Márkák Tesztek Hírek Forma-1 Magazin Vezetünk Autó Magazin Haszongépjármű Tanácsok

Márkák

Modellek

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...

Kérdezek tőle

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Győri Zoltán kérdezi - 2019-06-24 10:32:08

Kedves Tibor!

Kérdésem az lenne, hogy 2006-os 1.4 trend Ford Focus megbízhatóság, illetve szervizelés terén jó választás e?
Köszönöm válaszod.
Zoli

Válasz levélre

Kedves Zoli!

Nehéz 15 éves autónál megbízhatóságról, szervizigényről beszélni. Ennyi idős korban az állapot határozza meg, hogy melyik autót érdemes megvenni. A Ford Focus II alapvetően jó választás. Egyszerű, olcsón fenntartható konstrukció, olcsó alkatrészekkel. A bontók is tele vannak használt alkatrésszel a típushoz. A legnagyobb ellensége a rozsda. Gyakori még a kormánymű meghibásodás és a magas olajfogyasztás benzineseknél. Dízelben nehéz találni jó állapotú példányt, mert már mindegyik elment a holdig és vissza ennyi idősen.

Amennyiben talál egy kevésbé rozsdásodó példányt, ami nem eszi nagyon az olajat, minden mást olcsón rendbe lehet tenni rajta.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kiss Csaba kérdezi - 2019-06-24 05:20:55

Tisztelt Tibor!Tanácsot szeretnék kérni,7 személyes családi autó vásárlása miatt.Mazda 5-ös,Peugeot 5008,Ford S Max,Renault Grand Scenic Scenic amiket nézegettünk,benzinesek,és 2010-es évjárat felettiek.Tudna-e tanácsokat adni,Ön szerint melyik lenne a megfelelő? Előre is köszönöm a tanácsát.

Válasz levélre

Kedves Csaba!

Egy autó legmagasabb fenntartási költsége az üzemanyag költség. Ilyen méretű autóban a szívó benzines sokat fogyaszt (9-11 liter), a turbó benzinesben pedig nincs sokkal kisebb kockázat, mint egy dízelben és még az is többet fogyaszt 1-2 literrel a dízelhez képest. 1 liter fogyasztáskülönbség 100 000 km. alatt, -400 000 forint az Ön pénztárcájából. Ez 3 liternél 1 200 000 forint. Abban az esetben javaslok egyterűt vásárolni benzinesben, ha évi kevesebb, mint 10 000 kilométert használják, és városban. Családi autóban fontosabb, hogy melyik típus felel meg a család igényeinek, mint az esetleges típushibák. Ezért azt javaslom, válasszák ki az Önöknek legmegfelelőbbet helykínálatban, kényelemben stb., majd abból a típusból keressenek egy jó állapotú példányt lehetőleg szakember segítségével.

Ne keressenek 8 év körüli családi autót 100-150 000 kilométerrel. Amennyiben ilyet találnak, annak vagy pörgették az óráját, vagy végig városban használták rövid távokra, minden gödröt és padkát megtalálva. Persze létezik fehér holló, csak kevesen láttunk ilyet.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Péter kérdezi - 2019-06-12 15:50:22

Tisztelt Tibor,
Bővül a család, azt hiszem kinőttük a 2005-ös Swiftet, szeretnénk vmi hasonlóan megbízható, nem túl régi, ám nagyobb és kényelmesebb autót vásárolni. Eddig elsősorban egyterű/kombi fronton nézelődtem.
Ami fontos lenne, hogy a hátsó sorban elférjen 2 gyerekülés mellett/között még anyu is, illetve egy tisztességes méretű csomagtartó (min 450-500 liter). Évi kb 15 ezret megyünk, így talán benzines lenne a logikus választás, de nem ódzkodom a dízelektől sem. Vmi jól bevált / egyszerű konstrukciót preferálnék.
A költségkeret 2 (nagyon max 2,5) M Ft.
A legújabb (2012-14) és legkevesebbet futott (100e km alatti is) példányokat Dacia Lodgy-ból találtam (1.6 benzin / 1.5dci). Zafira, C4 Picasso és Scenic-ből 2009-12 évjárat és 100-200e km-es, Corolla Versoból pedig már csak 2007-09 és 150-200e km ez az ársáv.
Ilyen igényekkel mely típusokat mely motorokkal ajánlaná inkább és mik a főbb buktatóik?
Segítségét előre is köszönöm!

Válasz levélre

Kedves Péter!

Az Ön és családja igényeinek leginkább olyan egyterű felel meg, amiben a hátsó (hétszemélyesnél középső) üléssorban három egyforma méretű ülés található és egyenértékűek. A Dacia Lodgy, Renault Scenic, Corolla Verso, Opel Zafira szűkös lenne két gyerekülésnek és egy felnőtt személynek középen. A C4 Picasso, A Ford S-Max/Galaxy, Volkswagen Sharan tipusok a legalkalmasabbak erre a feladatra. A Renault Espace-t csak korlátozottan ajánlanám a megbízhatatlansága miatt, bár hely van benne bőven.

Benzin-dízel: csak akkor érdemes ilyen méretű autóba benzinesben gondolkodni, ha rövid távokra használná és évente max. 10-12 000 kilométert használnák. Amennyiben havonta párszor hosszabb utak is tervezettek, érdemes inkább dízelben gondolkodni a jelentős fogyasztáskülönbség miatt (akár 3-4 l/100km.), mégha a karbantartása drágább is.

10 éves nagy családi autóban nem érdemes 100-200 000 kilométer futásnál meghúzni az álomhatárt. Nem attól lesz jó állapotú az autó, hogy ennyi idősen keveset mentek vele. Ha valóban talál ilyen autót, annak vagy visszatekerték az óráját, vagy végig városban, rövid utakra használták. Egyik sem jó hír Önnek. A legtöbb 3-4 éves használt autó ebben a kategóriában most tart kb. 150 000 kilométernél. Ellenőrizze a hirdetésekben.

Írhatnék típushibákat, de rossz ötlet ezek alapján 10 év körüli használt családi autót választani. Sokkal fontosabb, hogy melyik típus felel meg az Ön családjának leginkább. Ebből a típusból kell megtalálni egy jó állapotú példányt, függetlenül a kilométerek számától.

Bármelyik típust választja, mindenképpen nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

Dániel kérdezi - 2019-05-31 12:19:53

Szia
3 autó között gondolzom a Seat Leon 1,6 MPI 2007, Seat Leon 2,0 TFSI 2007 illetve a volvo s60 2007 . Melyik a megbízhatóbb? Érdemes e ragaszkodni a szivó benzineshez?

Válasz levélre

Kedves Dániel!

Érdemes. Sokkal kevesebb kockázat szívó benzinest birtokolni, mint turbóst és nem csak a turbó miatt. A TFSI motoroknak több konstrukciós hibája van, amiről rengeteget cikkeztek már a neten. A Volvo nagyon más világ, mint egy Volkswagen. Nagyon megbízható tud lenni, de ha javítani kell, zsebbenyúlós lehet.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Balog Márk kérdezi - 2019-05-28 13:26:49

Tisztelt Tibor!
Autó vásárlás előtt állok, amiben szeretném kikérni a véleményét! A keret max 3 millió átírással és esetleges szervízzel. Skoda Octavia 5E 1.6 vagy 2.0 CRTDI motorral, Seat Exeo 2.0 CRTDI vagy Ford Focus MK3 facelift 1.5 TDCI motorral lenne ön szerint a legjobb választás hosszútávon? Az autó főként hosszú utakra lenne használva, úgyhogy a fogyasztás is mérvadó lenne. Valamint hallottam a 2.0 CRTDI motorokkal kapcsolatban, hogy az olajszivattyút meghajtó hatszögtengely egy idő után elkopik, és egyik pillanatról a másikra megszűnik a kenés, ezért motorcsere lehet a vége, ez a hiba még ezekben a motorokban fennáll-e? Előre is köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel : Balog Márk

Válasz levélre

Kedves Márk!

