Párban is jól mutatnak

Párban is jól mutatnak

Párban is jól mutatnak


A főként az amerikai piacon népszerű Muranóra már ráfért a frissítés, de az aránylag fiatal Qashqai esetében máshol kell keresni a termékbővítés okát, nem a már megszokott, kevéssé érdekes forma körül. De lássuk először a nagyobb falatot.

Újraszabva

Annak ellenére, hogy a Murano lényege, hangulata továbbra sem változott, szinte minden megújult benne az alváztól a motoron át egészen a CVT váltóig. Előnyére változott a beltér is, sokkal felnőttebb, szebb műszerfalat, igényesebb összetevőket kapott az elődnél.

Újítottak a navigáción is, amelyre nem sok panasz lehet, mindössze kétszer kellett borzalmas kerülőt tennünk miatta, de ezt ne az autó hibájának rójuk fel, sokkal inkábba térkép volt a ludas. Ha tudja merre járunk, akkor szép, egyértelmű üzenetekkel terelgeti a vezetőt, sőt, egyes helyeken szinte valósághű képet is mutat az útról amin a táblák is látszanak. Lassan már ki sem kell nézni az ablakon.

Minden új

Sokkal csinosabb, mint az elődben

Sokkal csinosabb, mint az elődben

Sokkal csinosabb, mint az elődben


A hangszigetelésre is jobban odafigyeltek a merevebbre épített alváz tervezésénél, így a V6-os, 3.5 literes benzinmotor hangja alig hallatszik be az utastérbe. Utóbbin is reszeltek egy keveset a gyárban, aminek előnyét a nyomatékgörbe környékén kell keresni, aminek legmagasabb pontja mellett a skálán 334 Nm áll.

Ebből sokat mi nem éreztünk, sőt, valamiért az emlékeinkben a korábbi változat gyorsulása, menetdinamikája maradandóbb nyomot hagyott. Lehet, hogy a csendes utastér az oka, majd kiderül, ha eljut hozzánk a tesztautó. Feltéve ha lesz belőle, hiszen a Murano nem elsősorban az Európai piacokon hódít.

Prémium feeling

Prémium feeling

Prémium feeling


Nem maradt ki a sorból a váltó sem, itt a gyorsaságra tudtak rátenni egy lapáttal. Néhány hasznos apróság is belekerült a kocsiba, ilyen többek között a jobb első tükörbe rejtett apró kamera is, amely a tapasztalatlanabb sofőröket óvja meg attól, hogy a járda mellett parkolva darálják le a drága alufelnit.

Villamosítás

Furcsa, hogy amíg az új Muranóban szinte minden elektromos, kezdve az ülésektől, illetve a hátsó székek felhajtásán át a csomagtér ajtajának mozgatásáig, addig az ablakok közül egyedül az vezetőé automata. A többit nyomkodhatjuk napestig. Érthetetlen figyelmetlenség, kár érte egy ennyire a luxusra, kényelemre törekvő modellnél.

Forró vizet a kopaszra!

Forróvizes öblítés

Forróvizes öblítés

Forróvizes öblítés


Igazi különlegesség a Murano öngyógyító fényezése, aminek elsősorban azok örülhetnek, akik csak ritkán merészkednek az autóval a csalitosba, – pedig megtehetnék gyakrabban is, hiszen a lemezek alatt az X-Trail hajtáslánca dolgozik – inkább azt szeretik, ha csillog-villog az autójuk.

Nekik a jövőben nem kell autókozmetikára költeniük, mert a fényezést borító műgyanta alapú lakkréteg magától kijavítja az apróbb karcolásokat. Ezt a bemutatón magunk is kipróbálhattuk. A drótkefével összekaristolt fényezésre forró vizet öntve a sebek gyorsan begyógyultak. Télen kicsit lassabb a folyamat, de ha eljön a nyár, eltűnnek a ráncok is.

