A Buick Regalon jobban látszik, hogy az Insignia technikájára épül, de a Malibu is közeli rokon

A Buick Regalon jobban látszik, hogy az Insignia technikájára épül, de a Malibu is közeli rokon


Pár éve a GM túlélésére annyi volt az esély, mint szilikonbetétben a sejtes állomány.

7,6 milliárd dolláros profit

De a mamut borította az addigi működési struktúrát és az amerikai adófizetők pénzéből font, 50 milliárd dolláros fészekben landol. Ott lefogyott, kivirult és most újra a világ autógyártásának élén rombol.

Tavaly 7,6 milliárd dolláros profitot vasalt ki a piacból és eladott 9 025 942 autót, amiből 4,76 millió volt a Chevrolet.

Chevrolet Malibu: ez már a nyolcadik

Vízerőmű, hit a jövőben és szárnyaló gazdaság. A Chevelle Malibu SS Convertible 1964-es

Vízerőmű, megingathatatlan hit a jövőben és szárnyaló gazdaság. A Chevelle Malibu SS Convertible 1964-es


Közel ötven évre nyúlik vissza a Malibu történelme, de kezdetben a Chevrolet nem árult autót ezen a néven. A Malibu az 1964-1977 között gyártott Chevelle legjobban felszerelt kivitele volt, csak a Chevelle megszűnésével, az 1978-as modellévtől vált önálló típussá a Chevrolet kínálatában.

A szögletes, 1981-es évjáratból Szaddám Husszein rezsimje 25 500 darabot rendelt a 110 lóerős V6-os benzinessel és háromfokozatú kézi váltóval. Különféle kifogások miatt a kocsiknak végül csak a felét vette át az iraki fél, ahol taxiként szolgáltak Bagdadban.

1983-tól közel másfél évtizedig nem készült Malibu, a középkategóriában bevált nevet 1997-re élesztette újjá a GM a 2003-ig futó ötödik generációval. A jelenlegi a nyolcadik széria és ez az első, amely Európában is kapható. A különféle generációkról a galériában találtok több képet.

Leganza, Evanda, Epica

A Camarót idézi a műszerek szögletes kerete

A Camarót idézi a műszerek szögletes kerete


Ilyen bő esztendőkben újra neki lehet futni a középkategóriának, ahol a Daewoo Leganza, az Evanda, de még a dízelmotorral is kapható Chevrolet Epica sem alkotott maradandót.

Maximum a taxisoknál, akik szeretik a hatalmas és működőképes autókat, jó áron.

A visszatéréshez jól jött az Opel Insignia, amelyre az Egyesült Államokban, Kínában és Dél-Koreában gyártott Malibu épül.

A vonalvezetésből nem ordít a rokonság, de millimétere azonos, 2737 milliméteres tengelytávjuk mellett sok kapcsoló is az Opelt idézi.



L.A. fövenye

Átlagos a hátsó lábtér, két magas felnőtt elüldögél egymás mögött

Átlagos a hátsó lábtér, két magas felnőtt elüldögél egymás mögött


Ez már a Malibu nyolcadik generációja, de most először lesz kapható Európában.

Aligha ígérhetné többet az amerikai álomból a magyar vevőknek, mint a Los Angeles melletti tengerpart nevével.

Átlagos a helykínálat

Odabent a térkínálat közepes, az Insignia sem híres tágasságáról, de két magas ember elfér egymás mögött.

Malibu elegáns tengerparti város Los Angeles mellett. A Wikipedia szerint a név az őslakos indiánok humaliwu kifejezéséből ered, ami azt jelenti, hogy itt a hullámok hangosak

Még nem tudjuk, mennyibe fog kerülni. A dízelek pár hónappal később futnak csak be

Még nem tudjuk, mennyibe fog kerülni. A dízelek pár hónappal később futnak csak be


A minőségérzet nincs a kategória élvonalában, de nem kell az amerikai autók riasztó igénytelenségére gondolni.

Egyszerűen csak nem olyan csábító, mint a C5, a Laguna vagy az 508, körülbelül olyan szinten van, mint a Toyota Avensis vagy a Mazda6.

Érdekes a műszerfali képernyő, amelyen a mobiltelefon menüjéhez hasonlóan összerakhatunk egy kedvenc listát, kinek melyik funkció a fontosabb.

Az okostelefonokat az autóba integráló, telefon-kihangosításra, zenehallgatásra, filmnézésre és mindenféle másra alkalmas MyLink rendszer először a Cruze-ban debütál (becslésünk szerint 80 ezer forint alatti felárért), de később nyilván a márka csúcsmodelljében is megjelenik.

A minőségérzet közepes, de nem rosszabb, mint a Mazda6-ban vagy az Avensisben

Egy dízel, egy benzines

A kapcsolót billentve lehet kézzel váltani a hatfokozatú automatával

A kapcsolót billentve lehet kézzel váltani a hatfokozatú automatával


Először a benzines motorral vezettük az autót, mert a kétliteres, 160 lóerős dízelmodellek csak pár hónappal később futnak be. A 2,4 literes motor 167 lóerejével nagyjából egy szinten mozog az Insignia 180 lóerős, 1,6 literes turbómotorjával, de a Chevynél nincs felvágás, ha a nagy szívómotor sokkal olcsóbb és régóta bevált darab.

Változó szelepvezérlésével meglepően élénk motornak bizonyult az első benyomások alapján. Korrekten reagál a gázra, nem kell fertályórát várni a felpörgésre, mint az 1,8-as Cruze-ban és normális stílusban autózva jól összedolgozott a hatfokozatú automata váltóval.

A fokozatok kézzel is kapcsolhatók, de elég furcsa módon, a váltókar tetején lévő kapcsolót jobbra-balra billentve. Mindkét motor kapható lesz kézi és automata váltóval, egyformán hat fokozattal.

Nem tudjuk az árát

Szép képe van a középkonzoli monitornak

Szép képe van a középkonzoli monitornak


Az amerikásan lágy billegésnél egészségesebb futómű-hangolással érkezik az európai Malibu. Az elöl-hátul független felfüggesztést eltalálták, a Chevy kényelme és úttartása sem lóg ki a kategória átlagából.

Bár az autóból már van néhány Magyarországon, árát még nem tudjuk. A Malibu piaci rajtja gyakorlatilag csak néhány hónap múlva esedékes, amikor befutnak a kategóriát uraló, dízelmotoros autók. Ha flottamenedzser volnék, megvárnám, mennyire írják ki a mutatós és jól sikerült autót.