Négyszáznyolcvan kilométeres hatótávolság, három-öt perces feltölthetőség, kényelmes négyszemélyes utastér: mindezt régóta tudjuk már a Toyota FCV-ről, illetve újonnan szerzett nevén Mirairól. Az újonnan közölt adatok között azonban néhány érdekes dologra is akadhatunk.
Sokat fejlődött az FCV technológia, jelenleg ez a világ legnagyobb teljesítménysűrűségű üzemanyagcellája

Sokat fejlődött az FCV technológia, jelenleg ez a világ legnagyobb teljesítménysűrűségű üzemanyagcellája

Ilyen például a hidrogén-üzemanyagcella, amely a korábbinál 2,2-szer nagyobb teljesítménysűrűségre (3,1 kW/liter) képes. Ez az új szerkezetű cellaszerkezetnek köszönhető, amely annak teljes felületén egyenletes áramtermelést tesz lehetővé. Az üzemanyagcellából kilépő áram egy átalakító közbeiktatásával jut el a 155 lóerős, 335 Nm nyomatékú szinkron villanymotorhoz,  ami lehetővé tette a kisebb méretű üzemanyagcella alkalmazását.
Nem csak a cellaköteg, de a hidrogéntároló tartályok is kisebbek, könnyebbek lettek. Ugyanakkor háromrétegű falszerkezetüknek köszönhetően több hidrogént képesek tárolni; összesen 122,4 liternyit, mégpedig kb. 700 bar nyomáson. Az utastérben egyáltalán nincs a hidrogénellátó rendszerhez kapcsolódó komponens, így bárminemű szivárgás a kültéren történik – ez egyébként nem fordulhat elő, de ha mégis, érzékelők zárják el a szelepeket.
Hidrogénnel megy a 20 milliós Toyota 3
Ahogy a hidrogéntartályokat, magát az üzemanyagcellát is messzemenőkig óvják az ütközéstől, sérüléstől; előbbiekre különösen szilárd keret, utóbbira szénszál erősítésű, rugalmas műanyag váz vigyáz. Az autó tömege ezekkel együtt is csak 1850 kg, amihez ahol lehetett, grammokat faragtak le minden alkatrészből, a keréktárcsáktól a különleges szivacsszerkezetű ülésekig.
Mivel a Toyota szeretné, ha elsősorban autóként, nem pedig csodabogárként tekintetnénk a Miraira, középkategóriás csúcsmodellhez méltó felszereltségről gondoskodott. Fűthető és motorosan állítható ülések, fűthető kormánykerék, kétzónás klímaberendezés, több színben rendelhető belső tér, igényes anyagválaszték és bőségesen mért vezetőtámogató elektronikus segédrendszerek járnak az autóhoz. 
Hidrogénnel megy a 20 milliós Toyota 4
A szélvédő és minden oldalablak hangszigetelt kivitelű, ami különösen fontos, hiszen a Mirai esetében a motorzaj nem nyomja el a szél- és gördülési zajt, így közepes sebességeknél merőben szokatlan, alighanem kellemetlen hanghatásokban volna részünk (nagy tempónál már úgyis csak az utóbbi két zajforrás dominál az autókban).
A német (valamint brit és dán) piacon 2015 szeptemberétől forgalmazott Mirai várható nettó ára 66 000 euró, azaz 20 millió Ft.