A BMW M8 Competition és a Mercedes-AMG GT 63 Coupé nemcsak a méreteikkel, hanem a menetteljesítményükkel is rácáfolnak az előítéletekre.

BMW M8 Competition – báránybőrbe bújt farkas

A BMW M8 Competition 4,4 literes, dupla turbós V8-as motorja 625 lóerőt és 750 Nm nyomatékot szabadít az aszfaltra, amivel 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 305 km/h-t. Az összkerékhajtás, az aktív differenciálzár és a finomhangolt futómű nemcsak a komfortos GT-autózásban, hanem a kanyarvadászatban is otthonossá teszi. Bár a méretei (4,87 méter hossz, 1,91 méter szélesség, 1889 kilogramm tömeg) inkább grand tourerre utalnak, a szlalompályán még a Porsche 718 Cayman GTS 4.0-nál is gyorsabb tud lenni.

Két vadállat egy aszfalton – melyik a nagyobb élmény? 1

A vezetési élmény? A motor karaktere tűzviharhoz hasonló, a váltó villámgyors, a fékek pedig versenypályán is megállják a helyüket. Egyedül a kormányzás lehetne közvetlenebb, főleg a középállástól távolabb, de összességében a BMW egy igazán kezes, mégis brutális sportkupé.

Mercedes-AMG GT 63 Coupé – a technika diadala

A Mercedes-AMG GT 63 Coupé szintén egy V8-as, biturbó motorral támad, ami 585 lóerőt és elképesztő, 800 Nm nyomatékot produkál. A 0–100 km/h sprint szintén 3,2 másodperc, a végsebesség pedig 315 km/h. A kilencfokozatú, automata váltó, az összkerékhajtás, az összkerékkormányzás és az AMG Active Ride Control futómű mind azt szolgálják, hogy a közel 2 tonnás kupé fizikát meghazudtoló módon tapadjon az útra – akár országúton, akár versenypályán.

Két vadállat egy aszfalton – melyik a nagyobb élmény? 2

A GT 63 vezetése igazi élmény: a sportos ülés, a precíz kormányzás és a brutális gyorsulás mellett a mindennapi használhatóság sem veszik el – sőt, a csomagtartó mérete és a kényelmes utastér hosszabb utakra is alkalmassá teszi. A hangélmény? A V8-as dübörgése, a turbók süvítése és a kipufogó ropogása garantáltan mosolyt csal az arcodra.

Melyik a jobb választás?

A két autó menetteljesítménye szinte fej fej mellett halad: mindkettő 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, a BMW 625, a Mercedes 585 lóerős. A BMW valamivel könnyebb és a végsebessége is magasabb, de a Mercedes nagyobb nyomatékkal és fejlettebb futóművel igyekszik ellensúlyozni a súlyát. A vezetési élmény tekintetében a Mercedes közvetlenebb, sportosabb, míg a BMW inkább a brutális erő és a komfort kettősét hozza.

Vajon tényleg csak a számok döntenek, vagy a vezetési élmény, a hangulat és a technika összhangja az, ami igazán számít?

Te melyik volánja mögé ülnél szívesebben – a bajor báránybőrbe bújt farkaséba vagy a stuttgarti technikai csodáéba?

Ha kíváncsi vagy a részletes összehasonlításra, a menetteljesítmények pontos elemzésére és arra, melyik autó hogyan teljesített a versenypályán, keresd a teljes cikket a Sport Auto magazinban!

Természetesen ez még nem minden, ami ebben a számban vár rád – a szerkesztőség igazi csemegékkel készült az autós rajongóknak!

Mit szólnál egy kis digitális detoxhoz? Az Alpina búcsúzik az analóg autózás korától – a B6 3.5S és a legendás B2S még a valódi, kézzelfogható vezetési élményt képviselik, míg a D4 S már a jövőbe mutat. 355 lóerő és 730 Nm nyomaték – ez az utolsó lehetőség, hogy megszerezd magadnak az autentikus „Made in Buchloe” élményt, mielőtt végleg a BMW-hez költözik minden.

Két vadállat egy aszfalton – melyik a nagyobb élmény? 3

A General Motors felvillantja a jövőt: egy futurisztikus Corvette koncepció elektromos hajtással és az ős-Corvette-ek osztott szélvédőjével hódít. A 4,67 méter hosszú és alig 1 méter magas tanulmány spoiler nélkül generál leszorítóerőt – vajon így néznek majd ki a jövő sportautói?

Kína megtámadja a roadsterek világát: az MG Cyberster 503 lóerővel és 3,2 másodperces százas gyorsulással bizonyítja, hogy az elektromos sportautók nem vicc. Felfelé nyíló „Lambo-ajtókkal” és gran turismo kényelemmel – lehet, hogy ez menti meg a kihalófélben lévő roadster kategóriát?

A Mercedes-AMG E 53 Hybrid bebizonyítja, hogy a hibridizáció nem gyengeség, hanem erő: 612 lóerő és 750 Nm nyomaték. De vajon képes-e 2,38 tonnával az igazi sportautós élményre, vagy túl nehéz lett ahhoz, hogy élvezhető legyen?

A Bentley Continental GT Speed 782 lóerővel és közel 2,6 tonnás tömeggel újradefiniálja a grand touring fogalmát. Plug-in hibrid hajtással, de a W12-es motor hagyományos dübörgésével – ez a luxus jövője?

A Porsche 911 GTS T-Hybrid végre bebizonyítja, hogy lehet jól csinálni a hibridizációt: 541 lóerő, 3,0 másodperces százas sprint, és mégis úgy viselkedik, mint egy nagy hengerűrtartalmú szívómotor. Ez lehet a tökéletes kompromisszum?

A Volkswagen ID.3 GTX Performance 326 lóerővel és váratlan farolási képességekkel lepte meg a tesztelőket. Hátsókerék-hajtással és 545 Nm nyomatékkal – vigyázz, mert ez a villanyautó harap.

Két vadállat egy aszfalton – melyik a nagyobb élmény? 4

Pagani Utopia

Horacio Pagani újabb mestermunkája, az Utopia 864 lóerős V12-es motorral és analóg műszerekkel dacol a digitális trendekkel. Kézi váltóval, szénszálas-titán kompozit karosszériával – ez a szupersportkocsi tiszta formájában.

A Lamborghini Revuelto 1015 lóerővel és három villanymotorral írja át a V12-es szupersportkocsik szabályait. Jégen tesztelve bizonyította, hogy a hibridizáció nem árt a vezetési élménynek – sőt!

És ez még csak ízelítő a Sport Auto aktuális számából – rengeteg további izgalmas teszt, interjú és szakmai anyag vár még a lapban!

A Sport Auto magazin már országszerte elérhető az újságosoknál, benzinkutakon, hipermarketekben, plázákban!

Két vadállat egy aszfalton – melyik a nagyobb élmény? 5