



[bekkep]Az élet megy tovább, a szezon folytatódik, így ezúttal a távoli Japánban méri össze az erejét a világbajnoki ralimezőny. A tavalyi évben debütáló Japán Ralit így idén másodszorra rendezik meg, bár egy sor változtatással a 2004-es évhez képest.
Várhatóan nagy ünneplést hoz a hétvége, hiszen Sébastien Loeb-öt minden bizonnyal világbajnokká koronázzák a felkelő nap országában, s ezzel zsinórban másodszor lesz a sportág legjobbja. Ehhez mindössze arra van szüksége a Citroën pilótájának, hogy dobogós helyezést érjen el.
“A világbajnoki cím megszerzésére koncentrálok. A Japán Rali nem tartozik azok közé a versenyek közé, amelyeket mindenáron meg akarok nyerni. Így senkinek nem okozok meglepetést azzal, hogy olyan tempóban kezdek, amely kényelmes számomra…”
[bekkep] “Amennyiben viszont azt látom, hogy túlzott kockázatot kell vállaljak, hogy lépést tartsak az éllovasokkal, akkor inkább a világbajnoki cím megszerzésére koncentrálok, amelyet megpróbálok Japánban elérni.” – nyilatkozta Loeb.
Loeb két nagy ellenfelének, a subarus Petter Solbergnek és a Peugeot 307 WRC-vel versenyző Marcus Gönholmnak akkor van csak esélye a világbajnoki címre, ha valamelyikük a hátralévő négy futamot megnyeri.
A hétvégi győzelemre kettejük közül ezúttal Petter Solberg esélyesebb, hiszen a 2004-es versenyen az övé lett a győztes trófea. Marcus Grönholm a negyedik hellyel térhetett haza a Távol-Keletről.
[bekkep]Nem dőlt még el a konstruktőr világbajnoki cím sorsa sem, amelyre az első helyen álló Citroën mellett a Peugeot is pályázik, 20 pontnyi lemaradással a második helyen.
A mindig pontokat szerző Märtin helyett ezúttal Daniel Carlssonon a sor, aki privát státusza ellenére közeli kapcsolatban áll a Peugeot Sporttal. A svéd pilóta a Bozian Racing színeiben versenyzett a 206 WRC-vel, mielőtt a gyári csapat harmadik 307 WRC-jét vezethette a tavalyi Brit Ralin.
A hétvégi ralin igen fontos szerepet játszik majd a megfelelő abroncsválasztás. Az időjárás nagyon változékonyan alakulhat, s a gyorsasági szakaszok közötti nagy távolság és a messze lévő szervizpark miatt megjósolhatatlanok az egyes útviszonyok.

A versenyről:
A Japán Rali három napon át tart, s a 26 murvás gyorsasági szakasz 350,18 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1615 km.
A világbajnokság állása a Brit Rali után:
Pilóták:
1. S. Loeb 99 pont
2. P. Solberg 65 pont
3. M. Grönholm 61 pont
4. M. Märtin 53 pont
5. T. Gardemeister 47 pont
6. H. Rovanperä 27 pont
7. F. Duval 24 pont
8. M. Stohl 16 pont
R. Kresta 16 pont
10. C. Sainz 11 pont
Konstruktőrök:
1. Citroën 137 pont
2. Peugeot 117 pont
3. Ford 76 pont
4. Subaru 72 pont
5. Mitsubishi 53 pont
6. Skoda 13 pont
(Forrás: Amber PR)
