



Az oldalunkon elérhető adatbázis kezelése igen nehéz feladat, így olvasóink javaslatainak megfelelően többször próbáltunk javítani azok áttekinthetőségén és az észrevételeknek megfelelően a hibákat is javítottuk. Most is csak arra tudjuk buzdítani látogatóinkat, ha bármilyen észrevételük van, írjanak egy e-mailt az info@vezess.hu címre! Szeretnénk megköszönni olvasóink helyreigazításait is és pontosításait is.
Olvasmányos részünk is folyamatosan fejlődött az elmúlt kilenc hónapban. Augusztusban két új rovat jelent meg, az akció-figyelő és a teszt. Az előbbi az aktuális akciós ajánlatok közt barangolóknak nyújt eligazítást, míg a tesztrovatban kizárólag új autókról írt tesztjeinket közöljük. A tesztekben megpróbálunk teljes objektivitással közölni benyomásainkat az autókról, ám néha nehéz a tesztelő szubjektív véleményt elrejteni a tényszerű beszámolók mellett. A tesztelést szerkesztőségünk három fős gárdája végzi, de az izgalmasabb autóknál a cég két ügyvezetője is bekapcsolódik a tapasztalatszerzésbe. Augusztus óta összesen 31 autó járt szerkesztőségünknél. Jelenleg épp a 32-et, egy Citroen C5 kombit és a 33-at, egy Toyota Yaris TS-t használunk.
A tesztelés négy és fél hónapja alatt összesen 18 574 kilométert tettünk meg a 31 tesztautóval. A legtöbbet, 2340 kilométert az Opel Corsa 1.4 Elegance-szal autóztunk, amivel eljutottunk a Frankfurti Autókiállításra is. A legkevesebbet második Mercedes tesztautónkkal, az E 200 Kompressorral tettük meg, 224 kilométert. Sokszor járt nálunk dízel autó, ám ezek közül is legtakarékosabb a VW Lupo 3L volt, 3,8 liter/100 kilométeres tesztfogyasztásával. Szorosan a Lupo nyomában maradt a jóval nagyobb Skoda Fabia 1,9 literes dízelmotorral futó változata, amely 4,8 literes fogyasztással örvendezetett meg bennünket. A VW és a szívódízel Skoda mögé felfért a dobogóra a Renault Clio 1.5 dCi is 5,1 literes fogyasztásával, ami a téli üzem miatt különösen dicsérendő.
A benzinzabálók közt a Ford Galaxy vitte el a pálmát, mivel 2,3 literes benzinmotorja probléma nélkül benyelt 15,2 litert 100 kilométeren. Nem bánt takarékosan a benzinnel a Seat Toledo V5 2,3 literes szívómotorja és az Opel Astra Coupé 2,2 literes benzinese sem, igaz, utóbbival nagyon gyorsan mentünk. Városban iszákos volt a két E-osztályos Mercedes, bár a csillagos autók fogyasztása lakott területen kívül örvendetesen visszaesett.
Legerősebb tesztautónk a 192 lóerős BMW Compact volt, ám a nagy teljesítmény a bajor sportkocsinál nem társult bántó fogyasztással. Majd’ 100 lóerővel fejeli meg a BMW Compact teljesítményét a 275 lóerős VW Passat W8, amelyet nem teszten, hanem a svájci bemutatón próbálhattunk ki.
Leggyengébb tesztautónk a 61 lóerős VW Lupo volt, ha nem számítjuk a szerkesztőség állandó tesztmobilját, a kétkerekű rollert. A Lupo azonban egy cseppet sem volt erőtlen vagy lomha.
A tesztelések során mindenkiben kialakulnak személyes érzelmek, ám igyekszünk ezeknek nem hangot adni a tesztekben. Most, szilveszterkor úgy érezzük, hogy szubjektíven is beszámolhatunk a tesztautókról.
Két ügyvezetőnk, Della Donna Mario és Balázs Árpád a szakmából érkezett – mindketten autóimportőr cégnél dolgoztak korábban – így sok különböző típusú autóval jártak munkájuk során. Először Mariót kérdeztük meg, melyik volt a kedvenc tesztautója:
“Ha az ártól és minden egyéb tényezőtől elvonatkoztatok, a MINI Cooper tetszett a legjobban. Ha nem néznék apai örömök elé, akkor komolyon megfontolnám a BMW féle MINI megvásárlását. Így azonban, mivel hamarosan hárman leszünk, nagyobb autóban gondolkozom. Korábban tetszett a Renault Twingo is, de az autó kipróbálása után rájöttem, hogy nem ez az én autóm. A Twingo nagyobb testvére, a Clio viszont igen megtetszett, főként az 1,5 literes dízelmotorral.”
Balázs Árpád civilben Mazda MX-5-össel közlekedik, így sejthető, hogy milyen autók állnak közel a szívéhez, épp ezért meglepő az ő kedvenc tesztautója: “Régóta fanatikus Mercedes őrült vagyok, így mindenképpen a két E-osztályos Mercedest emelném ki tesztautók közül. Tetszett a Merci Sportcoupé is, de az a higgadtság és kifinomultság, ami az E-Mercedesekre jellemző, nem utánozható.”
Szörényi András, egy mindenevő autórajongó, többször átnézte a listát, mielőtt választott. Nála az élbolyban a Rover 75 Tourer és az E-Mercedes van. Magasztalta a Renault Lagunát, az Astra Coupét, a kisebb autók közül nagyon szerette a Twingót, a Fabiát és a Lupo 3L-t.
Horváth Zsoltnál szorosan az első helyen végzett a BMW Compact és a MINI Cooper. “Nem tudom eldönteni, hogy a kettő közül melyik jött be jobban. Mindkettő nagyon élvezetes vezethetőségével szerzett plusz pontokat nálam. A Mercedesek is nagyon jók voltak, de nem igazán tetszettek. A három Merci közül talán a Sportcoupé tetszett a legjobban, amely a legnagyobb feltűnést is keltette a környékünkön.”
Nagy Gergelynek a tesztcsapat harmadik tagjának nincs igazi kedvence: “Nagyon sok autó tetszett a tesztautók közül, de egy kedvencet nem tudnék kiemelni, csak többet. Talán a BMW Compact az, amelyik kiemelkedik ezek közül, de szorosan a BMW mögött áll az én rangsoromban a MINI Cooper és az Audi A4 quattro is. Tetszett még a Peugeot 206 CC és a most teszten lévő Toyota Yaris TS is.”
A tesztelőkön kívül sokszor a többi kolléga is üléspróbát végzett az autókon, és nekik is volt véleményük az autókról. Molnár Gergelynek – aki újautó-adatbázisunkat tartja karban a Peugeot 607-nyerte el igazán a tetszését. “Nagyon tetszett a 607-es hatalmas fűthető bőrfotelja, és tekintélyt parancsoló mérete. Mivel a presztízs engem nem érdekel, kiváló autónak találtam a nagy Peugeot-t.”
Egy év múlva reméljük még több az oldal működésével és kedvenc autóinkkal kapcsolatos információt oszthatunk meg kedves olvasóinkkal. Olvasóink támogatását megköszönve mindenkinek sikerekben gazdag, boldog új évet kívánunk!
