

A meghibásodások leggyakoribb oka általános elektromos probléma volt (35,1 százalék), míg a második fő hibaforrásnak a gyújtórendszer bizonyult, mely az esetek 14 százalékában okozott galibát. A továbbiakban az ékszíj, a gyertyák és az olajpumpa mondta fel a leggyakrabban a szolgálatot.
A kiskategóriában a Ford Fiesta, a Volkswagen Polo és a Seat Arosa igényelte a legkevesebb segélynyújtást, 1000-ből 15 illetve 16 darabnál volt szükséges kihívni az autómentőt. 20 alatti értékkel jól szerepelt még az Opel Corsa, a Mitsubishi Colt, a Ford Ka és a Citroën Saxo. A kiskategóriában a leggyakrabban a Skoda Felícia és Fiat Punto robbant le. A két kis Renault, a Twingo és a Clio sem büszkélkedhet jó számokkal.
Az alsó középkategória legmegbízhatóbbika a Toyota Corolla és a Honda Civic, amelyekből mindössze 9,8 illetve 9,9 autó igényelt országúti segítséget 1000 darabra vetítve. Ezt a méretosztályt teljes mértékben a japán márkák uralják, ugyanis a következő három helyet a Mazda 323, a Toyota Rav-4 és a Nissan Almera szerezte meg. Ebben a kategóriában már rendszerint 20 alatti értéket produkáltak az autók. Kiugróan gyenge, az összes kategóriában a leggyengébb eredményt érte el a tavaly leváltott Renault Mégane, amely 46,2 esetben kívánt szakembert. Gyengén szerepelt még a Fiat hármasa, a Brava, a Bravo és a Marea is.
A középosztály legjobb eredményét a Toyota Avensis/Carina érte el a maga 7,6 pontjával. Utána a Mercedes SLK és a BMW Z3 szerepelt, még szintén 10 pont alatt. A családi autók között meglepően sokan kerültek 20 pont fölé, így a Ford Mondeo, a Peugeot 406, az Opel Vectra, a Skoda Octavia és a 40-es Volvo sorozat is. Ez utóbbi típus a sereghajtó a Renault Lagunával együtt.
Az alsóbb osztályokban az Audi nem jeleskedett igazán, a felső középkategóriában viszont a legmegbízhatóbbnak bizonyult. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy egy a többi éllovasnál magasabb, 15,9-es értékkel érte ezt el, a Mercedes E osztály és a hármas BMW előtt. Meglehetősen csúnya eredményt produkált az Opel Omega és a 70-es sorozatú Volvo.
Az egyterűek között négy modell, a Volkswagen Sharan, a Ford Galaxy, a T4-es Volkswagen és a Renault Espace szerepelt az ADAC vizsgálatában. Meglehetősen magas számmal (30,7) a Sharan nyerte el a kategória első helyét, 43 ponttal pedig az Espace a negyediket.
| Meghibásodási arányszám | ||
| KISKATEGÓRIA | ||
| Skoda Felicia | 35,9 | |
| Fiat Punto | 34,5 | |
| Renault Clio | 32,7 | |
| Renault Twingo | 30,1 | |
| Seat Ibiza/Cordoba | 28,3 | |
| Nissan Micra | 22,6 | |
| Peugeot 106 | 20,3 | |
| Citroen Saxo | 19,7 | |
| Ford Ka | 18,5 | |
| Mitsubishi Colt | 18,2 | |
| Opel Corsa | 17,9 | |
| Seat Arosa | 16,5 | |
| VW Polo | 16,2 | |
| Ford Fiesta | 15,9 | |
| ALSÓ-KÖZÉPKATEGÓRIA | ||
| Renault Mégane | 46,2 | |
| Fiat Bravo/Brava/Maera | 38,5 | |
| Ford Escort | 27,8 | |
| Peugeot 306 | 25,8 | |
| Renault Scénic | 20,4 | |
| Seat Toledo/Leon | 18,5 | |
| Opel Astra | 16,7 | |
| VW Golf/Bora/Vento | 16,2 | |
| Audi A3/S3 | 15,1 | |
| Nissan Almera | 12,2 | |
| Toyota RAV-4 | 11,3 | |
| Mazda 323 | 11,1 | |
| Honda Civic | 9,9 | |
| Toyota Corolla | 9,8 | |
| KÖZÉPOSZTÁLY | ||
| Renault Laguna | 30,4 | |
| Volvo S40/V40 | 27,7 | |
| Skoda Octavia | 25,4 | |
| Opel Vectra | 24,0 | |
| Peugeot 406 | 21,3 | |
| Ford Mondeo | 20,7 | |
| BMW 3-as | 17,8 | |
| Mercedes C-osztály | 17,5 | |
| VW Passat | 16,1 | |
| Audi A4/S4 | 14,0 | |
| Nissan Primera | 13,8 | |
| Mitsubishi Carisma | 12,0 | |
| Mazda 626 | 10,2 | |
| BMW Z3 | 9,9 | |
| Mercedes SLK | 9,1 | |
| Toyota Avensis/Carina | 7,6 | |
| FELSŐ-KÖZÉPKATEGÓRIA,CSÚCSKATEGÓRIA | ||
| Volvo S70/V70/C70 | 41,9 | |
| Opel Omega | 41,6 | |
| BMW 7-es | 27,3 | |
| Mercedes E-osztály | 25,8 | |
| BMW 5-ös | 24,0 | |
| Audi A6/S6 | 15,2 | |
| EGYTERŰEK | ||
| Renault Espace | 43,0 | |
| VW Bus T4 | 36,4 | |
| Ford Galaxy | 31,6 | |
| VW Sharan | 30,7 | |
A statisztikából hiányzik több típus is. Ennek oka, hogy az ADAC statisztikájában csak az évi 10 000 fölötti értékesítést elérő típusok szerepelnek.
