Röviden – Renault Trafic 2014

Mi ez?

Az egyik legkapósabb kisteherautó 2014-es változata
Mit tud? Nagyobb, okosabb rakteret, kényelmesebb utasteret kapott
Mibe kerül? Pontos ár egyelőre nincs, de várhatóan drágább lesz a mostani modellnél, viszont a fenntartási költségei kisebbek lesznek 
Kinek jó?  Bárkinek, aki kisebb-nagyobb dolgok szállításával foglalkozik

Külső

Egy kisteherautó kockaformájával túl sokat nem lehet kezdeni, ez a praktikus és kész. Így alapjaiban a Trafic sem változott, maradt a bevált forma, csupán megnyúlt egy kicsit – előre 10, hátra 11 centimétert – és az elejét rajzolták át. Sportosabb, húzott fényszórót kapott, és hatalmas, krómozott Renault embléma került az orra. 
Két új színt is kapott a Trafic
Két új színt is kapott a Trafic

1,6-os motort? Ebbe a batárba?

1,6-os motort? Ebbe a batárba?

Két új színt is kapott a Trafic
Hatalmas Renault embléma, és vágott szemek
Nagyon nem látszik rajta, de 20 centivel lett hosszabb a Trafic
A baloldali szárnyat külön is lehet reteszelni
90 litert jelent a plusz 10 centi hátul
Ebből a szögből elég hülyén fest
Húzott lámpa, szögletes tükörrel
Dupla tükör a minél kisebb holttérért
Ez csak egy mezei, de bazinagy kilincs. Kapható hozzá intelligens kártya kulcs is, amit elő sem kell venni a nyitáshoz, záráshoz.
Ez jót jelent, a motortérben az erősebb ikerturbós motor dolgozik
Az 1,6-os dízelmotor takarékosnak ígérkezik
Új, de mégis ismerős részlet
Tárva nyitva a feneke. A lámpák ilyenkor is látszanak.
A rakományrögzítés fontos feldat
Kilincs az ajtó belső felén is, ide nehezen záródik be az ember
A baloldali ajtószárny egymagában is reteszelhető
Rögzítőfülek
Hoppá, teleszkópos motortérfedél-támasz
Lötyög a helyén a motor
Felkúszott a kapaszkodó
Az egyik tárolórekesz a rengetegből
Alacsonyabb üléspozíció és négy irányban állítható kormány
A titokzatos terepgomb
A titokzatos terepgomb közelebbről
A fedélzeti számítógép gombjai
Újabb pohár, vagy palacktartó
Clio-s műszerfal
Újabb rakodóhelyek
Éljen éljen, már nem Marika és Ervin erőszakolja meg a magyar nyelvet a navigációs berendezésben, hanem igazi robot beszél belőle. Érthetően, szépen.
Papírcsíptető
Lpatoplak
Becsukva nem is látszik, mit rejthet
Az ülések alatti rekesz nyeli el a legtöbbet
Itt valami furcsaság lesz, nézzük csak meg!
Rettenetes méretű tükör, ami nem szelfizéshez, vagy sminkeléshez való
Felső kesztyűtartó
Alsó kesztyűtartó
Személyautós részletek
Akár trafik is lehetne, de ez speciel a tejesember járgánya
3 raklap
A szőrős segítő a következő műsorszámban még nagyobb pozdorjalapot fog ide betukolni
Hosszú dolgok, amelyek normális esetben nem is férnének be az autóba
Ide kerül, ami hátul már nem fér el
Álmennyezet, könnyebb dolgoknak.
Azért idehaza annyira még nem jellemző, hogy valaki ekkora táblagéppel navigáljon
Szürkében sem rossz, bár nem annyira szemrevaló
Szürkében sem rossz, bár nem annyira szemrevaló
Fotó megosztása:
Nagyon nem látszik rajta, de 20 centivel lett hosszabb a Trafic

Nagyon nem látszik rajta, de 20 centivel lett hosszabb a Trafic

Belső

Bár a tízcentis hossznövekedés nem tűnik soknak, ez mégis 200 liternyi plusz helyet jelent a csomagtérben. Hátul 3 EU-raklap fér el egymás mellett kényelmesen, és 18 rögzítőfülhöz lehet kikötni a rakományt. Hogy a puttony méreténél hosszabb dolgokat is lehessen benne szállítani, a raktér aljában kis csapóajtón keresztül lehet átgyömöszölni a cuccost a kabinban lévő ülés alá, vagy ha még több hely kell, a jobb első ülés lábterébe. Ez 3,75 illetve a hosszított tengelytávú változatnál 4,15 méter hosszúságú rakodóhelyet nyújt, amely ebben a kategóriában egyedülálló adat. 
Kisfilmecske a raktérről és hogy milyen trükkökre képes:
a videó a hirdetés után indul
Hátul még arra is van lehetőség, hogy a tetőről lelógó “galériára” pakoljon könnyebb – legfeljebb 13 kilogrammnyi, 2 méter hosszú – dolgokat a sofőr. Ha pedig nagyon hosszú rakományt kell szállítani, akkor a baloldali hátsó ajtó – ezen található a rendszám – külön is reteszelhető és a másik ajtót résnyire, vagy egészen nyitva hagyva egyszerűen spaniferrel, gumipókkal, akármivel kell rögzíteni. Sajnos ez a megoldás nem minden országban legális, például Magyarországon is büntethet a rendőr azért, ha nyitott ajtóval közlekedik valaki. Ezen túl a puttony nem sokat változott, így a Renault nem kergeti költséges fejlesztésekbe a Trafichoz különleges felépítményeket tervező, és gyártó cégeket.
A rakományrögzítés fontos feldat

