A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös adatbázisa, a PMX első féléves adatai szerint a lakosság autóvásárlást tervező tagjainak több mint fele rendszeresen lapozgatja a különböző hirdetési újságokat, és mintegy harmada használja legalább heti rendszerességgel az internetet.
Ma Magyarországon a 15 éves és annál idősebb lakosság 12 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező egy-két évben személyautót vásárol, derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott adatbázis, a Product Media Index (PMX) 2005. I. féléves adataiból.
A PMX adatainak tanúsága szerint a Renault típusú autók tulajdonosai a márkához leghűbb vásárlók, ugyanis a közülük új autót vásárolni szándékozóknak mintegy 44 százaléka tenné le voksát újra a francia márka mellett. E tekintetben hasonlóan jól szerepelnek a Volkswagen, a Ford és az Opel típusok is.
Az új autóra vágyók az adatokból következtetve – legcélzottabban férfi életmód magazinok, számítástechnikai-informatikai, valamint autós lapok útján érhetők el különböző ajánlatokkal. Emellett azonban a kereskedelmi rádiók adásait az átlagnál többen hallgatják közülük rendszeresen, és több mint egyharmaduk legalább hetente szörföl a neten.
Talán nem meglepő, hogy a PMX szerint a férfiak körében az átlagnál magasabb az autóvásárlási szándék, csakúgy, mint a fiatalabb – 18-39 éves korosztályban -, a magasabb jövedelemmel rendelkező, s a legalább négy főből álló háztartások körében.

