Az M7-es autópálya munkálatait 1962-ben kezdték meg, 1964-ben helyezték forgalomba az M1-M7 közös budaörsi szakaszát, majd 1966-ban a bal pályát építették meg Martonvásárig. 1971-re folytatták a bal pályát a Martonvásár és Zamárdi közötti szakaszon, 1972-75-ben a jobb pálya is elkészült Törökbálint és Balatonaliga között.

1962 – Az M1-M7 autópálya közös szakasza a mai Egér út irányából a város felé nézve.

Eredetileg betonlapokból készült az útburkolat, amelyeknek találkozási pontjánál döccent kicsit az autó. A zakatolás üteméből lehetett tudni, mennyire gyorsan megy valaki. A felújítások és bővítések során ezeket leaszfaltozták, ezután a zakatolás megszűnt.

Az M1-M7-es 1964-ben épült budaörsi közös szakaszát 1977-78-ban középen kibővítették még két-két sávval a jelenlegi szélességére. Nemsokára pedig háromsávosra bővítik a pályát, a terveket már el is kezdték készíteni, de addig is tekintsünk vissza, hogyan is épült a Balatonra vezető M7.

1963 – Az épülő M1-M7 autópálya közös szakasza, a Kőérberki út irányából a város felé nézve. Balra a Budaörsi út.

1964 – Apáczai Csere János utca, az UVATERV-MÉLYÉPTERV székház tetőterasza, a mellvéden a törökbálinti M1-M7 autópálya-kereszteződés makettje. Háttérben a Duna és a királyi palota.

1966 – Igazoltató rendőr az M7-es autópályán a vasúti felüljárónál.

1968 – Benzinkút az M1-M7-es autópálya kivezető szakasza mellett

1968 – Trabantok vonulnak az M7-esen a sukorói határánál, háttérben a Velencei-tó.

1968 – Amikor még birkákat tereltek a Király utcai felüljárón.

1969 – az M7-es autópálya félbehagyott építkezése a 7-es főút felüljárójáról nézve.

1971 – Az épülő M7 autópálya alatti aluljáró a Kinizsi utca és a Szent István utca között.

1975 – Segélyhívó a 20. kilométernél.

1975 – Az M7-es autópálya átadó ünnepsége a Balatonvilágosig tartó szakasz elkészülte után.

1975 – Szintén az ünnepélyes átadó

Fotók: Fortepan