Röviden – Kia Rio 1,0 T-GDI GT Line
Mi ez? A Kia 2016-ban mutatta be a negyedik generációs Rio-t. A kis -és kompakt kategória határán billegő modell egyliteres, turbós benzinmotorral járt nálunk
Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy és komfortos, és mindehhez hétéves garancia is jár
Mibe kerül? A Rio alapára  3,549,000 forint, az 1,0-ás turbós motoros Rio pedig 4,729,000 forinttól kapható
Kinek jó? Gyermektelen, vagy egy gyerekes pároknak, egyedülálló városlakóknak, illetve bárkinek, aki szeret okosan autót venni

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 1

Egyre inkább úgy fest, hogy Európa rendesen tökön szúrta magát amikor boszorkány orrot és kalapot aggatott a dízelmotorokra, majd seprűre ültette és elkezdte őket vadul üldözni. Azt, hogy a benzinmotor  a jól érezhető többletfogyasztás ellenére tényleg annyival tisztább-e, mint a hirtelen megutált dízel, most nem derítjük ki, de az, hogy a kis, turbós benzinmotor-őrület minden gyártót elért, az nyilvánvaló. Most a Kia alig egyliteres háromhengeresét próbáljuk ki, amely 120 lóerős teljesítményével a Rio-hoz kapható motorok legerősebbike. Mindezt a legmagasabb felszereltségnek számító GT-Line kivitelben.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 2

Jellegzetes Kia-s tekintet, jégkocka-szerű ködlámpával

Külső

2016 őszén láttuk először a negyedik generációs Rio-t, ami a korábbinál másfél centivel lett hosszabb, 4065 mm, miközben fél centivel alacsonyabb, 1450 mm magas lett. Tengelytávja 2580 milliméteres, amely ebben a kategóriában egész nagynak számít. Külseje is komolyabb, mint amit egy apró városi autótól megszoktunk, a korábbi lágy, barátságos vonalak helyett szögletesebb, felnőttebb formát kapott az autó.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 3Orra hozza a Kia-s formajegyeket a tigrispofát, és a fura tetejű szélvédőt. Fényszórója és a négy darabból álló ködlámpája is egyedi formájú, amik mindenféle nagyobb technikai varázslat nélkül is egyedivé, felismerhetővé teszi a Rio-t. Hátsó lámpája is érdekes a hármas fénycsíkkal, lejjebb pedig a dupla kipufogó és a GT-Line felirat teszi teljessé a képet.

Belső

Emlékeim szerint a Kia-k utasterével sosem volt különösebb baj, klassz az összhatás és bár kisautóról van szó, az anyagminőség sem rossz. Ugyan szinte mindenhol kemény műanyagból épül fel a torozás, de a textúrák ügyes kombinálásával ez nem zavaró. Ahol kell, ott meg úgyis puha minden. Hosszú tengelytávjának hála belül komfortos a Rio, de csodák nincsenek, hátul már túl alacsony a tető, és a lábtér is elkezd szűkülni, ha magasabb sofőr mögé kell bemászni.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 4

Komfortosak az ülések, de nincs extra oldaltartásuk

Csomagtartója ötszemélyes módban átlagos méretű, 325 literes, lehajtott hátsó háttámlákkal pedig 980 literes, sík padlójú. A padlószint alatt a tesztautóban pótkerék is volt, nem igazi, teljes értékű, de még így is nagyságrendekkel hasznosabb, mint egy defektjavító foglalkoztatókészlet.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 5

Rendezett, esztétikus utastér

Sportos hangulata csupán a klassz tapintású, alul lapított sportkormányra, az alumínium pedálokra és a karbonhatású középkonzol-borításra korlátozódik. Illetve van még finom G-Line embléma és az átlagosnál hajszállal sportosabbnak ható ülés is. Műszerfala a klasszikusnak számító, hűtőfolyadék és üzemanyagszint-mérővel kiegészített két kerek műszerből áll, amelyek TFT kijelzőt fognak közre. Emellett van nagy, központi érintőképernyő is, ami a telefon képernyőjének tükrözésére, illetve a telefonon futó navigációs app tükrözésére is képes. A telefon párosítás másodpercek alatt levezényelhető, aztán pedig a rengeteg gombbal teleszórt kormányról vezérelhető, többek között a telefon is.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 6

