A Ferrari már a Forma-1-es Spanyol Nagydíj után célozgatott arra, hogy furcsa dologra lett figyelmes a Red Bullnál a rajtprocedúra előtt. Max Verstappen és Sergio Perez autójában is sokáig járatták a motort, mielőtt az utolsó pillanatban kiküldték őket a rajtrácsra, a címvédő mindössze nyolc másodperccel a zárás előtt hagyta el a bokszutcát.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke biztosra vette, hogy a Red Bullnál túlhűthették az üzemanyagot, és ezzel a kis trükkel gondoskodtak aztán arról, hogy az autók szabályosan menjenek ki a pályára. “A szabályokat egy versenyhétvége során végig be kell tartani. Nemcsak akkor, amikor az autó kimegy a pályára, hanem a bokszban is” – vélekedett Binotto.
A szabályok szerint az üzemanyag legfeljebb tíz fokkal lehet hidegebb a külső hőmérsékletnél, a túlhűtés miatt idén már az Aston Martinnak is volt problémája – Miamiban Sebastian Vettelnek és Lance Strollnak is a bokszutcából kellett indulnia.
Helmut Marko, a Red Bull sportfőnöke elismerte, hogy a csapat hibázott Barcelonában. “Valahogy elkerülte a figyelmünket, hogy változott a hőmérséklet. De időben észrevettük, és a motorok járatásával fel tudtuk melegíteni az üzemanyagot” – nyilatkozta Marko.

