Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Audi A4 1.9 PD TDI - Kiforrott technika, kiváló minőség

Szerző: levél küldés
Dátum: 2001.10.10. 08:02

Igazán markáns külső változáson esett át a modellváltással az A4, amely immár szervesen illeszkedik az 1997-ben az A6-ossal bevezetett Audi-formavilágba. Szemben az elődmodellel, az ingolstadti gyártó visszatért az 1991-es modellfrissítés utáni 80-ast jellemző szögletesebb vonalvezetéshez. Masszív formák és precíz illesztések tűnnek fel az autó karosszériáját szemlélve.

Négy négyzet uralja az orr-részt, tehát a két fényszóróegység (a tesztautóban xenon izzókkal), és a középkategóriás Audiban szintén újdonságnak számító krómozott alsó-felső hűtőmaszk. Az eleganciát az ajtókereten is használt króm hangsúlyozza.

Az egészen a sarkokba helyezett hátsó lámpáknak köszönhetően nagyobb csomagtérnyíláson át rakodhatunk az alaphelyzetben 445 literes csomagtartóba. Ez az adat nem teszi kategóriája legjobbjává, ám mivel teleszkópok emelik a fedelet, nem nyúlnak be zsanérok a raktérbe.

Az autó kismértékben növekedett, a tengelytáv 33 milliméterrel nagyobb az elődnél. Nem tűnik jelentős változásnak, de elég ahhoz, hogy a korábbi modellnél gyakran kifogásolt szűk hátsó lábtér átlagos termetű utasoknak ne okozhasson gondot. Egy langaléta vezető mögött még így sem ajánlatos hosszú útra vállalkozni. Négy személynek kényelmes igazán az A4, amit az is jelez, hogy csak felárért jár középső hátsó fejtámla az A4-hez és középen csak kétpontos biztonsági övet találtunk.

Az A4-esen is megtalálható Audi jellegzetesség a fényezetlen alsó lökhárító rész. Ez kevésbé szép, mint a teljes egészében fényezett, a málló magyar utakra azonban sokkal racionálisabb választás, mivel ezen kevésbé hagynak nyomot a kőfelverődések.

Módosított aerodinamikai törekvésein az Audi, így ezen a típuson már két azonos méretű külső tükörnek örülhetünk. Megmaradt az oldalsó üvegfelületek hármas felosztása, azaz javítandó az átláthatóságot a C-oszlopban is helyet kapott egy kis üveg háromszög. Erre szükség is van, mert tolatáskor túl magasnak találtuk az A4-es hátulját. Hátra áttekinthetetlen az autó, ezért fokozott óvatossággal kell vele parkolni.

Sokféle pozitív reakciót váltott ki az emberekből az új A4. Egyik kollégánk egy kisvárosban lakik, ahol minden új autót könnyű észrevenni. Ezen a településen már található volt egy ugyanilyen Audi és az ottani A4 tulajdonos minden találkozáskor villantással üdvözölte a testvérmodellt. Másik kollégánk egy szomszédja este látta megérkezni a tesztelőt a szép autóval. Reggel munkatársunk indulása előtt kirohant a házból, hogy belülről is megnézhesse az Audit.

Könnyedén nyíló és tompa, telt hanggal csukódó ajtókon át juthatunk az autóba. Az első üléseknél tökéletes a helykínálat, bármekkora ember megtalálja az ideális ülőhelyzetet. Ebben segít, hogy a kormány magasságában és tengelyirányban is nagy tartományban állítható. Természetesen változtatható volt az ülések magassága is. Az ülések németesen keményen párnázottak, oldaltartásuk nem sportos, de gyors kanyarokban is megfelelő. Még hosszú utakon is kiemelkedően kényelmesek az ülések, amiben része van a különleges deréktámasznak. Számos jó autó kínál állítható keménységű deréktámaszt, a tesztelt A4-esben viszont nem csak a "tömete" volt állítható a támasznak, hanem a helyzete is fel-le az üléstámlán belül. Az már csak hab a tortán, hogy mindezt elektromos motorok végzik. Negatívumként értékeltük, hogy a kardánalagút borítása többünknek is nyomta a lábszárát.

A pedálok érzékenysége igen jó, a kuplungpedál útja a Volkswagen konszern autóitól megszokottan hosszú.

