Hamarosan bemutatkozik a Genesis GV90, a tavaly leleplezett Neolun tanulmányautó szériaváltozata.
A cég a premiert megelőzően részletes leírásban ismerteti a jármű új generációs fűtőrendszerét, amelyhez az ondol, azaz a Koreában a X. század óta alkalmazott padlófűtési rendszer nyújtott ihletet.




Vannak persze eltérések, hiszen az ondol a padló alatt elvezetett füstcsatornák segítségével fűtötte a kőpadlót, a GV90 pedig elektromos fűtőelemeket – méghozzá szénszálas nanocsövekből felépülő fűtőelemeket – fog alkalmazni.
A rendszer a cégcsoport járműveiben már alkalmazott térdmelegítő elem továbbfejlesztése, és a hagyományos meleglevegő-befúvó, illetve felületmelegítő rendszerekkel vállvetve fog kellemes környezetet biztosítani az utasoknak.
Nem ez a GV90 egyetlen különleges megoldása: úgy tűnik, az autó megkapja a Neolun tanulmány B-oszlop nélküli, két irányba nyíló oldalajtós megoldását.
A fűtési rendszerrel ellentétben ez utóbbira még nem érkezett hivatalos megerősítés, de már megjelentek olyan kémfotók, amelyek ilyen szekrényajtós kialakítással szerelt prototípusokat ábrázolnak.
Más kérdés, hogy az értesülések szerint ez az ajtómegoldás csak egy exkluzív és igen drága limitált széria sajátja lehet: úgy tudni, ezért akár kétszer annyit is elkérhet majd a Genesis, mint a mezei GV90-esért.
Becslések szerint ennek akár 200 millió koreai won (53 millió Ft) is lehet a kezdő ára, ami messze a legdrágább autóvá teszi a Genesis kínálatában (a nyújtott tengelytávú G90 szedánért is csak 167 ezret kérnek el.) A 200 millió won ugyan még mindig messze van a Bentley Bentayga szűk 300 milliónál induló koreai árától, a kidolgozottság minősége és a szolgáltatások szemmel látható bősége azonban megszorongathatja a VW-konszern luxusmárkájának szabadidőjárművét.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon


