A márciusi hosszú hétvége évek óta a téli sportolás idejére esik nálam, amely rendszerint egy sógoréknál tett látogatással egyenértékű. Hetek, sőt hónapok szorgos munkájával összeverbuválok 3-4 barátot, barátnőt, kiszemelünk egy elérhető távolságon belüli helyszínt a síelésre, szállást, majd a logisztika következik.

Szükség van legalább egy autóra: nagy legyen és kényelmes, sőt gyors és takarékos. Idén ezekhez a tulajdonságokhoz próbáltunk ragaszkodni, mivel az elmúlt években inkább az összkerékhajtás győzött, amelyre egyetlen esetben sem volt szükség. Teljesen felesleges volt a nagy darab de kényelmetlen Pathfinderrel vagy a kicsi és rondácska Ssang Yong Actyonnal nekivágni a hegyeknek. Most a hólánc nyugtatta a kétkedőket Obertauern felé, persze erre sem volt szükség.

Obertauern – miről híres?
Obertauern számára a hírnevet az hozta meg, hogy a sícentrum korai éveiben
Itt járt a Beatles is

Itt járt a Beatles is

Itt járt a Beatles is


látogatást tett is a világhírű brit kultuszcsapat a Beatles, az együttes tagjai ráadásul a “Help” című filmjük forgatása közben ismerkedtek itt a sízés alapjaival. Természetesen a film is világhírre volt ítélve, így világszerte sokmillió emberhez jutott el Obertauern szépsége a filmvásznon.

További különlegesség, hogy itt találjuk Salzburg tartomány és egész Ausztria egyik legimpozánsabb, legmeredekebb sípályáját a Gamsleiten 2-t. A G2-nek is nevezett sípálya hírhedtségét az is jelzi, hogy különálló honlappal büszkélkedhet, ld. www.gamsleiten2.at

Forrás: www.sielok.hu

 
Egy középkategóriás kombi pont alkalmas a célra – gondoltam. Választék van dögivel, de ha már sportolunk, akkor a kategória egyik legsportosabb darabjára szavaztam, a Honda Accordra. Egy hatalmas, de kissé otromba autó jutott az eszembe, amelyet sokan csak hullaszállítónak becéznek. Elkértem hát egy 2,2-es dízel kombit.

Se nem hatalmas, se nem hullaszállító

Ez már nem a hullaszállító dizájn

Ez már nem a hullaszállító dizájn

Ez már nem a hullaszállító dizájn


Ott tévedtem, hogy az új Honda Accord már se nem hatalmas, se nem olyan ronda, hogy hullaszállítónak csúfolják. A kettő ráadásul szorosan összefügg. Hiába volt az előző Accord Tourer kategóriájanak egyik legtágasabb darabja, a vevők nem díjazták a morbid formatervezői humort. A modellváltásnál alaposan át is dolgozták a Tourert, és csináltak helyette egy pofás kombit. Ennek az áldozata lett a csomagtér is, ahol a korábbi 576 liter helyett most csak 406-tal lehet gazdálkodni, amely barátok között szólva is meglehetősen csekély méret. Pláne, négy felnőtt és hozzájuk tartozó sporteszköz esetén.


Tiszta autóról a gyári galériában láthatók képek

Síbox híján az autóban voltunk kénytelenek elszállásolni 3 pár sílécet és egy snowboardot is – ez egyáltalán nem ment könnyen. A végeredményre nem adnék magunknak piros pontot, sőt egy törésteszten is súlyos veszteségeket okozhatna egy ilyenfajta pakolás. A lehajtott 1/3 háttámlás ötletet, akkor vetettük el, amikor nem találtunk olyan ö
Négy embernek szűkös sícumóval

Négy embernek szűkös sícumóval

Négy embernek szűkös sícumóval


nkéntest, aki hátul középen hajlandó lett volna végignyomorogni a nagyjából 5-6 órás utazást.

A kakasülő nem csak kemény és kényelmetlen, de 180 centis magasság sem kell ahhoz, hogy az utas feje már beleérjen a tetőkárpitba. Tetőablak nélkül talán pár centivel több jutna, de öt embernek akkor sem volna kényelmes az Accord.

Legalább gyors?

A remek benzineseket gyártó Hondának a mostani a második dízele, amelyből a 150 lóerős változatot kaptuk és nem a luxusadóval sújtott 180 lóerőset. A vezetési élménytől az ötsebességes automata váltó próbált megfosztani bennünket, de a hosszú autópályás út alatt ezt inkább csak díjaztuk. A városban nem túl fürge Accord autópályán hibátlanul teljesít, 130-nál 2600-as fordulaton elduruzsol és ez rendkívül jó hatással van a fogyasztásra.

Vicc. Ausztriában olcsóbb a gázolaj
Kicsit vacilláltunk majd nem tankoltuk tele magyar földön az Accord tankját, és így jártunk jól. Ausztriában az autópályán kínálják budapesti árakon a gázolajat, a kisebb falvakban 290 forintos áron tankolhattunk dízelt. Három nap múlva hazaféle újabb 10 forintos csökkenést tapasztaltunk, így láttunk 280 körüli összeget is. A hazai 305 forint helyett…

150 és 180 lóerővel is van a dízel

150 és 180 lóerővel is van a dízel

150 és 180 lóerővel is van a dízel


Visszafelé 6,6 literes átlaggal megúsztuk az 550 kilométeres távot, – ennél még a fedélzeti számítógép is többet saccolt. Ehhez persze kellett az érezhetően jobb minőségű osztrák gázolaj is, amelynek literje  véletlenül még 10-20 forinttal olcsóbb is mint idehaza.

Hegynek fel azért kicsit gyengébbnek éreztük az automata Accordot a150 lóerőnél, itt jött jól a modellváltásnál felturbózott és kissé helyigényes hátsó futómű. A kormányról kapcsolható váltóval (csak onnan kapcsolható) így már lehet igazán lendületesen autózni, és még a hátul ülők sem panaszkodtak a túlságosan feszes úttartásra.

Vetélytársak
 
Toyota Avensis Wagon 2-2 D-CAT 6 A/T Executive: 9 585 000 Ft
Opel insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 118 kW/160 LE 6AT9 070 000 Ft
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi 140 LE: 8 971 000 Ft


A Honda Accord Tourer 2,2 dízel automata  listaára:  8 849 000 forint

Verdict

Négy felnőttre síléccel síbankanccsal ugyan nem ideális méretű az Accord, de a dízel motor és az automata váltó feltétlenül barátságos egy hosszú út során. A vezetési élmény ráadásul így sem vész el a remek futómű miatt, de a pazarul összerakott és bőségesen felszerelt belső is a kedvünkben jár. Hétköznapra – árából adódóan is – feltétlenül meggondolandó választás, négy felnőttere viszont egy Superb kombi kell.

Műszaki adatok, gyári értékek a következő oldalon

Műszaki adatok – Honda Accord Tourer 2,2 automata
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)2199
Furat x löket (mm)85 X 96,9
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)350/2000-2750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,8
Végsebesség (km/h)202
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)8,6
Lakott területen kívül (l/100 km)5,4
Vegyes (l/100 km)6,6
CO2 kibocsátás (g/km) 174
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4750/1840/1470
Tengelytáv (mm)2705
Csomagtér (liter)406
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1703/466
Üzemanyagtank kapacitás (liter)65
Gumiméret225/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)8 849 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeilásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeAz automata kicsit lassítja, a csomagtere kicsit szűkös, viszont így is takarékos.
Pontszám (max. 10)  8pont