Adatlap

Mazda CX-5 2,0 AWD Revolution

Ha egy cég olyan későn lép piacra egy termékkel, mint a Mazda a CX-5 esetében, az a minimum, hogy jobb, de legalább vonzóbb legyen a kategóriában megszokottnál. A Mazdánál sok múlik a CX-5-ön, amellyel végre sikerült belépni a kompakt SUV-k közé.
Motor 1997 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 160 LE
Nyomaték 208 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,5 sec
Végsebesség 197 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,6 l / 100 km

Mi, emberek vonzódunk a nagy és erős autókhoz, pedig éltünk napjait régóta nem a vadonban morzsoljuk, ragadozókkal küzdve egy harapás gnúpecsenyéért. A Mazda is tudja ezt, ezért új szabadidő-autójuk nagyobb és magasabb a kategória átlagánál, de ezen nincs mit ostorozni, mert így is könnyebb a mezőnynél.

Megvéd a huzattól

Mivel a térkihasználását is eltalálták, az autónak nemcsak az árnyéka nagy. Egy kosárlabdacsapatból a védők és a bedobók hátul is elférnek, csak a centert kell előre ültetni.

Kedveljük a Karakuri ülésrendszert, amivel a támla lehajtásakor a hátsó üléspad is előre-lefelé mozdul el, hogy minél kisebb lépcső maradjon a kibővített csomagtérben, ami már alapesetben is jó tágas.

Még jobb a kalaptartó, amelyet teljes hosszában felemel az ötödik ajtó, így kényelmesen pakolászhatunk a csomagtérbe. A roló megvédi hátul a családot a cudar huzattól és ehhez nem is kellett kiegészítő szélfogó, mint anno a Citroën Xm-ben. Igen jó az üléshelyzet, az ülések kényelme akkor bizonyított, amikor reggel héttől este kilencig ültem az autóban.

Elsőként a CX-5 kapta meg a Skyactive technikát. Egy új padlólemezről van szó, amire az idén bemutatandó új Mazda6, majd a Mazda3 is épül, csökkentve a költségeket. Közös bennük a viszonylag könnyű és szilárd karosszéria valamint az 1:14 arányú sűrítés, ami a benzineseknél extrém magas, a dízeleknél pedig extrém alacsony

Elsőként a CX-5 kapta meg a Skyactive technikát. Egy új padlólemezről van szó, amire az idén bemutatandó új Mazda6, majd a Mazda3 is épül, csökkentve a költségeket. Közös bennük a viszonylag könnyű és szilárd karosszéria valamint az 1:14 arányú sűrítés, ami a benzineseknél extrém magas, a dízeleknél pedig extrém alacsony

Átgondolt utastér, közepes anyagok
Nem igazodnak a magas alapárhoz az anyagok a belső térben

Nem igazodnak a magas alapárhoz az anyagok a belső térben

Nem igazodnak a magas alapárhoz az anyagok a belső térben


Tágas és jól végiggondolt autó a CX-5, de egy ennyire új és nagy igénnyel kifejlesztett modelltől furcsán olcsók a műanyagok. A kategória legdrágább autóinak egyikét ennél azért vonzóbb anyagokkal illene berendezni, bár a műszerfal tetejének puha borításán látszik az igyekezet.

Itt csodálható meg a TomTom-eredetű navigációsrendszer, amelynél jobba nemigen akadni. Az autó más funkcióival együtt a navi is kezelhető az ülések közötti pogácsával, de aki akarja, nyomkodhatja az 5,2 col képátlójú kijelzőt is. A címek megadása, módosítása, köztes célok beszúrása logikusan, teljesen intuitívan működik, tényleg az volt az érzésem, hogy egy autót sosem látott kogi varázsló is be tudná táplálni célként Alsófütyemajort.

Négykerék-hajtással 165 helyett 160 lóerős a benzines motor, maximális nyomatéka 210 helyett 208 Nm. A csúcsérték korlátozásával egyenletesebb a teljesítmény-leadás

Négykerék-hajtással 165 helyett 160 lóerős a benzines motor, maximális nyomatéka 210 helyett 208 Nm. A csúcsérték korlátozásával egyenletesebb a teljesítmény-leadás

Nem a turbóra
Reggel héttől este kilencig vezetve is kényelmes volt az ülés

Reggel héttől este kilencig vezetve is kényelmes volt az ülés

Reggel héttől este kilencig vezetve is kényelmes volt az ülés


A Mazda megmaradt a szívómotornál, amely teljes egészében új konstrukció, hatásfokát extrém magas, 1:14 arányú sűrítés és közvetlen befecskendezés javítja.

Amíg ráérősen autózunk, a finoman járó, halk motorral nincs semmi baj, de a lanyha gyorsítások után nem sokat tud rápakolni, ha egyszer kellene az erő.

Kihúzatva felsejlik valami a tűzből, de az átlagember sokkal jobban jár a kisebb fordulaton jóval nagyobb nyomatékot leadó turbómotorral például a Skoda Yeti 1,8 TSI-ben, csak ez a motorváltozat már nem szerepel az árlistán.

a videó a hirdetés után indul

Nagyon könnyen használható a TomTom-eredetű navigációsrendszer

Nagyon könnyen használható a TomTom-eredetű navigációsrendszer

Nagyon könnyen használható a TomTom-eredetű navigációsrendszer


Benzinesből nincs, dízelből viszont egészen kiváló turbómotorja van a Mazdának, ami megfontolandó alternatíva. A váltó nem volt rossz, de az etalonnak számító MX-5 gyártójától egy ilyen köznapi autóban is jobbat várnánk.

Bírja a 19 colos felnit

A magyar úthálózat nem barátja az extrém nagy kerekeknek, de jól hangolt futóművével a CX-5 elbírja a Revolution-kivitel 19 colos felniit. A rugózási kényelem megfelelő, szerény oldaldőlésével, billegéstől mentes viselkedésével a Mazdát jobb érzés vezetni annál, amit a terepjárószerű autók tudnak.

A teszt zárónapján rituális tankolásra készültünk, ahol kiderül a NAGY IGAZSÁG, megtudjuk, hogy az autó tartja-e a takarékosságra tett ígéreteket, amiket évek óta hallunk a Skyactive-technika kapcsán. A CX-5 bevezetőkampányában 15 százalékos fogyasztáscsökkenést és 20 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást ígér a reklámszöveg, ami nehezen jön össze. A CO2 a szénhidrogén (esetünkben a 95-ös) elégetéséből keletkezik, tehát a kettőnek arányosan kellene változnia, de lehet, hogy mi tudjuk rosszul.

Benzines, 4×4, mégis keveset fogyaszt

Kereken 8,0 literes fogyasztást mértünk, 40:60 arányban autóúton és városban, többnyire komótosan járva. A fedélzeti számítógép aránytalanul nagyot tévedett (6,7 litert ígért), de egy összkerékhajtású családi autóban kétezres, benzines motortól kiváló érték a nyolc liter. Hasonlóra nálunk egyedül a CVT-váltós RAV4 volt képes, a turbós és kompresszoros Tiguan 1,4 TSI nem jönne ki ugyanennyiből, cserébe bő gázra ellép a Mazdától.

Listaárával viszont a CX-5 lép el a konkurensektől. Nálunk nem a 8,1 milliós Challenge AWD járt a kétliteres benzinessel, hanem a legjobban felszerelt Revolution kivitel holttérfigyeléssel, sávelhagyás-kontrollal, 19-es felnivel, Bose-audiorendszerrel, kettős xenon-fénnyel, motoros állítású bőrüléssel és sok más földi jóval, de a 9 140 000 forintos összeg így is merész. Ám az árától csak akkor ér ledobni a láncot, ha az olcsóbb konkurensek legalább ilyen jók, de a Tiguant leszámítva egyik sem kerek ennyire.