügyfeleknek a villanyautókat és a közlekedés villamosítását, illetve közösen oldják meg a járművek feltöltését.

Mindig a villanymotor hajtja  kerekeket
Európában Opel Amperaként mutatták be
A benzinmotor legfeljebb áramot termel
2010-től gyártják
4 fotó
Mindig a villanymotor hajtja  kerekeket

Mindig a villanymotor hajtja kerekeket

Mindig a villanymotor hajtja kerekeket


A program keretében a Chevrolet több mint száz darab Volt autót ad át a résztvevőknek, hogy két évig használják őket flottájukban. A Chevrolet az OnStar telematikai rendszer segítségével is gyűjti a járművek üzemi adatait és a használók visszajelzéseit, amelyeket aztán felhasznál a járművek tökéletesítésére, továbbfejlesztésére.

Emellett több mint ötszáz töltőállomást létesítenek lakóhelyeken, munkahelyeken és közterületeken. A kísérleti töltőállomásokon kipróbálják a járművek töltési folyamatát és visszajelzéseket kapnak az ügyfelektől.
 

Európában Opel Amperaként mutatták be

Európában Opel Amperaként mutatták be

Európában Opel Amperaként mutatták be


2010 végére tervezik a Volt sorozatgyártásának kezdetét, az árakat azonban még nem hozták nyilvánosságra. A Volt európai értékesítését 2011 végétől kezdi majd a Chevrolet.

A jármű 60 kilométert képes megtenni benzin nélkül, kerekeit minden sebességnél, mindig elektromos áram hajtja. Ha a lítiumion akkumulátorok lemerülőben vannak, a benzin-, illetve az E85 (bioetanol) üzemű motor táplálja tovább az elektromos hajtásrendszert, egyúttal feltölti a telepeket is. Így akár közel ötszáz kilométeres hatótávolság érhető el. Az elektromos hajtásrendszer a 150 lóerőnek megfelelő teljesítményével 161 kilométer/órás végsebességet biztosít az autónak. A jármű normál 230 voltos hálózatról kevesebb, mint három óra alatt feltölthető.

Videón a Chevrolet Volt:

 

a videó a hirdetés után indul