Rosszul hallotta. Az olajszivattyút meghajtó hatszögtengely probléma a 2,0 PDTDI motorokat érintette. A 2,0 CRTDI -nél változtattak a megoldáson. Azt, hogy melyik típust érdemes megvenni, az adott autó, illetve motor állapota dönti el. Hiába tanácsolom Önnek például a VW 1,6 CRTDI-t, ha rosszul bántak vele, pont Önnél fog szétesni. Megbízhatóságban nincs nagy különbség a fenti motorok között konstrukcióban. Ha a fogyasztás az első, a Ford 1,5 TDCI motorját javaslom. Nagyon takarékos. Amennyiben kell a teljesítmény, akkor a VW 2,0 CRTDI-t érdemes megfontolni.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szabad János kérdezi - 2019-05-26 11:10:59

Tisztelt Varga Tibor!

Segítsen kérem, nem tudok dönteni.
Ausztriában élek és itt is szeretnék autót vásárolni. Amire szükségem lenne, az egy 50cm3 alatti kis benzines városi használatra. 2003 tól felfelé de max 2500 eurót szánok rá. Fontos hogy ne 3 ajtós legyen a gyerekülés miatt. Amit kinéztem és tetszik: yaris, aygo, polo, c3, clio, panda, micra, corsa. Mondjuk ezek közül melyik hármat ajánlaná megbízhatósági szempontból és miért.

Válasz levélre

Kedves János!

Gyanítom, hogy 1500 cm3 alatti gépjárművekre gondol. Körülbelül 15 éves autókról beszélünk, ezért nem az a fontos, hogy melyik megbízhatóbb, hanem hogy melyik van jobb műszaki állapotban. Ezt pedig a konkrét autó állapota dönti el. Hiába írom, hogy Yaris-t vegyen, mert megbízható, ha a kiszemelt autó alja erősen rozsdás például. A felsorolt autók közül mind egyszerű konstrukció, ezért viszonylag megbízhatóak. Ha mindenkéáppen sorrendet kellene felállítanom, akkor talán ez lenne: Yars, Aygo, Micra, Corsa, Clio, Panda, C3.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Wator Zoltán kérdezi - 2019-05-23 16:50:57

Tisztelt Varga Tibor Úr!
Lancia Delta benzines gépkocsit vásárolnánk. Sajnos nagyon szűk a választék-2012 évjárattól-viszonylag magas futásteljesítménnyel találtam eladó gépkocsit (az általam elfogadható ársávban). Turbó, kettős tömegű ect. alkatrészek mind drágán cserélhetők, átvizsgálás esetén megállapítható a ezen alkatrészek állapota? Ha esetleg tud többet az adott típusról köszönettel veszem tájékoztatását.
Zoltán

Válasz levélre

Kedves Zoltán!

A vizsgálat során meg tudjuk állapítani a turbó és kettős tömegű lendkerék állapotát, de ezek pont azok az alkatrészek, amiknek az várható élettartamát a jövőben sem mi, sem mi, sem pedig a szakszerviz nem tudja megjósolni. Használt autó vásárlásnál ezért ezekkel az alkatrészekkel mindig van kockázat, azonban a jelenkori állapotát meg tudjuk állapítani.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

Hegedűs Gábor kérdezi - 2019-05-17 12:04:14

Tisztelt Varga úr!
Első saját autó vásárlása előtt állok, a két fő kiszemelt a Mazda 6 1.8(2002-2005) és a Passat 5.5 1.8T. Kicsit talán közelebb állna hozzám a Passat de kicsit aggódok a turbó miatt, erről nem sok infót találni a fórumokon valaki agyon dicséri más pedig állítja hogy nagyon költséges konstrukció. Főleg városban használnám, (ezért nézek csak benzines autót) havi egyszer kétszer mennék hosszabb távokat. Kérdésem az lenne, hogy melyik lehet a jobb döntés, ezen felül milyen autók jöhetnek még szóba hasonló paraméterekkel, kb 1-1,2 milliós kerettel. Előre is köszönöm a válaszát.

Válasz levélre

Kedves Gábor!

