Négyszáznyolcvan kilométeres hatótávolság, három-öt perces feltölthetőség, kényelmes négyszemélyes utastér: mindezt régóta tudjuk már a Toyota FCV-ről, illetve újonnan szerzett nevén Mirairól. Az újonnan közölt adatok között azonban néhány érdekes dologra is akadhatunk.

Sokat fejlődött az FCV technológia, jelenleg ez a világ legnagyobb teljesítménysűrűségű üzemanyagcellája

Ilyen például a hidrogén-üzemanyagcella, amely a korábbinál 2,2-szer nagyobb teljesítménysűrűségre (3,1 kW/liter) képes. Ez az új szerkezetű cellaszerkezetnek köszönhető, amely annak teljes felületén egyenletes áramtermelést tesz lehetővé. Az üzemanyagcellából kilépő áram egy átalakító közbeiktatásával jut el a 155 lóerős, 335 Nm nyomatékú szinkron villanymotorhoz,  ami lehetővé tette a kisebb méretű üzemanyagcella alkalmazását.
Nem csak a cellaköteg, de a hidrogéntároló tartályok is kisebbek, könnyebbek lettek. Ugyanakkor háromrétegű falszerkezetüknek köszönhetően több hidrogént képesek tárolni; összesen 122,4 liternyit, mégpedig kb. 700 bar nyomáson. Az utastérben egyáltalán nincs a hidrogénellátó rendszerhez kapcsolódó komponens, így bárminemű szivárgás a kültéren történik – ez egyébként nem fordulhat elő, de ha mégis, érzékelők zárják el a szelepeket.
Ahogy a hidrogéntartályokat, magát az üzemanyagcellát is messzemenőkig óvják az ütközéstől, sérüléstől; előbbiekre különösen szilárd keret, utóbbira szénszál erősítésű, rugalmas műanyag váz vigyáz. Az autó tömege ezekkel együtt is csak 1850 kg, amihez ahol lehetett, grammokat faragtak le minden alkatrészből, a keréktárcsáktól a különleges szivacsszerkezetű ülésekig.
Mivel a Toyota szeretné, ha elsősorban autóként, nem pedig csodabogárként tekintetnénk a Miraira, középkategóriás csúcsmodellhez méltó felszereltségről gondoskodott. Fűthető és motorosan állítható ülések, fűthető kormánykerék, kétzónás klímaberendezés, több színben rendelhető belső tér, igényes anyagválaszték és bőségesen mért vezetőtámogató elektronikus segédrendszerek járnak az autóhoz. 
A szélvédő és minden oldalablak hangszigetelt kivitelű, ami különösen fontos, hiszen a Mirai esetében a motorzaj nem nyomja el a szél- és gördülési zajt, így közepes sebességeknél merőben szokatlan, alighanem kellemetlen hanghatásokban volna részünk (nagy tempónál már úgyis csak az utóbbi két zajforrás dominál az autókban).
A német (valamint brit és dán) piacon 2015 szeptemberétől forgalmazott Mirai várható nettó ára 66 000 euró, azaz 20 millió Ft.