A rakományrögzítés fontos feldat

Tízféle színben rendelhető az új Renault Trafic. Ilyenekben:
1,6-os motort? Ebbe a batárba? 99
Ugorjunk egyet előre, és nézzünk szét a kabinban. A korábbi Trafic csak fel-le mozgatható kormánya helyett az újban minden irányban állítható a volán és a korábbinál mélyebbre helyezett, már már személyautós pozíciót nyújtó vezető ülése is emelhető, süllyeszthető. Sőt, egyes kiviteleknél az utasülés is. Tárolórekeszből 14 jutott az autóba, összesen 90 liternyi térfogattal. Bár idehaza ez nem annyira jellemző, de a középkonzolra táblagépet, a középső ülés háttámlájába pedig laptopot lehet illeszteni, hogy mindent alaposan lehessen adminisztrálni útközben. De van hagyományos, csíptetős papírtartó is az analóg megoldások kedvelőinek. A helykínálat, ergonómia átgondolt, itt van hová nyújtani a lábat, kényelmes a könyöklő is, és az üléspozíció is tág határok között állítható.
1,6-os motort? Ebbe a batárba? 100
Új navigációs berendezést is kapott a Trafic, a Daciakból már ismert fejegységhez kísértetiesen hasonlító készülék néz velünk szembe, amelyen az NNG által fejlesztett iGO-ja fut. Kiváló magyarsággal beszél benne a robotnő, a menüje is logikus és grafikailag is rendben van. Örülünk neki. 
Éljen éljen, már nem Marika és Ervin erőszakolja meg a magyar nyelvet a navigációs berendezésben, hanem igazi robot beszél belőle. Érthetően, szépen.

Éljen éljen, már nem Marika és Ervin erőszakolja meg a magyar nyelvet a navigációs berendezésben, hanem igazi robot beszél belőle. Érthetően, szépen.

A műszerfal is teljesen megújult, a digitális-analóg hibrid műszerfal a Clio-ból lehet ismerős. Szintén újítás, hogy a Trafichoz mostantól rendelhető a Renault kártya is. Zseniális húzás, hiszen kinek van nagyobb szüksége arra, hogy ne kelljen a kulccsal szerencsétlenkedve nyitni-zárni az autót, mint a naponta 436-szor ki- és beszálló áruterítő sofőrnél?
Mobil iroda a Renault Trafic kabinjában:
a videó a hirdetés után indul
Vezetéstámogató rendszerek közül a visszagurulás-gátló, a sebességhatároló/tempomat, és a tolatóradar/kamera segíti a balesetmentes vezetést. Az Extended Grip pedig a problémás, sáros, homokos felületen haladást könnyíti meg, az utánfutó belengést gátló pedig a vontatáskor jöhet jól. És van még egy mókás részlet az utastérben, ez pedig a jobb oldali napellenzőre ragasztott elképesztő méretű tükör. Ez nem sminkeléshez készült, hanem lehajtva szinte teljesen eltünteti a holtteret. Kérdés, mit szól hozzá a mellettünk ülő, hogy semmi nem lát előre.
Alacsonyabb üléspozíció és négy irányban állítható kormány

Alacsonyabb üléspozíció és négy irányban állítható kormány

Motorok

Az új Trafic csupán 1,6-os dízelmotorral rendelhető. Viszont ebből rögtön kétféle is választható, egyenként kétféle teljesítménnyel. Egy szimpla turbós, 90 illetve 115 lóerővel és egy ikerturbós változat, 120 és 140 lóerős teljesítménnyel. Mindegyikhez hatfokozatú, manuális váltó jár. Mi a 140 és a 115 lóerős változatot próbáltuk, mindkettőt 450 kilogrammnyi teherrel. Az erősebb, ikerturbós motor remeknek tűnik, az alig 1,6-os motor elképesztő nyomatékkal mozgatja az autót, és a hangja is szerény, szinte semmi zaj nem zavarja a sofőrt. 
A gyengébb, mezei kivitel 115 lóereje is elégnek tűnik, de itt már érezhető alul némi turbólyuk. Fogyasztás szempontjából egyelőre csak a fedélzeti számítógép adataira támaszkodhatunk, de mivel az 1,6-os Renault motorok már bizonyítottak takarékosságukkal, így az 5,7 és a 6,1 körüli adatok akár valósak is lehetnek. De majd kiderül, ha megérkeznek az első tesztautók.
Azért idehaza annyira még nem jellemző, hogy valaki ekkora táblagéppel navigáljon

Azért idehaza annyira még nem jellemző, hogy valaki ekkora táblagéppel navigáljon

Mikortól, mennyiért

Az új Trafic ára egyelőre még nem ismert, durván egy hónap múlva derül ki, mennyiért is lehet hazavinni, bár a nemzetközi bemutatón hallottak alapján biztosan drágább lesz valamivel a kifutó Traficnál. Jó hír, hogy a többletkiadás hamar megtérülhet, mert állítólag a fenntartási költségei érezhetően alacsonyabbak lesznek a mostaninál. Értelemszerűen a megrendelésekkel is érdemes megvárni amíg kikalkulálják a hazai árakat, az első autók pedig várhatóan szeptembertől vehetők át. Addig jó várakozást!
Mellette – Ellene
  • Nagyobb raktér
  • Okos belső
  • Többféle hosszúságban és magassággal kapható
  • Takarékos, erős motor
  • Lehet fanyalogni, mit bír majd az 1,6-os motor
  • Drágább, mint a korábbi modell
Neked a 10-es skálán mennyire jön be az új Trafic? Nagyon? Kicsit sem? Nyomd a pontot!
23 szavazat - átlag: 9.43 (10-ből)
Neked a 10-es skálán mennyire jön be az új Trafic? Nagyon? Kicsit sem? Nyomd a pontot!