Általában nem a hanyagság jele, ha egyes sofőrök emelkedőn vagy lejtőn úgy parkolnak le az autóikkal, hogy a kerekeik nem a padkával, a járdaszegéllyel párhuzamosan állnak – sőt, az igazán profik tudatosan és jól csinálják, még akkor is, ha a látvány elsőre furcsának tűnhet.
Ennek elsősorban biztonsági okai vannak, ugyanis a kézifék esetleges meghibásodása esetén nem érhet minket meglepetés. Amennyiben jól sajátítjuk el a trükköt, megakadályozhatjuk, hogy elguruljon az autónk, és ezzel együtt azt is, hogy utána például egy másik autónak ütközzön – hívja fel rá a figyelmet az AutoTrendy.
Van különbség lejtő és emelkedő között
Fontos azonban számításba venni, hogy nem lehet univerzálisan egy kormányállást alkalmazni. Amennyiben lejtőn parkolunk, tehát az autó orra lefelé „néz”, befelé kell tekerni a kormányt, tehát az út bal oldalán parkolva balra, a jobb oldalán pedig jobbra, így amennyiben elgurulna az autó, a padka „megfogja”. Emelkedő esetén fordított helyzet áll fenn: kifelé, vagyis az úttest bal szélén jobbra, a jobb szélén balra kell tekerni a kormányt.
A vizuális típusoknak ez az ábra jelenthet segítséget:
Posts from the coolguides
community on Reddit
Sokan attól félnek, hogy így kárt tesznek a szervokormányban vagy a felfüggesztésben, ami költséges javításokhoz vezethet. Emiatt azonban nem kell aggódni, kezdve ott, hogy a szervokormány szivattyúja csak járó motor mellett működik. Úgy kerülhető el a szerviz, ha kellő körültekintéssel, kapkodás nélkül hajtjuk végre a manővert; a kifelé fordított kerekek még meg is könnyíthetik a kiparkolást.
További parkolási tanácsok a Vezess alábbi cikkében:

