2010-ig 5-10 teljesen új modellt szeretne elkészíteni a Volkswagen. Közöttük szerepel a várhatóan jövőre bemutatkozó és 2007-re piacra kerülő szabadidőautó is. A Golf Country-t feltámasztó modell a Golf Plus-ra épül majd. Emiatt egyértelműnek tűnt, hogy Wolfsburgban készül majd a jármű, hogy kihasználják a Golffal közös padlólemezt és alkatrészeket.
[bekkep]Csakhogy a wolfsburgi gyár az IG Metall szakszervezet és az üzemi tanács által követelt bérekkel nem tudta volna gazdaságosan, megfelelő exportárakon előállítani az autót. Emiatt Portugáliába akarták telepíteni a gyártást.
Végül a feleknek sikerült megegyezniük és mintegy 850 eurót lefaragni az autónkénti gyártási költségekből, de egy érdekes csavarral. Az autót nem a Volkswagen alkalmazottai gyártják a megszokott bértarifáért, hanem a VW leányvállalata, az Auto 5000 GmbH. Az itt dolgozók a gyári munkásoktól eltérően egyes juttatásokat nem kapnak meg.
A cég onnan kapta a nevét, hogy a Volkswagen 2001-ben 5000 munkanélkülit akart alkalmazni 5000 márkás havi bérért (kb. 640 000 forint). Jelenleg a Tourant is az Auto 5000 munkásai gyártják. A bejelentett megegyezés mellett nyilvánosságra hozták, hogy a VW másik gyárában, Emdenben is bővítik a termelést egy új modellel, amennyiben ott is sikerül a Golf szabadidőautóhoz hasonló alacsonyabb árat kialakítani.
Német gazdasági lapok tudni vélik, hogy az új kocsi a Passat Coupé lesz. Emdenben jelenleg Passat limuzin és kombi modelleket készítenek. A Coupét 2008-ra ígérik a szaklapok.
Kupé ügyben kissé ellentmondásos, hogy felröppent a Scirocco feltámasztásának híre is. Úgy tudni, ez viszont a Golf alapjaira épülne és Wolfsburgban gyártanák. A szigorúan 2+2 üléses kocsi alapmotorja a most bemutatott 1,4 literes kompresszoros, turbós 170 lóerős erőforrás lenne. Ezt a hírt azonban spekulációnak nevezte a Volkswagen szóvivője.
