Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...Tovább

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Kevesebb

Kérdés

Tisztelt Tibor!
Mivel a francia csoda cserbenhagyott(renault megane) új autó után nézek. Van 3 tipus amit kinéztem magamnak,ezeket lentebb leis írom,lehet hogy pénztemető mind,ezértis kérném a segítségét,esetleg ha tenyleg azok lennének varnék alternatívákat is az alábbi paraméterekkel: Kombi,szervokormany,dízelt preferaljuk, es mivel viszonylag sokat megyunk napi 50km+ ill heti egyszer 160km,igy nemszeretnem ha 8l fole menne az atlagfogyasztas,loerobol legalabb 100 at szeretnek. Es orulnek ha jol is nezne ki bar ez persze szubjektiv /ekezetekert elnezest,most fogalmazodott meg ez bennem es csak telefom van nalam/
Ami fontos a keret 700 ezer forint ra.
Es amiket en neztem ki: mazda 6-passat b5/5.5-audi a4

Ön szerint ebbol a keretbol van ilyen nornalis allapotban levo auto,amire nemkell havi 50-100 ezreket koltenem szervizelesre?
Ezenfelul ha ilyen parameterekkel nincs ezekbol,vagy ugy semmibol normalis ebben az arban mennyire lehet jo dontes ezek kesobbi generacioit reszletre venni?

Válasz

Kedves Dávid!

Ön álmokat kerget. Nem létezik 15 éves autó 700 000 forintért (3 millióért sem), amire nem kell 50-100 000 forintot költeni szervizelésre. Nem lehet 10-20 000 forintos javításokból autót jó állapotban tartani.

A Mazda 6-ot messziről kerülje, főleg ennyiért. az összes szétrohadt már. A Passat és az Audi A4 Dízel a régi adagolós és a PDTDI motorral is jó választás lehet, de költeni ezekre is kell. Már mind elment a holdig és vissza kétszer, max. az óra kevesebbet mutat. Ezeknél az autóknál a futómű is lehet pénznyelő. Csak az elsőkben 8 lengőkar található, amiből mindig kopog valamelyik.

Ha spórolni szeretne és kell a hely, talán még egy Skoda Octavia-t javasolnék. Itt egyszerűbb a futómű.

Bármelyik típust választja, kérje szakértő segítségét, hogy legalább ne a kocsi árát költse rá újra a kiszemeltre  az első 6 hónapban.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Köszönöm a válaszát.
Az G astra illetve a Skoda fabia helyett mit ajánlana??
Kb.650 ezer lenne a költőpénz.
Köszönöm a válaszát.

Válasz

Kedves Tamás!

Ford Focus I.-et, vagy Fiestát.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!

A segítségét kérném autóvásárlással kapcsolatban. Szeretnék hibridre váltani, és két kiszemeltem van: a 3. generációs Toyota Prius és az 1. generációs Toyota Auris.

Prius III: Nagyon bejön a harmadik generációs Prius kívül-belül, bár az általa kínált helyre nem igazán van szükségem.
Ugyanakkor tartok az inverter esetleges meghibásodásától, ahogyan olvastam ez lett ennek a generációnak az egyik „gyenge” pontja.

Auris I. HSD: Ez is tetszik kívül-belül, de valahol olvastam, hogy ebben már orvosolták a 3-as Prius hajtási rendszerének gyengeségeit, így az alulméretezett invertert is.

Kérdéseim:
Helytállóak-e a fenti információim, és tényleg kell-e aggódnom az inverter miatt?
Milyen előnyei/hátrányai lehetnek egyik, illetve másik modellnek, melyik a jobb választás?
Mire érdemes figyelni mindkét modellnél vásárláskor, mit kell ellenőrizni, vannak-e más, ismert rizikófaktorok?

Tisztelettel,
B. Lajos

Válasz

Kedves Lajos!

Helytállóak az információi, valóban javítottak az inverterek túlmelegedésén az Auris-nál. Technikailag nagyon hasonló autó a Prius III és az Auris I.HSD. Amennyiben nincs szüksége a bálna kasznira, javaslom az Auris-t.

