



Most októberben a cég az új nagy egyterűjét is leleplezi, ami az MPV-t váltja majd. Japánban marad az MPV név, Európában valószínűleg számot kap az autó. Eltérő nevet csak az igazán különleges modellek, mint az RX-8, az MX-5 vagy a CX-7 kapnak. Vélhetően a Mazda MPV utód Mazda8 néven fut Európában.
[bekkep]1988-ban mutatkozott be elsősorban az amerikai piacra szánt hátsókerék-hajtású MPV, 3,0 V6-os motorral. Később érkeztek az összkerék-hajtású változatok is. 2003-ban átesett egy kisebb frissítésen és időközben az európai igényeknek megfelelően dízelmotorral és elsőkerék-hajtással is gazdagodott a hétszemélyes jármű kínálata.
A Tokióban bemutatkozó új MPV, hasonlóan a Mazda jelenlegi kínálatához, a sportos vonalat erősíti. Ennek megfelelően egy izmos motor szerepel a kiállításon szerepelő MPV-ben. A 2,3 literes DISI turbómotor 260 lóerős és hatsebességes automataváltót kapcsoltak hozzá.
Gazdagodott az MPV adaptív fényszórókkal is, amelyek figyelmeveszik a jármű sebességét és a kormány elfordítását is. Balesetmegelőzésénél egy sok-szenzoros rendszer segít, amely figyeli a vezető stílusát, veszély esetén pedig a féket és a kormányt is használva segít.
Van azonban egy sokkal érdekesebb rendszer is az MPV-ben, ez a jövőben valósulhat meg. A kereszteződésekben, ahol a vezető és a fedélzeti szenzorok nem látják vagy érzékelik a közeledő járműveket, az oldalütközés-védelem kommunikációs rendszer adatokat cserél a közeledő járművekkel, a kijelző és hangjelzések használatával figyelmeztetve a vezetőt jelenlétükre.
Eltérően a korábbiaktól, az MPV személyautósabb, laposabb felépítésű, de továbbra is hét üléssel készül. Hátulra továbbra is tolóajtón keresztül lehet beszállni.