Boxermotor 1
Boxermotor 2

Boxermotor

Boxermotor 114
Boxermotor 115
Boxermotor 116
Boxermotor 117
Boxermotor 118
Boxermotor 119
Boxermotor 120
Boxermotor 121
Boxermotor 122
Boxermotor 123
Boxermotor 124
a>
Boxermotor 126
Boxermotor 127
Boxermotor 128
Boxermotor 129
Boxermotor 130
Boxermotor 131
Boxermotor 132
Boxermotor 133
Boxermotor 134
Boxermotor 135
Boxermotor 136
Boxermotor 137
Boxermotor 138
Boxermotor 139
Boxermotor 140
Boxermotor 141
Boxermotor 142
Boxermotor 143
Boxermotor 144
Boxermotor 145
Boxermotor 146
Boxermotor 147
Boxermotor 148
Boxermotor 149
Boxermotor 150
Boxermotor 151
Boxermotor 152
Boxermotor 153
Boxermotor 154
Boxermotor 155
Boxermotor 156
Boxermotor 157
Boxermotor 158
Boxermotor 159
Boxermotor 160
Boxermotor 161
Boxermotor 162
Boxermotor 163
Boxermotor 164
Boxermotor 165
Boxermotor 166
Boxermotor 167
Boxermotor 168
Boxermotor 169
Boxermotor 170
Boxermotor 171
Boxermotor 172
Boxermotor 173
Boxermotor 174
Boxermotor 175
Boxermotor 176
Boxermotor 177
Boxermotor 178
Boxermotor 179
Boxermotor 180
Boxermotor 181
Boxermotor 182
Boxermotor 183
Boxermotor 184
Boxermotor 185
Boxermotor 186
Boxermotor 187
Boxermotor 188
Boxermotor 189
Boxermotor 190
Boxermotor 191
Boxermotor 192
Boxermotor 193
Boxermotor 194
Boxermotor 195
Boxermotor 196
Boxermotor 197
Boxermotor 198
Boxermotor 199
Boxermotor 200
Boxermotor 201
Boxermotor 202
Boxermotor 203
Boxermotor 204
Boxermotor 205
Boxermotor 206
Boxermotor 207
Boxermotor 208
Boxermotor 209
Boxermotor 210
Boxermotor 211
Boxermotor 212
Boxermotor 213
Boxermotor 214
Boxermotor 215
Boxermotor 216
Boxermotor 217
Boxermotor 218
Boxermotor 219
Boxermotor 220
Boxermotor 221
Boxermotor 222
Boxermotor 223
Boxermotor 224
Fotó megosztása:
Boxermotor 225 A boxermotor Karl Benz által 1896-ban szabadalmaztatott működési elvű belső égésű motor, amelyben a hengerek egymáshoz képest 180 fokos szögben állnak, és mindegyik külön-külön forgattyúcsapon keresztül hajta a főtengelyt. Ilyen minőségében nem összekeverendő a 180 fokos V-motorral, amelynél két-két dugattyú osztozik egy közös forgattyúcsapon. 

Nevét onnan kapta, hogy az egymással párban álló dugattyúk pontosan ugyanakkor érik el felső holtpontjukat, tökéletesen egy ütemben mozognak, hasonlóan ahhoz, amikor egy bokszmérkőzést megelőzően a sportolók összeütik kesztyűiket. Ennek köszönhetően a boxermotor egyike annak a mindössze három konfigurációnak (boxer, soros hathengeres, V12), amelyek eredendően kiegyensúlyozottan, rezgésmentesen járnak, így nem igénylik kiegyensúlyozó tengely beépítését. Ez a hatás négyhengeres boxermotorok esetében nem érvényesül maradéktalanul. 
A boxermotorok további előnye az alacsony tömegközéppont, ami javítja a jármű stabilitását és irányíthatóságát. 
Boxermotort alkalmazott többek között a VW Bogár és a Citroën 2CV, vagy az Alfa Romeo Alfasud és utódai. 
Jelenleg az autóiparban a Porsche és a Subaru a konfiguráció elsődleges felhasználói. A motorkerékpárok között boxermotor hajtja a BMW számos típusát (kéthengeres), illetve a Honda Gold Wing (hathengeres) túramotort és ennek derivátumait.