Az autó átvizsgálásához mindenképpen kérje szakértő segítségét profi műszerekkel. Hybrid-nél duplán igaz, hogy nem elég vásárláskor megrugdosni a kerekeket. Tele van a piac volt taxival, kölcsönzős autóval. gond lejet a rozsdásodás is. Akkucellákat kell tesztelni, elektronikát nézni, stb...

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!

4 és 5.5 M Ft között szeretnék vásárolni legalább 5 év használatra egy premium suv/terepjárót, vagy egy kényelmes limuzint 2012 gyártástól, automataváltóval. Nem szeretném, ha ram húznák a kormányt, bevágnának elém állandóan stb… ezért fontos az auto megjelenése (lehet viccesen hangzik, de mikor hosszabb ideig egy új X5, vagy Touareggel jártam még az is megadta az elsőbbséget, akinek nem kellett volna :), az S osztályról már nem is beszélnék)

A BMW X3, és F10-11-es 5-ös szériát néztem, vagy Audi Q3, Q5, vagy A6, esetleg Volvo xc60 típusokon gondolkodtam.
Ha nem szeretnék évi 1 M Ft-ot a szervízre költeni, javasolja valamelyik autót?
Esetleg nézzek inkább Mazda Cx szériát, vagy Toyotát, Lexust?

Napi 30 km elővárosi, városi utazás az állandó, de sokszor utazom több száz kilométereket is.
Eddig nem akartam olyan autót, amire azt mondják, hogy a szomszéd irigy lenne rá, de már ezt felülírta a fenti okfejtésem 🙂.

Válaszát kíváncsian várva: V. Miklós

Válasz

Kedves Miklós!

Amennyiben a fenti BMW-ben, vagy Audikban gondolkodik, nagy eséllyel rálocsolja majd az évi 1 milliót.

A Volvo SUV-okra is lehet költeni, de kisebb az esélye az óriási szervizköltségnek, mint a fentieknél.

Azt gondolom helyesen látja: ha nem akar SUV-ra lapátolni ekkora összegeket, a legjobb választás a Toyota/Lexus. A Mazda CX7 sem lenne akkora pénznyelő, de egyre többször futok bele magas olajfogyasztású fiatal Mazda motorokba.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor
Szeretnék venni Astra G autot,ha lehet láncos vezérlésűt.1.4 benzinest,vagy esetleg 1.7 isuzu motorost.
Ön melyiket ajánlaná??
Skoda Fabia 1.4 benzinesről mi a véleménye??
Válaszát köszönöm.

Válasz

Kedves Tamás!

Az 1,4 benzin Astra Ecotec Z14 XEP motorkóddal szerelték vezérműlánccal és sokkal több gond van vele, mint a szíjas megoldással. Gyakran 60 000 kilométer után csörögnek és cserélni kell az egész készletet. Én inkább kerülném a láncos Ecotec motorokat, semmint keresném.

Az 1,7 ISUZU dízel motor alapvetően megbízható lenne, de már mindegyik elment a holdig és vissza kétszer. Gyakoriak ezért a hengerfej repedések, az adagoló és porlasztó meghibásodások és még sorolhatnám.

A Skoda Fabia 1,4 MPI benzines motor egy őskövület. A motorblokk az ős 120-as farmotoros Skoda hüvelyes, 3 helyen főtengely-nyugvócsapágyazott megoldása, még a 70-es évekből. A vezérműláncot nem győzik cserélni a tulajdonosok, mivel nincs feszítése és 20-30 ezer kilométer alatt megnyúlhat. Emellett iszákos is.

Nem az a fontos, hogy én mit mondok általában egy 15-20 éves motorról, hanem hogy a konkrét kiválasztott autó motorja jó-e. Ennyi idősen úgysem fog kimenni a galaxisból javítás és/vagy felújítás nélkül. Költeni biztos kell rá.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Kedves Tibor!
2016-os évjáratú Ford Kuga 1.5 (150LE) benzinesben vagy ugyancsak ’16-os Nissan Qashqai 1.6 (163LE) benzinesben gondolkodom. Van tapaszatalata az említett autókkal, melyik ígérkezik tartósabbnak? A napokban olvastam egy cikket és a Qashqai nem volt túl jó helyen a mebízhatóság tekintetében, ami egy japán autótól számomra meglepő..
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.
Márton

Válasz

Kedves Márton!

Azt, hogy melyik lesz tartósabb, majd 6-8 év múlva kiderül. Szerintem egyik sem. A kis benzines-turbós motorok elterjedésével vége lett a tartósságnak és még csak most következik a fekete leves. Ezek az autók pár év múlva érik el a 200-250 000 kilométeres futásteljesítményt. Várhatóan addigra horror összegekért lehet csak javítani/felújítani az összetett, drága technológiát. Amelyik motor elment 4 év alatt 250 000 kilométert, valószínűleg pályán tette, ezért bírja tovább.

Itt jön a csavar: az emberek azért veszik a turbós-benzines motorokat, mert sokat városoznak és hallották, hogy a dízelek szétesnek. A rossz hírem, hogy ezek a motorok semmivel nem lesznek tartósabbak városban, mint dízel társaik és javítani sem lesz olcsóbb őket.

Nem létezik már hosszú távú megbízhatóság fiatal autóknál. Ha megbízható SUV-ot keres hosszú távra, akkor mondjuk egy Toyota RAV4-et javasolnék 10 évesen szívó benzinmotorral.

Amennyiben a két autó közül kellene választanom, én a Ford Kugát választanám.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!
Feleségemnek 2011 utáni ötajtós egyes BMW-t szeretnék vásárolni. A használat jellege: rendszeresen napi 20-30 km rövid városi utak (ovi, iskola, bevásárlás, edzés, stb.), és kéthetente egy hosszabb út oda-vissza 1000 km 95%-ban autópályán. Ilyen használat mellé milyen motorral ajánlaná a modellt? Feleségem valamiért nem akar automata váltót. Nincs beteges ragaszkodás sem a dízel, sem a benzines változatokhoz (éppen elég beteges a BMW-hez való ragaszkodása…). A megbízhatóság a fő szempont. 5 millió forintnál nem akarok többet költeni erre a kalandra.
Tanácsát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Tóth Balázs

Válasz

Kedves Balázs!

A fentiek alapján Önök kb. 30-35000 kilométert használnák az autót évente. Erre a használatra inkább dízelt javasolnék a kedvező fogyasztás miatt, de a benzines is járható út. Dízelből az erősebbik 118d-t ajánlanám (143Le.). Itt a vezérlés lehet a gyenge pont. Érdemes időben cseréltetni és nem olcsó. Üzemanyag rendszeri problémák jellemzően 200-250 000 kilométer környékén jelentkeznek először.

Benzinesben az 120i ritka, mint a fehér holló ( 2,0 170Le.), ezért az 1,6 136 Le. változat a reális választás, ami városban elég és autópályán is elboldogul, de nem lesz rakéta.

Az 1-es BMW egyszerűsége miatt jó választás megbízhatóság szempontjából, de csak BMW viszonylatban. Vásárlás előtt kérjék szakértő segítségét az átvizsgáláshoz.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor! Peugeou5008 1.6 diesel autó vásárlásában gondolkodom. Kicsit azonban tartok a francia autótól, főleg hasznaltan. Amit kinéztem, egy 2012 es évjárat, 156000 km-el. Milyen vételi tanácsot adna? Mennyire megbízható ez a típus? Köszönöm előre is a tanácsait, véleményèt.

Válasz

Kedves Renáta!

A legjobb tanácsom, hogy nőként ne menjen egyedül autót vásárolni! Megeszik reggelire.

Ha eleget kutakodik a neten, mindig fog találni valamit, amitől retteghet. Azért, mert régen a francia autók elektromosan megbízhatatlanok voltak, nem azt jelenti, hogy a fiatalabb példányok megbízhatatlanok. A Franciák 2008 után nagyot léptek megbízhatóság terén előre, a Németek meg hátra.

