Hidrogénnel megy a 20 milliós Toyota

Toyota Mirai

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 14.45

Miután a hétvégén leleplezték, részletes műszaki konkrétumokkal, technológiai leírással is bemutatkozott a Toyota Mirai.

Négyszáznyolcvan kilométeres hatótávolság, három-öt perces feltölthetőség, kényelmes négyszemélyes utastér: mindezt régóta tudjuk már a Toyota FCV-ről, illetve újonnan szerzett nevén Mirairól. Az újonnan közölt adatok között azonban néhány érdekes dologra is akadhatunk.

Sokat fejlődött az FCV technológia, jelenleg ez a világ legnagyobb teljesítménysűrűségű üzemanyagcellája

Ilyen például a hidrogén-üzemanyagcella, amely a korábbinál 2,2-szer nagyobb teljesítménysűrűségre (3,1 kW/liter) képes. Ez az új szerkezetű cellaszerkezetnek köszönhető, amely annak teljes felületén egyenletes áramtermelést tesz lehetővé. Az üzemanyagcellából kilépő áram egy átalakító közbeiktatásával jut el a 155 lóerős, 335 Nm nyomatékú szinkron villanymotorhoz,  ami lehetővé tette a kisebb méretű üzemanyagcella alkalmazását.
Nem csak a cellaköteg, de a hidrogéntároló tartályok is kisebbek, könnyebbek lettek. Ugyanakkor háromrétegű falszerkezetüknek köszönhetően több hidrogént képesek tárolni; összesen 122,4 liternyit, mégpedig kb. 700 bar nyomáson. Az utastérben egyáltalán nincs a hidrogénellátó rendszerhez kapcsolódó komponens, így bárminemű szivárgás a kültéren történik – ez egyébként nem fordulhat elő, de ha mégis, érzékelők zárják el a szelepeket.
Ahogy a hidrogéntartályokat, magát az üzemanyagcellát is messzemenőkig óvják az ütközéstől, sérüléstől; előbbiekre különösen szilárd keret, utóbbira szénszál erősítésű, rugalmas műanyag váz vigyáz. Az autó tömege ezekkel együtt is csak 1850 kg, amihez ahol lehetett, grammokat faragtak le minden alkatrészből, a keréktárcsáktól a különleges szivacsszerkezetű ülésekig.
Mivel a Toyota szeretné, ha elsősorban autóként, nem pedig csodabogárként tekintetnénk a Miraira, középkategóriás csúcsmodellhez méltó felszereltségről gondoskodott. Fűthető és motorosan állítható ülések, fűthető kormánykerék, kétzónás klímaberendezés, több színben rendelhető belső tér, igényes anyagválaszték és bőségesen mért vezetőtámogató elektronikus segédrendszerek járnak az autóhoz. 
A szélvédő és minden oldalablak hangszigetelt kivitelű, ami különösen fontos, hiszen a Mirai esetében a motorzaj nem nyomja el a szél- és gördülési zajt, így közepes sebességeknél merőben szokatlan, alighanem kellemetlen hanghatásokban volna részünk (nagy tempónál már úgyis csak az utóbbi két zajforrás dominál az autókban).
A német (valamint brit és dán) piacon 2015 szeptemberétől forgalmazott Mirai várható nettó ára 66 000 euró, azaz 20 millió Ft.

Kommentek

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.