A valódi komoly téllel küzdő országokban lehetetlen minden utat tökéletesen tisztán tartani. Ezért a fagyos időszakban inkább hagynak egy letaposott, homokkal felszórt hóréteget az utakon, ami ideális felület a szöges abroncsok számára.
A szöges abroncsok olyan téli abroncsok, amelyek futófelületén fém pontok vannak a havas és jeges talajon való jobb tapadás biztosítása céljából.

Szöges gumik egy Volvón, Svédországban
Meglepően biztos irányíthatóságot adnak ezek a gumik, ahol a normál téli abronccsal csak kacsáznánk, ilyen felülettel ellátott abronccsal simán haladhatunk. Viszont amikor az utakat nem fedi hó és jég, ezek az abroncsok nagyon hangosak az úttesttel érintkező szegecsek miatt, valamint gyorsan kopnak, koptatják az utat is.
A szomszédos Ausztriában például a szöges abroncsok használata október 1-jétől május 31-ig engedélyezett a 3,5 tonnánál könnyebb járművek számára. Sebességük ekkor 80 km/h-ra korlátozott közúton és 100 km/h-ra autópályán. Az összes keréken szöges abroncsnak kell lennie. Különleges jelzést kell elhelyezni az autó hátulján. Ezt:
Olaszországban hasonló tömeg- és sebességkorlátozás mellett november 15. és március 15. között használhatók szöges gumik. A jelzés szintén hasonló, de érdekes, hogy nincs az interneten egyetlen kép sem valóban felhelyezett matricáról, vagy a szegecselt abroncs népszerűtlen, vagy senki sem fotózta le, esetleg elhanyagolták a jelzést. Mindenesetre ez nem vallana az osztrákokra.
Más a helyzet az oroszoknál, a kemény telet igencsak ismerő területeken 2017 óta kötelező a szöges gumik jelzése. Ez a váltás érzékenyen érintette a helyi autósokat, főleg azért, mert a matrica méretei, megjelenése hatósági előírás, így aki attól eltérő jelzést ragasztott ki, azt büntették a rendőrök.
Ahogy az lenni szokott, beindult a népművészet, és képtelenebbnél képtelenebb megoldásokkal jelezték az autósok, hogy ezt csak egy újabb pénzcsatornának tartják, az orosz tél és a szöges abroncsok eddig is jól elvoltak egymással, kötelező jelzés nélkül.