Az 1,6 HDI motor kifejezetten jól sikerült konstrukció. Persze ezt a motort is utolérhetik a dízel nyavalyák, de cserébe alig fogyaszt, erős és kulturált járású motor. Elektromos meghibásodások előfordulhatnak, de ettől még a Peugeot 5008 remek családi autó.

Mindenképpen keressen szakembert, aki segíti az autóvásárlásban.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor! Korábbi gondolatmenetem után, egyre inkább hajlok a Honda Civic 1.8 VVT-i felé. A Ford Focus is képben van még továbbra is. 2009-2010 -es modellek főként az ár miatt. A kérdésem az lenne, mit nézzek meg főleg az UFO Civic kapcsán, a karosszéria elemek mellett és a rétegvas-tagságmérés mellett? Kormánymű problémákat, gyakori cseréket említett egy ismerősöm akinek egy 2007-es Civic-e volt. Mik a leggyakoribb hibák amiket tapasztaltál náluk? Illetve a konkurens Ford Focus-nál? Mennyire az Értékbecslőben látott Civic ilyen gyenge összerakása? Mind ennyire hanyag munka vagy a későbbi modellek már jobbak lehetnek?

Köszönöm megtisztelő válaszodat!

Válasz

Kedves Gyula!

Ufo Civic-ből érdemes a modellfrissítés utáni (2009) példányokat vadászni. Facelift előtt rengeteg összeszerelési hiba volt: letörtek a kilincsek, szétestek a kézifékkarok, nyöszörögtek a műanyagok, szétmállottak a sebességváltó gombok...stb. Műszakilag kormányműhibák, klímakompresszor meghibásodások és középső kijelző gondok voltak. A motorok jól bírják, bár nem ritka a magas olajfogyasztás, ami a nem megfelelő szervizelés következménye. Hondától elvárható lenne jobb minőség.

A focus II megbízható autó lehet. Egyszerű, olcsó az alkatrész, tele vannak velük a bontók is. Magas olajfogyasztás itt sem ritka, főleg az 1,8-as motornál. Gyakoriak a gyújtáshibák. Rozsdásodás általában a csomagtér alatt jelentkezik először. A futómű parádés és egész jól bírja a hazai utakat. A kormánymű már kevésbé. A klíma itt is gyenge pont.

Mindkét típus jó választás lehet, ha jó állapotú példányt talál. Célszerű átvizsgáltatni szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Kedves Tibor! Rendszeresen követek az Értékbecslő sorozatot, igazán hasznosnak és jónak találom autóvásárlási tanácsnak.
Autóvásárlás előtt állunk volt már több fajta autóm, jelenleg egy Fiat 500 tulajdonosa vagyok de szeretnénk egy nagyobb családi autót is mivel nyaralni vagy hosszabb utakra már kevés a kis matchbox. Sajnos a lehetőségeink szerint 2-2,5 millió körül engednek nyújtózkodni. Honda Civic volt 1.8 motorral az első választás de a legutóbbi értékbecslő után már nem vagyok benne biztos. Nagyobb szívómotoros benzines erőforrásokban gondolkozom lehetőleg 2.0 vagy 1.8. Toyota Auris is szóba jött de sajnos csak 1.6 motorral elérhető a japán autókhoz mérten magasabb áron. Ford Focust szoktátok dícsérni a csatornán ami még akár lehet jó választás. Olyan autót szeretnénk amivel lehetőségeik szerint nem kell folymatosan költeni. Sajnos a Mazda 3 kiesett a korrzió miatt. Újabb autók mind turbófeltöltősek amit nem szeretnék. Merre induljak, mi a jó választás?
Köszönettel! Gyula!

Válasz

Kedves Gyula!

10 év körüli autóknál szinte fontosabb az állapot, mint a típus. HondCivic-ből facelift (2008-) utánit ajánlanék. A Focus II szintén jó választás lehet. Hyundai I30/Kia Cee'd szerintem kissé unalmas autó de tény, hogy megbízhatóságban az egyik legjobb a használt autó piacon, viszont szinte csak 1,4-1,6 os benzines motorokkal elérhető idehaza. Utazó autónak beválhat még a Toyota Avensis szívó benzines motorral, ha nem túl nagy.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu