A családi kockaautó bemutatóját Franciaország vadregényes déli részén ejtették meg, ahová a repülőút nem volt a legfelhőtlenebb. A párizsi repteret nyugodtan elvihetné az ördög úgy, ahogy van, de ez egy másik történet. A Marseilles-be tartó tisztességes késést felhalmozott gépen még kicseréltek alattunk egy kereket. Persze nem amolyan Forma 1-es tempóban, hanem szépen komótosan. Igaz, itt nem egy anya tartja a kereket.
A helyszín
Camargu-i paripák sarat legelnek

Camargu-i paripák sarat legelnek

Camargu-i paripák sarat legelnek


Camargue Dél-Franciaországban, az Arles-tól délre, a Földközi-tenger és a Rhone folyó két nagyobb ága között fekszik. Hangulatában legjobban talán a Hanságra hasonlít, ingoványos, se nem sós, se nem édesvíz borította mocsaraiban gazdag, madárvilág tanyázik, többek között flamingót is látni errefelé.

Ezen a vidéken él a biztos lépéséről és veleszületett okosságáról híres camargue-i ló is. A nyugodt természetű, szürkés négylábú a helybéli marhahajcsárok hátaslova. Szintén gyakori errefelé a fekete bika is, amelyet Spanyolországba exportálnak, hogy a szerencsétlen állatok egy arénában fejezzék be életüket. A vadregényes táj lecsapolt területein élő emberek ha nem Renault bemutatót szerveznek, akkor  sólepárlással, rizstermesztéssel foglalkoznak, nyáron pedig a szúnyogok elől nádfedeles házikókba menekülnek.

De Gaulle-ra várva

De Gaulle-ra várva

De Gaulle-ra várva


Érkezés után már a reptéren vártak az egységesen halkékre fényezett dízelmotoros változatok. Az új orrészt nem neveznénk telitalálatnak, elölről nem lett szebb, az biztos. Robusztus, de egyben kedves formát kapott az új Kangoo, de egy autó ne legyen kedves!

A tervezőket el kellene tiltani a rajzfilmektől, mert még képesek ehhez hasonló aranyos, vidám autót rajzolni. Cseppet sem váratlan módon az autó nagyobb lett elődjénél, a sajtóanyag szerint odafigyeltek a jobb anyagminőségre és az összeszerelést is komolyabban veszik.

Az első Renault Kangoo 1997-ben mutatkozott be, amikor még nem volt a maihoz fogható széles választéka az ötszemélyes, tolóajtós modelleknek. Legjobb formájában 2000-ben volt a modell, ekkor adták el belőle a legtöbbet, de az eladásokkal később sem volt probléma, szépen fogyott a kocsi, amíg végül el nem jött az új modell ideje. Addigra viszont a gyártósor végére képzelt hatalmas kijelzőn, már a 2.300.000-es szám virított. Ennyi Kangoo talált gazdára az elmúlt egy évtizedben.”

Pakoljunk mindenhová

Halszínű

Halszínű

Halszínű


Papír szerint 18 centit nyúlt az autó, ami kintről is jóval nagyobbnak, sűrűbbnek tűnik, mint az előd. A nappali méretű autó belsejében is bőven akad hely, tárolórekeszekből 77 liternyit találunk, a padló aljába süllyesztettől, a műszerfal közepén lévő, A/4-es lapot is befogadón át a plafonra applikált darabig.

Hátra is jutott elektromos ablakemelő, és a szellőztetés áldásaiból jut a hátsó sorokban utazóknak is. Csomagtartója alapból 660 liternyi cuccot képes elnyelni, de plafonig rámolva ez az érték rögtön 1300 literre nő. Lehajtott ülésekkel 2600 liternyi hellyel gazdálkodhatunk, de ha szükséges, egyes modellekben akár az anyósülést is ledönthetjük a hosszabb rakománynak.

Belül főként egyszerű műanyag borít minden, de ránézésre nem annyira gáz, kifejezetten jól néz ki. Nem kell tapogatni. Kétféle hátsó ajtóval lehet megrendelni, a felfelé nyíló mellett lesz kétfelé nyitható is.

Bár a sajtóanyag kiemeli a hangszigetelés nagyszerűségét, ennek ellenére az autó egyáltalán nem annyira csendes. Ez persze nagyjából jogos is, hiszen egy tekintélyes méretű, nem éppen áramvonalas testet olyanra álmodni, hogy az ne legyen szélzajos.

Motorok és hogy mikorra várhatóak az árak, kiderül a kattintás után


Motorok

Az 1,5 literes dCi motorból van 70, 85 és 105 lóerős változat is, az 1,6 literes benzines pedig 90 és 105 lovas teljesítményre képes. Az dízel változat nem túl friss, pörgetni kell, de ennek ellenére sem nagyon megy. Utunk során végig abban bíztunk, hogy a tesztautóban a három dízel közül valamelyik gyengébb változat dolgozik, aztán este megtudtuk, hogy mégis a motorpaletta új, legerősebb darabjával autóztunk. Hiába, már hozzászoktunk a túlmotorizált vasakhoz, így a takarékosan üzemeltethető motorok már kevésnek is tűnnek.

A napozók megfagytak

A napozók megfagytak

A napozók megfagytak


Az előd billegésre hajlamos tulajdonságát a Scenic alapok használatával űzték ki az új Kangooból.

Egészen jól sikerült az ördögűzés, a gyártók büszkék is az új Kangoo futóművére. 4×4-es változat egyelőre nincs belőle, de tervezik majd, hogy gyártanak ilyet is.

Automatikus váltós kivitel 2009-től lesz, addig a magasan lévő, rövid karral kell hadakozni a megfelelő sebességfokozat kiválasztásához.

Másnap

Szobakerékpár

Szobakerékpár

Szobakerékpár


Másnap az egységesen bordó benzineseket próbálgathattuk a környéken. Az 1,6-os benzines sem tépte ki kezünkből a kormányt, de a gyengeségre az alig néhány száz kilométeres futásteljesítményt találtuk mentségnek. Eleinte alig akart 130-nál többet menni, de már az út vége felé is jobb volt a helyzet.

A benzineshez csak ötfokozatú váltót tapasztottak, nekünk már az ötvenedik kilométer környékén is nagyon hiányzott a hatodik.

Árak

Pontos árakat leghamarabb februárra ígérnek, addig csupán annyit tudtunk meg, hogy a terv szerint megpróbálják az előd ára környékére belőni a megújult árcédulát.