Az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében jelent meg, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) használt buszokat bérel. Az ezzel kapcsolatos tender eredményhirdetését kedden tették közzé.

A felhívás szerint a BKV összesen 11 darab csuklós autóbuszt bérel 10 hónapon keresztül. Az eredeti kiírás ennél több (10 +10 db szóló és csuklós) autóbuszt tartalmazott. Az M3/I. osztályú járművekkel kapcsolatban alapvető elvárás volt, hogy 2012-nél fiatalabb gyártásúak legyenek, de ugyancsak alapkövetelmény volt az alacsonypadlós kialakítás, a légkondicionált utastér, valamint az automata váltó megléte. A bérelni kívánt autóbuszoknak egységesen négyajtósnak kell lenniük, de az is fontos szempont volt, hogy hajtásukról legalább Euro VIc károsanyag-kibocsátási normával rendelkező dízelmotorok gondoskodjanak.

A közbeszerzési eljárás Modulo M168d típusú autóbuszok bérletét takarja, amelyek a szerződés hatálya alatt decembertől teljesítenek szolgálatot legfőképpen a Rákóczi úti tengelyen, így a 7-es, a 7E, a 108E és a 9-es viszonylatokon” – közölte a Vezessel a BKV sajtóosztálya.

Az eredményhirdetés szerint a szerződés értéke eléri a 164 670 000 forintot (ÁFÁ-val). A bérelni kívánt autóbuszokat a BKV Hamzsabégi úti garázsában tárolják. A kopó-fogyó alkatrészek cseréjét, a buszok karbantartását a BKV végzi, de egyes fődarabok és kisfődarabok teljes körű felújítását, vagy cseréjét a nyertes, tehát a kiválasztott cég látja el.

A nyertes ajánlattevő a H1 Systems Mérnöki Szolgáltatások Kft. lett, amely korábban már nyert el megbízást a BKV Vasúti jármű Javító Kft. számára. Akkor a cég feladata mintegy 40 darab Siemens Combino Supra típusú alacsonypadlós villamos újrafóliázása volt. Ez az oldalsó ablaksorok feletti fóliacsíkok, valamint egyéb arculati elemek cseréjét jelentette. A társaság korábban 10 darab mammográfiás szűrőbusz szállítására is nyert el megbízást (immáron nem a BKV-tól).

(A fenti kép illusztráció és nem a Modulo M168d legutolsó típusváltozata látható rajta.)