Vlagyimir Putyin hazánkban tett tavalyi látogatásán egy Mercedes hátsó ülésén utazott, még mindig vár a legújabb fejlesztésű orosz elnöki limuzinra. Sokat pepecselnek az új technikával, volt pár balul sikerült kísérlet, nevetséges próbálkozás, pedig a kilencvenes években kiforrott technika védte az akkori orosz vezetőt.

Az 1997-ben készített ZIL 41052 típusjelű limuzin a legmagasabb biztonsági kategóriába (B7) tartozott. Ezzel a minősítéssel nem csak a kézifegyvereknek áll ellen a kocsi, de az alatta felrobbanó kézigránát sem tesz kárt benne.

Az amerikai szakemberek sokáig nem tudtak rájönni, hogy mi az autó titka, ám a Szovjetunió összeomlásakor sikerült megszerezniük egy példányt, amit alapos vizsgálatnak vetettek alá. Rájöttek, hogy a szovjetek nem az alapkonstrukció megerősítésével tették biztonságosabbá azt, egyszerűen készítettek egy páncélozott “kapszulát”, ami köré felépítették az autót. Mivel a pénz nem számított, kicsit túlzásba eshettek, így az autó tömege 5,5 tonna lett Ezért hiába a 7,7 literes 313 lóerős V8-as motor 608 Nm nyomatékkal, az autó 13 másodperc alatt gyorsul százra.

A motor hidraulikus tengelykapcsolón és háromfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket, a biztos működés érdekében pedig két akkumulátort, két gyújtási rendszert építettek be. Az első kerekek független kerékfelfüggesztéssel rendelkeznek, a lengőkarok csavarrugón és lengéscsillapítón keresztül kapcsolódnak a karosszériához. A hajtott hátsó kerekek merev hátsó hídban helyezkednek el, a híd laprugókkal kapcsolódik a felépítményhez. Fékrendszere hidraulikus, elől-hátul tárcsafékkel ellátva. A fékrendszer vákuumos fékrásegítővel van ellátva.

Az autóba 120 literes üzemanyagtartályt szereltek, de hosszabb elnöki kirándulásra ezzel sem alkalmas, a pletykák szerint minimum 22 liter benzint kért száz kilométerenként, végsebessége pedig elérte a 190 km/órát.

Öt tonna feletti tömegét az erős páncélzatnak köszönheti, az utasokat védő speciális acélötvözet lemezei 4-10 mm között változnak, a golyóálló üvegek elől 43, hátul 47 milliméter vastagságúak, a 200 kilogramm körüli ajtókat pedig hidraulika mozgatja, akinek ezt rácsapnák az ujjára, nem úszná meg egy lila körömmel.