Nem műtét, csak szolid smink

Elöl a ködlámpák környéke szépült nagyot

Elöl a ködlámpák környéke szépült nagyot

Elöl a ködlámpák környéke szépült nagyot


Bár nemrég fiatalító kúrán járt a Santa Fé, ebből kívülről nem sok látszik. Kis segítséggel, odafigyeléssel azért tetten érhetőek a változások, amelyek leginkább a hűtőmaszkot, a lökhárítót és a hátsó lámpákat, kipufogót, felniket érintették. Talán a legfeltűnőbb módosítást a ködfényszórók környékén és az irányjelzővel felturbózott külső visszapillantó tükrök környékén találni. Aztán kifújt a lemezszabó lendülete, de a Santa Fé külseje nem is kiáltott ennél nagyobb beavatkozásért. Nagyjából úgy jó, ahogy van.

Minőségérzet és társai

A jobb oldali ülés magassága nem állítható

A jobb oldali ülés magassága nem állítható

A jobb oldali ülés magassága nem állítható


Bent az utastérben a minőségérzet és egyéb megfoghatatlan dolgok kerültek a figyelem középpontjába. Változott a műszerek rajza, sokkal európaiabbak a számok, bár a kék háttérvilágítást egyelőre nem sikerült száműzni az autóból.

Néhány fájó hiányosság sajnos maradt az utastérben, ilyen az egyetlen automata ablakemelő-kapcsoló – amely ebben a kategóriában már kínos -, a komfortindex hiánya, valamint az, hogy az elöl ülőknek nem jutott az ajtó nyitásakor felkapcsolódó világítás, csak hátul és középen gyullad fény. Érthetetlen a spórolás, hiszen más okos apróságokkal tele van az autó. A fedélzeti zeneközpont USB-csatlakozója megeszi az adatutaztatókon tárolt zenéket, de szabványos jackdugón át is csatlakoztathatunk rá külső zajgépet.

12 voltos aljzatból kettőt találunk elöl, aztán hátrafelé haladva a második üléssor és a csomagtartó is kapott egyet-egyet. Remek, egyszerre mehet a navigáció, az MP3-as töltése, míg a hátsók akár laptoppal is dolgozhatnak, a csomagtartóban meg ketyeghet az elektromos hűtőtáska. Aki sok elektromos vacakkal szokott utazni, az tudja értékelni igazán ezt a bőkezűséget.

A belsőt rendesen összeépítették, ránézésre az anyagokkal sincs baj, de ha hozzádörgölőzünk, már érezhetünk egy kis csalódottságot. A szemünk előtt elterülő műanyagsíkságba ujjunkkal nem tudunk apró gödröket nyomni. Ezt valahogy meg kell szokniuk a beteges műanyag-kopogtatóknak. Ez van.

Hűtődoboz

A világ legnagyobb találmánya a kerék óta az USB-s zenebetöltőnyílás

A világ legnagyobb találmánya a kerék óta az USB-s zenebetöltőnyílás

A világ legnagyobb találmánya a kerék óta az USB-s zenebetöltőnyílás


Mostanában, ebben a döglesztő hőségben a könyöklő alatti hűthető rekesz nagy áldás, dobozos üdítőből több is elfér benne. Meg persze sörből is, de az vezetés közben tiltott gyümölcs. A tükörbe épített monitor, amely a tolatókamera képét mutatja szokatlan, de nem teljesen logikátlan, hiszen szinte mindegy, hogy kettő vagy három tükör segítségével tolatunk. Lehetne ugyan nagyobb a képe, de ez is elég, szerencsére jár mellé tolatóradar is, így különösen nagy tehetség kell ahhoz, hogy tolatva bontsuk le az autó hátulját.

Fogyasztás

Nem árt neki az fél méteres víz sem

Nem árt neki az fél méteres víz sem

Nem árt neki az fél méteres víz sem


Mivel rengeteget, több mint 2000 kilométert autóztunk a Santa Fével, így aránylag pontos fogyasztási adatokat sikerült begyűjtenünk az együtt megtett út alatt. Az első, hajszálpontosan 50 liternyi gázolajat igénylő tankolás után 7,1 literes átlagot számoltunk. Ez fele-fele arányban autópálya (130 km/h) és lakott területen kívüli utakon (60-90 km/h) mért érték. A szimplán lakott területen kívüli adat 6,2 literre, míg a városi, sok-sok földúttal nehezített érték 8,9 literre jött ki. Baráti értékek ezek, egy sátrakkal, temérdek ivóvízzel, élelemmel és egyéb nehezékekkel megpakolt autótól még akkor is, ha kifejezetten törekedtünk arra, hogy a Santa Fé minél kevesebb gázolajat égessen el a tesztút alatt.

Biztonság

Gyalogosokra veszélyes a Santa Fé

Gyalogosokra veszélyes a Santa Fé

Gyalogosokra veszélyes a Santa Fé


Legutóbb négy évvel ezelőtt törtek Santa Fét az EuroNCAP laborjában, akkor négycsillagosra vizsgázott a koreai szabadidő-autó. Frontális ütközésnél 75 százalékos (12 pontos) eredményt ért el a jármű, az oldalról érkező támadást szinte tökéletesen, 94 százalékos (17 pont) eredménnyel teljesítette. A becsapódás után a fékpedál közel 10 centiméterrel került közelebb a vezető lábához, és a műszerfal alkatrészei is veszélyeztethetik a sofőr lábát, térdét.

Gyermekvédelemre maximális pontszámot kapott a Hyundai szabadidő-autója. A törésteszteken az is kiderült, hogy a gyalogosokra komoly veszélyt jelent a Santa Fé. Orrán, motorháztetején az EuroNCAP szakemberei nem találtak olyan felületeket, amelyek egy esetleges gyalogosgázoláskor akárcsak fikarcnyi esélyt is hagynának az áldozatnak. A részletes törésteszt itt olvasható.

Néma erő

A Santa Fé orrában 2,2 literes turbódízel végzi a dolgát. A négyhengeres gépezet 197 lóerős teljesítményre képes, amely mellé impozáns, 437 Nm-es csúcsnyomaték társul. Ez a legtöbb forgalmi helyzetben jóval meghaladja a dinamikus autózáshoz szükséges minimumot. Gyári adatok szerint a négykerék-hajtású változat 9,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, és kis híján 200 km/órás csúcssebességre képes.

Ezzel együtt az autó hangulata mégis a kényelmes, hosszú távú autózásra az igazi. Helykínálata ugyan nem fejedelmi, a fejtéren az üvegtető miatt szükséges álmennyezet ront, de akad megfelelő hely az összes végtagnak, mindkét üléssorban. A hosszú utazásokhoz feltétlenül szükséges mütyüröknek is megvan a kijelölt helyük.

A filmen pillanatok alatt kiderül, mi változott a Santa Fé külsején:

a videó a hirdetés után indul

Kényelmes menetben a motorhangból alig valami hallatszik be az utastérbe, a menetszél pedig még autópályán sem kényszeríti arra az utazóközönséget, hogy akárcsak egy fikarcnyit is hangosabban kelljen beszélniük.

Titkos rekesz a szuterénben

Titkos rekesz a szuterénben

Titkos rekesz a szuterénben


Csomagtartója a mázsányi kalaptartó kivételével óriásira dagad, ha pedig kikapjuk a szőnyeget, a padló alatt két újabb rekeszt is találunk. Egyikben az autó kötelező felszereléseit tarthatjuk, míg a másikba egész méretes csomagok is bepasszírozhatóak. Ennek ellenére alaposan meg kell gondolni, mit teszünk ide, mert ide a teljes csomagtartó kipakolása után juthatunk el ismét. Ennél jóval egyszerűbb az autó hasa alatt lévő pótkerék előhalászása, ami ki- és berámolás nélkül is megoldható.

Mennyibe kerül?

A Santa Fé ára 8,4 milliótól kezdődik, ezért 2,0 literes dízelmotorral felszerelt, ötszemélyes változatot kapni. A 2,2-es, közel ötven lóerővel izmosabb változat 9,9 milliótól indul, az árlista másik végén pedig 10,9 milliós összeg olvasható a hétszemélyes, automatikus váltóval felszerelt változat mellett.

Szolid smink és izomláz 8