Lapozás után már a Qashqai érkezik, köszönjünk el a Muranótól


Lehet két üléssel több?

Az Európában sikeresen startolt – a 2007-es bemutató óta  “mezei” Qashqai után egy picit felhizlalt, akár hétülésesként is használható változattal rukkolt elő a Nissan. Nem véletlen az újdonság, hiszen a statisztikák szerint a potenciális Qashqai vásárlók jelentős része azért fordul el a modelltől, mert nem találják azt elég tágasnak. Ezután már nekik sem kell más után nézniük, hiszen az A-oszloptól hátrafelé szinte mindenen húztak egy kicsit a tervezők.

Reggeli sorbanállás

Reggeli sorbanállás


Az autó hossza 211, tengelytávja 135 milliméterrel lett nagyobb és függőlegesen is 38 mm pluszt kapott a Qashqai, ami a kb. százkilós többletsúlyon is meglátszik. Hogy ebből ne érezzünk sokat, optimalizálták a futóművet és hangoltak a kormányszervón is.

Javult a belső, pontosabban a csomagtartó variálhatósága is, valamint néhány extra – menetstabilizáló, üvegtető – ezután már alapáron belekerül az autóba, de a legnagyobb ütőkártya mégis a harmadik üléssor, amit használaton kívül a padlóba lehet rejteni.

Max. 160 cm

Hátul csak kicsiknek van hely

Hátul csak kicsiknek van hely

Hátul csak kicsiknek van hely


Persze ne várjunk csodát, a 21 centis megnyúlástól nem változott kisbusszá a terepjárásra is alkalmas járgány. Már jó előre felhívják a figyelmünket, hogy a plusz üléssor igazán csak 160 centi alatt élvezhető.

Valóban így van, magasabbak csak nagyon rövid időre üljenek a leghátra, ha ez nagyon indokolt. A tető alacsony és még a második sorban ülő utas biztonsági öve is a leghátsók fejterén keresztül feszül. Szóval ide valóban csak gyerekeket illik ültetni.

A Qashqai+2 egyik legnagyobb erőssége, hogy nemcsak nagy, általában drágább motorokkal kapható, hanem a négydarabos motorkínálatból akár az 1.5-ös dízellel, vagy éppen 1.6 literes benzinessel is rendelhető. Az összkerékhajtás sem kötelező fényűzés, szimplán elsőkerék-hajtású kivitelben is rendelhető.

Indulás

Az A-oszloptól vannak különbségek

Az A-oszloptól vannak különbségek


A tesztútra nekünk automatikus váltóval felszerelt dízel modell jutott. Indulás előtt a legtöbb időt a csomagtér, illetve az ülések össze-vissza hajtogatása vette el. Rengeteg variációt lehet végigpróbálgatni és számos ügyes megoldással is találkozni a csomagtartóban is. Egyik kedvencem, hogy néhány mozdulattal a csomagtérrolót is elrejthetjük a padlóban így nem kell a garázsban kerülgetni, vagy zötyögtetni a többi rakománnyal közösen a csomagtartóban.

Az automatikus után gyorsan átszálltunk egy manuális váltós kivitelbe is, ami már jóval vidámabb képet mutatott, mint amit a nyugdíjas menethez passzoló, kétpedálos változat.

Folytatás hamarosan

Q+2

Q+2

Q+2


A termékskála bemutatója közben jelentőségteljes űrt hagyott az előadó a Qashqai-t is tartalmazó szeletben. Később szavakban is megerősítette, hogy elképzelhető a Nissantól egy a Qashqai alá belőtt újabb crossover is. Várjuk kíváncsian, hogy ez mi is lesz.

Árakat egyelőre nem tudtunk kihúzni az importőrből, így még néhány hetet aludni kell, mire kiderül, mennyibe is kerülnek majd itthon a Nissan szabadidő-autói. Ha megtudjuk, ígérem, nem tartjuk majd magunkban az információt.