



A V8-as motor már csöppet sem mondható újnak, de kifinomult működése és a még mindig kedvező fogadtatás miatt minimális átalakítások után beépítésre került az új GS-be. Néhány kilométer erejéig a hazai utakon is meggyőződhettünk arról, hogy nem tett elhibázott lépést a Lexus.
A V8-as motorhoz hasonló kulturáltságú aggregát elvétve akad a konkurenseknél. Csendes és harmonikus motor, emellett elementáris erővel mozgatja a GS nem éppen könnyű karosszériáját.
Mindössze 6,1 másodperc szükséges a 283 lóerős GS 430-nak, hogy teljes nyugalomban 100 km/órás sebességre katapultáljon, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óránál. A maximális nyomaték 417 newtonméter 3500-as fordulat mellett.
A csúcs GS 19,5 millió forint körüli áron indul, de a Mark Levinson hifi kivételével minden extrát megkapunk felár nélkül. A fűthető-hűthető ülések mellett minden részletre ügyelő menetstabilizáló elektronika, 10 légzsák, GPS navigáció és többek között xenon fényszóró is jár.
A GS 430-ban széria a változó áttételű aktív kormány, amely a menetstabilizálóval együtt vészhelyzetben képes ellenkormányzásra, alaphelyzetben pedig a sebességtől függően változtatja a kormány áttételét.
A Pre-Crash Safety rendszer a Magyarországra érkező modellekbe egyelőre nem rendelhető, valószínűleg csak a jövő évtől kérhető.
Kicsit kevesebb tartalékkal rendelkezik a GS 300-as új, háromliteres motorja, de gyengeségre itt sem fogunk panaszkodni. A kettős VVT-i változó szelepvezérléses motor 249 lóerőt ad le 6200-as fordulatszám mellett, maximális nyomatéka 310 newtonméter 3500-nál.
Tisztességes a 7,1 másodperces 100-as sprintidő, a végsebesség pedig 240 km/óra. Menet közben érzésre kevés különbség érzékelhető 160 km/óráig, efelett valószínűleg jobban kijön a V6-os és a V8-as motor közötti erőkülönbség. A V6-os motornak szerencsére már hallani a gyönyörűen duruzsoló hangját, amitől szintén erősebbnek tűnik egy picit.
Mindkét változatnál sport és téli fokozattal ellátott hatsebességes automata váltó gondoskodik a hátsó kerekhez való erőátvitelről, amely kiválóan végzi a dolgát.
Kézi üzemmódban a legmagasabb fokozatot jelölhetjük ki, de a váltás időpontját alapvetően nem a vezető határozza meg. Eltérően a konkurenseknél alkalmazott elvtől, a Lexus nem kapcsol feljebb, ha eléri a maximális fordulatszámot, hanem tartja a kijelölt sebességfokozatot.
A GS 300 alig drágább elődjénél, alapáron 13,5 millió forintot kóstál, bár itt a felszereltség még nem teljes. Még két további felszereltségi lépcső választható, a magasabbikért plusz 2,5 millió forintot kell kifizetni.
Magyarországon körülbelül 40 darab GS kerülhet értékesítésre évente, zömmel a 300-as modellből.