Enzo Ferrari nem született rögtön sportkocsikat gyártó milliomosnak, az út számtalan állomása közül az egyikhez szorosan kötődik a Lancia és az Alfa Romeo is. Mielőtt még saját versenyautóit és sportautóit alkotta volna meg híres mérnökökkel, már létezett a Scuderia Ferrari. Az 1930-as években az autóversenyzés igazi úri sport volt és persze rettentően veszélyes, így csak olyanok tudták megfizetni, mint az olasz politikus, Luigi Scarfiotti.

Scarfiotti a 8513033-as számú Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spidert vette meg, mely azért is volt remek választás, mert mindennapi használatra és versenyzésre is alkalmas volt akkoriban. Feltétel is volt, hogy az autója elegáns és sportos legyen, alkalmas legyen arra, hogy helyi politikai felvonulásokon is megjelenhessen. A politikus Enzo Ferrari istállójának színeiben indult a híres Mille Miglián, amin sajos nem ért célba.

A Zagato karosszériás sportkocsit 1930. április 1-jén regisztrálták Macerata tartományi rendszámmal, mely a MAC 2012 volt. Az ezer mérföldes versenyen kívül más eseményeken is feltűnt az autóval. Kategóriájában nyert a Colle di Paternón, a következő hónapban már a Circuito di Senigallián láthatta a közönség, majd a Coppa Gran Sassón megszerezte az összetett ötödik helyét. 1931-ben ismét elindult a Mille Miglián, amit 17 óra és 27 perc alatt teljesített, ez a hatodik helyre volt elég.

A politikus aztán lecserélte az autót egy 8C 2300 “Corto” Zagatóra. A további története kicsit ködös, balesete is volt az autónak, de szerencsére restaurálható állapotban volt. Akkor írtak Luigi Scarfiottinak, aki azt nyilatkozta, hogy mindig nagy megelégedéssel használta az autót a versenyeken és a magánéletben is. Az autó valóban Enzo Ferrari istállójánál futott és kifejezetten a Mille Migliára kértek könnyű karosszériát rá Zagatótól. Az autónak aukción keresnek most gazdát, akinek vélhetően közel 520 millió forintnak megfelelő összeget majd érte a kasszánál hagynia.

Forrás: bonhams.com