Teszt: Toyota Corolla Station Wagon 2.0 D-4D Terra – Józanul nézve 1

Teszt: Toyota Corolla Station Wagon 2.0 D-4D Terra - Józanul nézve Toyota Corolla Station Wagon

A kilencedik generációs Toyota Corolla kombiváltozata nem csatlakozik a divatkombik tárborához. Formája visszafogott, csomagtérajtaja szinte merőlegesen áll. A csomagtartó ugyan 113 literrel nagyobb, mint az ötajtós Corolláé, 402 literes befogadóképessége mégis csak arra elegendő, hogy a kategória átlagától ne maradjon le túlságosan. A hátsó üléssor ülőlapja és üléstámlája 60:40 arányban előrehajtható, így akár 1380 literes rakodóhely is előcsalogatható a Corolla kombiból. Csempészeknek különösen ideális lehet a padló alatti többszintes, és több részre osztott rekesz. Ez alatt teljes értékű pótkerék lapul.

Az előző Corollához képest hatalmasat nőtt tengelytávból adódóan már az ötajtós Corollában is kifejezetten tágas a hátsó lábhely, de a kombiban a hátul utazók fejének is különösen sok hely jut. Még az NBA sztárjai is gond nélkül tölthetnek hosszabb időt az autóban.

Az első üléssorban is tágas a hely, jó a térérzet. Rosszkedvűséget csak a komor kárpitozás okozhat. A szintén Terra felszereltségű ötajtós Corolla kék belvilága enyhített a nyomasztó egyhangúságon. A kárpitok minősége viszont, mint mindegyik Corollában, a kombiban is kiváló. A legapróbb részletekre is különösen ügyelő összeszerelés mellett ügyetlen megoldás a kétrészes kalaptartó, melynek a támla felöli, lifegő részét a fejtámlákra kell pattintani. Erre azért van szükség, mert a háttámla dőlésszöge állítható, így fix kalaptartó itt nem férne el. Ugyanilyen megoldást alkalmaznak egyébként a Corolla Versón is, persze attól ez még nem jó.

A Corolla kombi frontrésze nem a ferdehátúéval, hanem a limuzinéval mutat rokonságot. A fényszórók mellett a hűtőrács formája is eltérő. Ezeken kívül érdekes módon különbözik még az első üléstámlák döntési mechanizmusa. Míg az ötajtós Corollán racsnis ülésállítási módszerrel találkoztunk, addig a kombiba hagyományos kart szereltek. És mintha az ülőlap is rövidebb lenne egy hajszállal. A vezető üléshelyzete közel tökéletes, annak ellenére, hogy a kormány csak magasságában állítható.

A középkonzol a komor fekete színtől eltekintve azonos a korábban tesztelt ötajtóssal. A felső részen kapott helyet a rádió, melybe integrálták a fedélzeti számítógépet is. A két elő ülés közti könyöklő rövid és nagyon kemény. Alatta és sok más helyen rekesz rejtőzik.

A 90 lóerős közös nyomócsöves dízelmotornak meglehetősen súlyos, 1300 kilós terhet kell cipelni. A dízel könnyen birkózik meg a feladattal, de kirobbanó gyorsulásra nem képes. Ugyanez a D-4D dízelmotor dolgozik az Avensis Versóban is, de ott 110 lóerős. Az 1995 köbcentis dízelmotor a Corollában is megtalálható a nagyobb teljesítménnyel, de azt Magyarországon nem forgalmazzák.

A hengerenként négyszelepes dízelmotor nem kínál frenetikus vezetési élmény, és nem is hajszolja állandó gyorshajtásba az autó vezetőjét. Nyugodt viselkedése a vezetőre is átragad, a rohanó hétköznapokba kis meghittséget hoz, de a ráncokat azért nem simítja ki.

A mai korszerű dízelmotorok már nem csak alacsony fogyasztásukkal hódítanak, hanem robbanásszerű nyomaték-löketükkel is. A Corolla 90 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotorja nem ebbe a táborba tartozik. A hidegen és bemelegedve is hangos dízel nem rendelkezik hatalmas nyomatékcsúccsal, cserébe a maximális 215 Nm-es nyomaték nagy része a teljes fordulatszám tartományban elérhető. Még igen alacsony fordulaton sincs nyomatékszegénység, ami a csúcsra járatott közös nyomócsöves vagy adagolófúvókás dízelekre jellemző.

Van viszont szerény étvágy. Annak ellenére, hogy a dízel Corolla kombival főként városban jártunk, a tesztfogyasztás alig ment 6 liter fölé, ami kivételesen jó értéknek számít ebben a kategóriában. A várost elhagyva akár öt literre is lefaragható ez az érték, ami már szinte rekordszámba megy. A csekély fogyasztás mellett erény még az 55 literes üzemanyagtank, mivel így elméletileg akár 1000 kilométeres hatótávolság is elérhető.

A motor zaja mellett a futómű felöl is érkezik némi surrogás, de elképzelhető, hogy ezt a zajt a téli gumi okozta. Alapvetően komfortos autózáshoz hangolták a kombi Corolla rugózását. Üresen is csak provokálásra hajlamos kitörni az autó hátulja, nyugodt közlekedéskor nem kell váratlan reakcióktól tartanunk.

A dízelmotor csak a limuzinhoz, a kombihoz és az egyterű Versóhoz rendelhető, Terra felszereltségi szinttel. A biztonsági felszereltség bőven hozza a kategória átlagát, széria a négy légzsák és a blokkolásgátló, minden utas biztonságáról fejtámla és hárompontos biztonsági öv gondoskodik. A kényelmi extrák száma is elfogadható, bár légkondicionáló csak felárért rendelhető.

Kombi Corollát legkevesebb 3 550 000 forintért lehet haza vinni, 1,4-es 97 lóerős benzinmotorral. Az 1,4-es Terra kombiért 3 905 000, az 1,6-os Terráért 4 130 000 forintot kérnek. Automata váltó a kombiba nem kérhető, a dízel kombi csak egyféle felszereltséggel választható.

4 980 000 forintos árával nem kifejezetten olcsó a dízel Corolla kombi, 90 lóerős motorja pedig nem éppen a legerősebb a konkurens dízelmotorok között. Mégsem rossz vétel a Corolla Wagon 2.0 D-4D Terra. Különösen takarékos fogyasztásával viszonylag hamar behozza a magasabb vételárat, de a törlesztés ideje alatt is kárpótol az autóból sugárzó nyugodtság, amely a vezetőre is hatással van. Nem a Corolla a legjobb dízel kombi az alsó középkategóriában, de az egyetlen Toyota a mezőnyben, és van, akinek ez mindennél fontosabb.

Teszt: Toyota Corolla Station Wagon 2.0 D-4D Terra – Józanul nézve 2