Az ülésfűtés mellett kormányfűtés is melengeti a sofőrt

Technika

A háromhengeres, 998 köbcentis turbós benzinmotor a maga 120 lóerejével jelenleg a legerősebb motor, amit a Rio-ba lehet rendelni. Ezen kívül még két másik benzines található az árlistán, 1,25, illetve 1,4-es kivitelben, 84, illetve 100 lóerős teljesítménnyel. A legkisebb motor ötfokozatú, míg az erősebbek hatfokozatú kézi váltóval érkeznek alapból, de az 1,4-es, illetve az egyliteres turbós automatikus váltóval is rendelhető. Előbbihez hatfokozatú, utóbbihoz hétfokozatú párosítható. Dízel motor egyáltalán nincs a kínálatban.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 7

Csak háromhengeres a Rio legerősebb benzinmotorja

Vezetés

Bár a Rio GT-Line kinézetre egész vagány, de a motoron kívül semmi extra, a sportosságra hajtó dolog nem került bele. A széria, elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű van a GT Line változat alatt is, ugyanolyan, komfortos hangolással, mint amit már korábban is próbáltunk a Rio-ban. Jóindulatú, kiszámítható, de a rossz utakon már egy kicsit túl feszes is. Nem meglepő, hogy a 120 lóerős turbós motor dinamikusan mozgatja a mindössze 1160 kilogrammos karosszériát, az viszont igen, hogy a háromhengeres motornak egyáltalán nincs zavaró hangja.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 8

Átlagos pontosságú, könnyű a hatfokozatú váltó

Hatfokozatú váltója puha, alig észrevehető bizonytalansággal. Kormányzása, lágy, könnyű, sok visszajelzésre ne számítson benne senki. Viszont rövidtávú, városi autózáshoz, gyerekcipeléshez, ingázáshoz erre nincs is nagy szükség. A könnyű kezelhetőségre, ami a kezelőszervek logikus elrendezésének és jó használhatóságának köszönhető, annál inkább.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 9

Tekerős klímavezérlő

Költségek

A Kia Rio belépőára  3,549,000 ezért a pénzért 85 lóerős, 1,25 literes benzinmotor hajtja az autót. 4,729,000 forinttól vásárolható meg a legolcsóbban az 1,0 literes, 120 lovas motorral a Rio, ez az EX Limited felszereltségi szint, a tesztautó GT-Line felszereltségű, ennek ára 5,549,000 forint. 500 ezer forint a hétfokozatú, automatikus váltó felára – ez csak az 1,0-ás turbós motorhoz választható – a metálfény pedig újabb 120 ezres tétel. A GT-Line-hoz ADA (Advanced Driving Assistance csomag) és navigáció is rendelhető (tolatókamerával, 7 colos képernyővel) 150-150 ezerért, az extra napfénytetőért 250 ezer forintot kell még összekuporgatni.

Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 10

LED és klasszikus halogén egy testben

Minden autó listaárához tartozik kedvezményes ár is, amely 100 ezer forint mínuszt jelent. Ha ez még nem elég, akkor a Premium Value Program-os finanszírozással újabb 100 ezer forint faragható le a listaárból. Ja, és ott a 7 év garancia is, ha mérlegelni kell, mennyire éri meg a Kia.

A Kia Rio 1,0 GT Line és vetélytársai – Listaár, forint
Kia Rio 1,0 GT Line (120 LE) 5 549 000
Ford Fiesta ST-Line (125 LE) 5 355 000
VW Polo 1,0 TSI (115LE) 5 495 840
Suzuki Swift Sport (140 LE) 5 490 000
Kia Rio teszt – kisautóból a csúcs 11

Zseb a csomagtartóban

Értékelés

A Kia Rio a nagy, illetve inkább erős benzinmotorral, telerakva minden jóval igazán szórakoztató, szerethető városi kisautó, ami elfér mindenhol, klasszul megy és nagyjából tényleg mindent tud, amire szükség lehet. Elfér benne öt ember, a lehetőségekhez képest nagyra nyitható a hátulja, ha cipekedni kell, és egész jól megy. Plusz 7 év gari van rá.

Mellette – Ellene
  • Civilizált, nyomatékos benzinmotor
  • Jól használható belső, ízléses belső
  • Stabil futómű
  • Kemény műanyagok az utastérben
  • Átlagos méretű csomagtartó
  • Sportosság hiánya

Hány pontot adnál rá?
947 szavazat - átlag: 7.24 (10-ből)
Hány pontot adnál rá?