1998-ban, a Genfi Autószalonon mutatták be a BMW M5-ös harmadik generációját, mely minden korábbinál nagyobb darabszámban kelt el. Ez többek közt annak is köszönhető, hogy már nem egzotikum, hanem valódi sorozatgyártású M5-ös. Elődjét részben még kézzel szerelték össze. Így is kevesebb mint 21 ezer példány gördült le a Dingolfingban lévő gyár szalagjáról a világ akkori leggyorsabb négyajtósából. Mára a szép példányoknak folyamatosan szökik fel az értéke, ez az ezüst darab pedig elég különleges ahhoz, hogy komoly összeget adjanak érte.

Látszólag semmi különleges nincs az autóban, hiszen a Titanium ezüstmetál szín és a fekete bőrbelső is szokványos, a fabetét pedig ugyan nem passzol annyira a képbe, de az sem ritkaság. Az viszont már sokkal inkább különleges, hogy az autóban összesen 703 kilométer van. A 2002-es évjáratú autót a Gooding & Company árverezte el a kaliforniai Pebble Beach-en, ahol 48,8 millió forintnak megfelelő összegért kelt el. A vevő bizonyára befektetési céllal vásárolta, így valószínűleg több év múlva sem lesz benne ennél sokkal több kilométer.

Igazi időkapszula ez az M5-ös BMW 2

Csak a Z8-assal osztozott az S62 kódjelű 4,9 literes V8-as motoron az M5, mely 6600-as fordulaton 400 lóerőt teljesít, ami mellé 3800-tól 500 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a limuzint, de ehhez a sofőr ügyességére is szükség van, hiszen az M5-öst kizárólag kézi váltóval szerelték, melyet a Getrag szállított. A végsebessége 250-nél elektronikusan korlátozott, de nélküle megfutotta a 300-at is. A Nürburgringen 8 perc 13 másodperc alatt ér körbe.

Igazi időkapszula ez az M5-ös BMW 3