Kiváló az A4-es műszereinek és kezelőszerveinek elhelyezése, mindent elsőre ott találtunk, ahol kerestük. Nagyon jól átlátható a két kisebb és két nagyobb kerek órából álló műszerfal. Igen impozáns látványt nyújtanak éjszaka a vörös fényben fürdő krómkeretes órák. A műszerfal közepén találjuk a fedélzeti számítógép kijelzőjét, amelynek hagyományos szolgáltatásain túl tetszett az a figyelmessége, hogy az 5 Celsius-fok alá süllyedő hőmérséklet esetén diszkrét csippanással és a műszerfalon kirajzolt hópihével jelzi a csúszós utak veszélyét.

Presztízsmárkához méltóan kiváló minőségű műanyagok borították a műszerfalat és az ajtókat, a műanyagok zizegését még a Bartók Béla úton sem fedeztük fel.

Nagyon kellemes tapintású volt a PD-TDI bőrborítású kormánya, amellyel még gyors kanyarkombinációkban is könnyen vezethető az Audi. A szervokormány közvetlen és pontos, kitűnő kezelhetőséget biztosít az autónak.

A szintén bőrborítású váltókar precízen és rövid úton kapcsolható. Bár a nagy nyomatékú motor nem igényelné, érdemes kapcsolgatni vele, mert igazi élmény.

Ambivalens érzések munkáltak bennünk a tesztautó kényelmi extráival kapcsolatban. Furcsának találtuk, hogy egy ilyen árfekvésű autóban a hátul ülőknek nem jut elektromos ablakmozgatás. Az ablaktekerés gondját elfújja az autó hifije, amelyet az átlagosnál magasabb igényeket támasztva is rendkívül jónak értékeltünk. Az Audi Concert CD-s fejegységéből tíz hangszóróig jutnak el a jelek. A hangzásvilágot nagyban befolyásolja a kalaptartóba épített aktív mélynyomó, amellyel a legtöbb gyári hifivel ellentétben már nem hiányzik legalsó mélytartomány.

Remeknek találtuk a tükrök automata elsötétítését. Éjszaka a nappalival megegyezően maradéktalanul örömünket leltük az Audi vezetésében, ami a xenon lámpák kivételes fényerejének, a pazar futóműnek, az erős motornak és a vakítást meggátoló belső tükröknek köszönhető.

Mind a passzív, mind az aktív biztonság nagyon jó. A karosszéria csavarószilárdsága 45 százalékkal nőtt az elődhöz képest, széria az elektronikus differenciálzár (EDS), a menetstabilizáló rendszer (ESP)
és a kipörgésgátló (ASR) is.

Alapáron hat légzsák csökkenti az utasok sérülésének veszélyét balesetnél: két első, két oldallégzsák és két függönylégzsák. Amennyiben sokat járunk hátsó utasokkal az autóban, érdemes az arzenált a hátsó oldalsó légzsákokkal bővíteni.

Még nem esett szó róla, pedig a tesztautó legnagyobb erénye a párját ritkító futóművel holtversenyben a motor volt, az 1896 köbcentis, turbófeltöltéses erőforrás. A TDI erőforrások korábban is a legjobbak közé tartoztak, de még jobbak lettek, mióta a Pumpe Düse technológiával növelik a motor teljesítményét.

A vezess.hu-nál járt autó a 130 lóerős teljesítményű típus volt, de mindez eltörpül a motor 285 newtonméteres nyomatéka mellett. 1750-es fordulatszámnál jelentkezik a maximális nyomaték és 2500-ig 100 százalékban fenn is marad.

Az autó már 1500-as fordulattól elindul, 2100-nál igazi lökéssel jelzi, hogy most jön a java. Az erőfölény meghatározza az autózást a PD TDI motorral. Nem volt olyan sebességtartomány, ahol ne lett volna kényelmes erőtartaléka a motornak.

Álló helyzetből 9,9 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát az autó, míg a végsebessége 207 km/óra volt. Ez az adat egyáltalán nem csak papíron létezik. A lóerőkbe és a bőven áradó nyomatékba belefeledkező vezető akár 220 kilométer/órás sebességet is elérhet a kilométer óra szerint.

Mindezek a menetteljesítmények meg sem látszanak az 1467 kilogrammos autó fogyasztásán, ami a TDI-ktől megszokottan alacsony. Városban 7,4 litert fogyasztott nálunk az autó, országúton 5 liter alatti fogyasztás realizálható. Átlagosan 5,5 liter gázolajat evett az A4-es Audi.

