Mindössze egyetlen pontot szerzett Max Verstappen a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon, ugyanis tíz másodperces időbüntetéssel sújtották a címvédőt, miután a verseny hajrájában nekiment George Russellnek.
Verstappent a kései biztonsági autós szakasz hozta nehéz helyzetbe, addig az ő esetében borítékolható volt a dobogó. A biztonsági autó pályára gördülésével viszont negyedjére is a bokszutcába kellett hajtania, de a Red Bull szerelői már csak új kemény keverékű gumikat tudtak feltenni az autójára, ami nyilvánvaló hátrányt jelentett a többiekkel szemben, akik zömében lágy gumikon várhatták az utolsó néhány körös vágtát a célvonalig – beszédes, hogy addig a pontig elő sem kerültek a 66 körös versenyen a fehér oldalfalú Pirellik.
A négyszeres világbajnok már ezen jól hallhatóan felpaprikázta magát, majd az újraindítás után előbb Charles Leclerc-rel, majd a célegyenes végén George Russell-lel koccant. Az utóbbival szemben úgy tudta megőrizni a pozícióját, hogy az első kanyarkombinációt – egyébként a kijelölt útvonalon – vágta le. Néhány kanyarral később úgy tűnt, hogy a versenymérnökének engedelmeskedve elengedi a mercedeses versenyzőtársát, viszont amint mellé ért, az autójának ütközött.

Kétszer is egymásra talált a verseny hajrájában Max Verstappen és George Russell. (Fotó: Malcolm Griffiths/Formula 1/Getty Images)
Még a leintés előtt megbüntették Verstappent, aki így hiába ért célba ötödikként, ráadásul az egyéni összetettben 48 pontra hízott a lemaradása az éllovas Oscar Piastrival szemben. A 27 éves pilóta a Sky Sports F1-nek beszélt a történtekről.
„Számít?” – kérdezett vissza, amikor arról faggatták, szándékos volt-e az ütközés. „Inkább a versenyről beszélnék, mint erről az egy pillanatról.”
„Ha még egyáltalán van [esélyünk a bajnoki címre]” – folytatta Verstappen. „Szerintem túl lassúak vagyunk ahhoz, hogy a világbajnokságért harcoljunk, ez ma is egyértelműen látszott. Megpróbáltuk a három kiállásos stratégiát, ami elég jó volt, és ami azt illeti, szükségünk is volt rá, mert igencsak koptak a gumik.”
„Sajnos jött a végén a biztonsági autó, és nekünk elfogytak a gumijaink. A kemény gumi nem a megfelelő választás, amikor már csak hat kör van hátra, és mindenki tövig nyomhatja a lágyakon. A keményen nagyon korlátozott a tapadás” – tért ki a gumihátrányra, hozzátéve, az sem lett volna megoldás, ha a pályán marad. „Eléggé sokat számítanak a friss gumik. Arra senki sem számított, hogy ilyen gyenge lesz a kemény keverék. Talán jobb lett volna kint maradni, de ezt utólag könnyebb megmondani.”

A mostani büntetése után a következő hetekben a tűzzel fog játszani a címvédő és négyszeres világbajnok. (Fotó: Jayce Illman/Getty Images)
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Verstappen-ügy hivatalos indoklásában kiemelte: a versenymérnöke, Gianpiero Lambiase feleslegesen kérte Verstappentől, hogy az első koccanás után adja vissza a pozíciót Russellnek, azt ugyanis versenybalesetnek minősítették a versenyfelügyelők.
Az 5-ös kanyarban történtek miatt azonban még megütheti a bokáját a holland, mert az időbüntetésen túl három büntetőpontot is kapott. Ezzel 11-re nőtt a büntetőpontjainak a száma, vagyis egyetlen egység választja el az egy futamra szóló, automatikus eltiltástól. Hogy mennyire forró a pite, jól mutatja, hogy legközelebb június 30-án fog elvégülni két büntetőpontja, vagyis a Kanadai és az Osztrák Nagydíjat is át kellene vészelnie.