15 éves autónál nem az a fontos, hogy melyik konstrukció jobb, hanem hogy melyik van jobb állapotban. A turbótól nem kell félni. Egy turbó felújítás megvan 100 000 forint alatt. Fontosabb, hogy a motor maga milyen állapotban van. Egy motorfelújítás sokkal drágább lehet (vagy a Mazda aljának kihegesztése).

A legtöbb Mazda alja elrohadt ennyi idős korukra. A Passat-nál a futóművet drágább fenntartani. Hasonló kategóriában Ford Mondeo-t, vagy Skoda Octavia-t néznék esetleg.

Bármelyiket választja, nézesse át szakértővel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Nagybányai József kérdezi - 2019-05-08 14:43:12

Kedves Tibor!
Üzemeltetéssel kapcsolatban kérek szépen a véleményét. 10 hónappal ezelőtt újonnan (0 km) vásárolt Mazda 3 G120 autómba kezdettől fogva csak ÖMW Max Motion 100 plusz benzint tankolok. Nem a nagyobb teljesítmény vagy nyomaték elérése miatt, mert tudom hogy ez semmit nem változik ettől, kérdésem jót teszek-e ezzel a motornak, évek során tisztább, (szelepek) megbízhatóbb, jobb lesz-e ettől? Vagy esetleg teljesen felesleges a prémium üzemanyag, mert 95-ös van előírva. Van aki szerint rosszat teszek a motornak, ha állandóan ezt tankolom, mert ez az összetételű benzin csak annak a motornak jó amelyiknek ez van előírva. Mások szerint ha “jót akarok a motornak” elég néha pl. minden negyedik-ötödik tankolásnál ezt az üzemanyagot használni, vagy egyáltalán senmmit nem jelent.
Köszönettel várom válaszát!
Nagybányai József

Válasz levélre

Kedves József!

Teljesen felesleges a gyár által előírt üzemanyagtól eltérni. A közvetlen befecskendezéses motoroknál a szívószelep felületével nem érintkezik az üzemanyag, így tisztítani sem tudja. Okos mérnökök sok időt és pénzt szántak rá, hogy kifejlesszenek egy motort és kiszámítsák a hozzá tartozó üzemanyagot. A szomszéd Józsi, és a többi "szakértő" a netről szerintem nem öltek bele ennyi energiát. Amennyiben mégis használná a prémium benzint, ártani nem árt vele, csak a pénztárcájának.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

Barta Milan kérdezi - 2019-05-05 17:25:13

Tisztelt Varga Úr

Azon kérdésemmel fordulok önhöz, hogy nozmális jelenség -e egy Ford C-maxnál, ami 2005-ös évjáratu, hogy 1000 km-enként majdnem egy liter olajat eszik.

Ezt az autót használtan vásároltam 187500km-rel óra szerint.

Ford szalonnál beszámított autó volt. Az eladó azt közölte velem, hogy 5000-km-enként 05-1l a normális. Ijenkor milyen lehetőségeim vannak?

Tisztelettel: Barta Milán

Válasz levélre

Kedves Milán!

1000 kilométerenként 1 liter olajfogyasztás nem normális, De a gyár valóban ezt a határt írja maximum olajfogyasztásnak. Nem attól lesz jó egy motor, hogy kevés kilométer van benne, bár mindenki ezt keresi. A magas olajfogyasztás rejtett hibának számít, ami miatt akkor tud reklamálni, ha nem hívták fel az Ön figyelmét (lehetőleg írásban) erre a problémára. Az eladó 6 hónap szavatossággal tartozik, amennyiben időközben valamilyen rejtett hibára derül fény az autóval kapcsolatban. Ha szóltak a fent említett hibáról vásárlás előtt, akkor az Ön döntése volt, hogy megvásárolja az autót.

Javasolok mihamarabb felkeresni egy ügyvédet, aki írásban tájékoztatja az eladót a fennálló hibáról és az Ön javítási, esetleg visszavásárlási igényéről.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu
Új design. Új funkciók. Érdekel?
Algoritmusunk a leghűségesebb olvasókat választja ki. Betalált? Ha igen, gyere és alakítsd velünk a Vezess jövőjét!