A motor teljesítményéhez illő, feszes rugókat kapott az autó, amelyek a hátsó trapéz lengőkarokkal összhangban nagyon jó futóművet alkotnak. Négyajtós limuzintól megdöbbentően magas kanyarsebesség érhető el az autóval. Csak kis mértékben dől be a karosszéria a kanyarokban, és bár a dízeleket régebben nem a sportos autózáshoz tervezték, ez az autó kifejezetten erre csábítja a vezetőt.

A vezess.hu által tesztelt A4 PD TDI alapára 8 426 000 forint, ami igen komoly összeg. Nem érdemes azonban az átlagos magyarországi fizetésekhez mérni a jelentős presztízsértékkel bíró autó árát. Figyelembe véve az középkategóriás Audi tudását, értéktartását, a vezetési élményt és természetesen a konkurens márkák árszínvonalát már nem mondható magasnak ez az ár.

Egy kiváló minőségű, nagy teljesítménye ellenére alacsony fogyasztású autót ismertünk meg a középső dízelmotorral szerelt új A4-esben. Aki ebben az árkategóriában kereshet autót, nyugodt szívvel válassza a dízel A4-est.


Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

3 perc alatt tölthető villanyautók

Beültünk az immár teljesen kész Toyota Mirai hidrogénautóba, és sajnos a Honda prototípusába, az FCV-be is, aminek soha többé ...

És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

1

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül ...

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Bátor újdonságok a Suzukitól

1

El sem hiszed, hogy ezek Suzukik: az iK-2 és az iM-4 révén két fontos kategóriában jelenhet meg a japán márka, mert a genfi a ...

Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

2

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt ...

Újabb jó kis kínai autóban ültünk Genfben

3

Bár Szlovákián kívül Európában még sehol nem áruljak az autóikat, a Qoros egyre nyomasztóbban idegesíti jó kis autóival a kontinens ...

Michelisz és az új Honda Civic Type R

Forma-1-es és WTCC-versenyzők jelenlétében leplezte le új sportmodelljeit a Honda. Az NSX bemutatása mellett Genfben zajlott ...

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben

A Volkswagen azzal nyitja részvételét a Genfi Autószalonon, hogy tavalyelőtt után megint elnyerte az Év Autója díjat. Meg még ...

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

2

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

(Majdnem) sportos pici autó

Motortuning még nem készült az új generációs Smarthoz, de optikailag már ott van a szeren a Brabus-csomagos apróság.


1
Még élesebb a sport-Clio

Még élesebb a sport-Clio

Átdolgozott váltómű, nagyobb teljesítmény, még mélyebbre ültetett futómű: a Trophy modell még több élményt ígér.


Négy literrel elmegy a Mazda kis terepese

A Mazda is beszáll a kompakt méretű szabadidő-autók versenyébe. A Genfi Autószalonon megnéztük a japán újdonságot.


F1: Elüldözheti a rajongókat a Mercedes előnye

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nem elég, hogy anyagi problémákkal küzd a sport, a rajongókat a Mercedes nagy ...


Jönnek a kultúrát terjesztő múzeumbuszok

A kultúra terjesztése érdekében múzeumbuszokat állítanak szolgálatba Hongkongban, amelyek szó szerint házhoz viszik a művészetet. ...


F1: Szükség van az olyan csapatokra, mint a Marussia!

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds őszintén örülne annak, ha a melbourne-i idénynyitón ott lenne a mezőnyben a Manor ...


Okostelefonnal tölthetők az elektromos Fordok

A Ford a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be a MyFord Mobile okostelefonos alkalmazást, és a hozzá kapcsolódó honlapot. ...


1
3 l/100 km: dízellel ezt is lehet

3 l/100 km: dízellel ezt is lehet

Egymillió autó eladása után megérett az idő a 208 átdolgozására. A Peugeot új kisautóját is megnéztük a Genfi Autószalonon.


Kipróbáltuk a jövő Budiiját

Sajnos nem sikerült átlépni gyermeteg lelkünk korlátain, így nem tudtunk röhögés nélkül beülni a Budiiba.


F1: A Williams tart a Ferraritól

A Williamsnél úgy vélik, hogy a Mercedes mögött zajló küzdelemben veszélyes ellenfél lehet majd számukra a Ferrari.


Genfben debütál a Caddy Maxi

A holnap kezdődő genfi autószalonon már látható lesz az új Caddy Maxi. A családi furgon kizárólag Euro6-os motorokkal készül ...


1
Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Elsőkerék-hajtású kis szabadidő-autóval bővít a Honda. Visszatért Európába a Honda HR-V.