Szülőföldjén, Németországban az Audi S e-tron GT 126 ezer euróba (51 millió Ft), Az RS e-tron GT 147500 euróba, azaz 59,7 millió forintba kerül. Magyarországon ugyanezekért a modellekért 55,7, illetve 64,8 millió forintot kell kifizetni, de most nem ez a lényeg, hanem, hogy az Audi bemutatott egy belépő modellt, az Audi e-tron GT quattrót, amely 108 900 eurónál (44,1 millió Ft) indul. Olcsónak nem neveznénk, de mégis csak 13,6 százalékkal kevesebbe kerül, mint az eddigi legegyszerűbb e-tron GT.




És hogy mit kapunk ennyi pénzért? Dupla villanymotoros hajtásláncot 370 kW (503 LE) csúcsteljesítménnyel, ami a rajtautomatika aktiválásakor rövid időre 430 kilowattra, 585 lóerőre emelkedik. Ez utóbbi bevetésével 4,0 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára az autó. Az akkumulátor bruttó 105, nettó 97 kWh kapacitása 622 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
A nagyobb modellek ugyanezt az akkumulátort alkalmazzák, töltési teljesítményük azonban akár 320 kW-is lehet, motorikusan és menetdinamikában pedig messze felülmúlják azt. Az Audi S e-tron GT 500 kW (679 LE), az RS e-tron GT 630 kW (856 LE), az RS e-tron GT performance pedig 680 kW (925 LE) átmeneti csúcsteljesítményre képes, álló helyzetből 3,4, 28 és 2,5 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára.
A Vezess is kipróbálta már az Audi történetének legerősebb típusait, beszámolónkat az alábbi linken olvashatod el:



