Márkák Tesztek Hírek Forma-1 Magazin Vezetünk Autó Magazin Haszongépjármű Tanácsok

Márkák

Modellek

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...

Kérdezek tőle

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Gábor kérdezi - 2019-01-13 18:47:20

Tisztelt Tibor!
12 éves G astránkat szeretnénk nagyobbra cserélni. Mindenképp 7 üléses tágas egyterűt szeretnénk. Ami tetszene Sharan-Alhambra vagy Galaxy 2012-2015 közötti. A Galaxy-k talán olcsóbbak kicsik. Benzinesből nagyon kicsi a választék, így marad a dízel. Melyik típus a megbízhatóbb, vannak e típushibák, mire figyeljek? Autómatát szabad-e venni, bár manuális váltóban jobban bízok. Összkerekesnek szoktak-e lenni hibái?
Segítségét köszönöm.
Üdvözlettel Gábor

Válasz levélre

Kedves Gábor!

Ekkora méretű autóhoz a dízel motor jobban illik. A 2 literes szívó benzines gyenge, sokat fogyaszt. A TSI- vel rengeteg gond van. Sharan-ban a 2.0 CRTDI, Galaxy-ban a 2.0, 2,2 TDCI jó választás lehet, ha jó állapotú. Amennyiben automata váltóst vásárolna, a DSG (VW) és Powershift (Ford) váltók magasabb kockázatot jelentenek, mint hagyományos társaik. A Galaxy elérhető hagyományos (Aisin) automata váltóval is, bár ezek ritkák, mint a fehér holló.

Mindkét típus jó választás, de rengeteg előzőleg sérült, rossz állapotú példány van a hazai használtautó piacon. Érdemes körültekintőnek lenni és szakemberre bízni az autó átvizsgálását.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Dulai Csaba kérdezi - 2019-01-10 13:49:38

Kedves Tibor!
Ismerősömtől szeretném átvenni 7 személyes Volvo XC90 2008-as 185 Le-s autóját.
340 ezer km. van benne, viszont végig Volvo szervizben volt karbantartva. 3 gyermekünk van, szükség van nagyobb autóra. szeretném a véleményét kérni, mennyire vállalható ez egy középrétegű családnak? üdvözlettel és Köszönettel! Csaba

Válasz levélre

Kedves Csaba!

A Volvo XC90 remek autó lehet egy 3 gyerekes családnak. Nagy, méretéhez képest takarékos, de mindenek felett biztonságos. Városi környezetben kicsit nehézkes együtt élni vele a méretei és fordulóköre miatt. Motorja az egyik legjobb dízel motor, amit valaha gyártottak.

Fenntartása nem olcsó. Az alkatrészek árai a prémium kategóriát képviselik és a gumik vásárlása is megterhelő lehet. Az automata váltóval kevés gond szokott lenni (Aisin), általában az olajcsere elmulasztása szokta kivégezni. A futómű robosztussága ellenére nehezen viseli a magyar útviszonyokat.

A hajtáslánc gyenge pont: érdemes átnézni a szöghajtást és a kardán alkatrészeit. A bordás hüvelyek ennyi idősen gyakran kopottak,lógnak.

A motorban a szokásos dízel nyavaják előfordulhatnak: porlasztók, magasnyomású szivattyú, kettőstömegű lendkerék, turbó...

https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2018/02/22/volvo-xc90-d5-hasznaltan/

Mindenképpen nézesse át szakértővel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Lakatos Róbert kérdezi - 2019-01-06 22:36:30

Tisztelt Szakértő!

Én most fogom megszerezni a jogosítványom, milyen autót tudsz ajánlani nekem kezdésnek, jelenleg egy Volkswagen Passat B5 kombim van de ez nekem nagy és sokat fogyaszt az 1.8 motorjával

Válasz levélre

Kedves Róbert!

Egy G Astra, Corsa, Ford Focus tökéletes első autónak. Olcsó fenntartani, keveset eszik és bontóban is van bármi hozzá.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Balázs kérdezi - 2019-01-06 21:37:57

Kedves Tibor!
Autóvásárlás elött állok, kiszemelt áldozat: AUDI A3 2014-2015 évjárat, 50-70 e km. Nem munkába járós (motorozom), inkább csak hobbi kocsi lenne. Eddig 1.5 Dci Megane-om volt, imádom soha nem volt semmi baja 260e km van benne, viszont most váltanék benzinesre. Tudom, hogy ha benzines, akkor csak a japán.. de tényleg nem szabad estleg 1.8 TFSI-t venni? Úgy tudom, hogy 2014-végétől már javítottak rajta. Igaz ez?
Dízelből 2.0 TDI, ami még szóba jöhet.
Már inkább Németországból keresgélek, mert itthon nagyon szegényes a választék, vagy sokkal drágább. Egy 50-60 e km. futott dízelnél mit lehet, kell figyelni? Lehet buktatató a részecskeszürő, kettőstömegű, stb., ha nem tudom vásárlás elött átnézetni, csak itton utána? Érhet meglepetés?
Köszönöm válaszát.

Válasz levélre

Kedves Balázs!

Tényleg nem szabad megvenni az 1,8 TFSI-t. Gyakran jelentkezik magas olajfogyasztás már kis futásteljesítménynél. a 2,0 CRTDI megbízhatóbb, takarékosabb, jobb választás. 50 ezer kilométernél nem lesz gond a részecskeszűrővel és a kettős tömegű lendkerékkel, de 4-5 évesen szinte lehetetlen találni ilyen autót ennyi kilométerrel, esetleg visszapörgetve.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Ádám kérdezi - 2019-01-06 20:31:49

Jónapot!!Jelenleg egy 2.0 Pdtdi Audi A3-som van de szeretném lecserélni egy benzines 3.2 szívó benzines A6 ra.Ön szerint jó választás vagy nézzek mást?Ugy hallottam ezekre a motorokra nem nagyon van panasz elég jól bírják vagy csak handa banda??Néztem 2.0tfsi-be is de azzal sok lenne a nyűg meg nem szeretnék turbos kocsit már:/Ön szerint milyen motorral kellene vennem??Válaszát előre is köszönöm

Válasz levélre

Kedves Ádám!

A 3,2 Szívó benzinmotor valóban megbízható, bár nehéz általánosságban beszélni egy A6 esetében. Az A3 2.0 PDTDI után a fogyasztása kb. a duplája lesz. A 2,0 TFSI-t nem ajánlanám, rengeteg gond van velük: Szívószelep kokszosodás, vezérlés problémák, de a leggyakoribb a magas olajfogyasztás már kis futásteljesítménynél is. Én ekkora autót dízel motorral vennék, hacsak nem használnám keveset és rövid utakra.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Norbi kérdezi - 2019-01-05 12:18:18

Tisztelt Tibor!

Jelenleg egy Daewoo Matizunk van, de szeretnénk nagyobbat. Családi autó terén nincs nagy tapasztalatom, de a kompakt kombi jó választásnak tűnik. Amit nem szeretnék soha többé, az az autónk oldalirányú billegése. Nagyon megelégeltem az esetlen mozgását és rossz élményünk is származik belőle.

Évi 15000 km körül, jellemzően inkább országúton 15-20 km távolságon használjuk. 1,5 millió körül gondolkodtam és rátaláltam a hármas megane-ra. Az elektronikus problémáitól nem félünk, mivel teljesen fapadból ülnénk át és jelenleg az üzemanyagjelzőm sem működik úgy 2 éve. Amit mindenképp szeretnénk, az a klíma, de az is csak tényleges kánikulára

Milyen lehetőségeim lennének, ha szeretném magabiztosan befejezni a megkezdett előzéseket és milyenek, ha csak az olcsóság számít?

Másik autó? Esetleg 3-as bmw? (Talán most felnevetett vagy unottan a billentyűzetre borult vagy ebben a sorrendben, de azon úgy minden jónak tűnik, még ha nem is érdekel a márka, sem a túlzott teljesítmény.)

Válasz levélre

Kedves Norbi!

A Megane 3. generácóját 2008-1016 között gyártották. Az ön által leírt használatra inkább az 1.6 szívó benzines motort ajánlanám. Kiforrott, megbízható, takarékos konstrukció és nem fog billegni. Az elődjénél sokkal jobban sikerült az elektromos rendszere is, de azért előfordulnak meghibásodások. A Matiz után űrhajó lesz.

BMW-ből nem írta, hogy melyik évjáratra, generációra, motorra gondol, így csak általánosan tudok beszélni a típusról. A fenntartása biztosan drágább lesz a Megane-nál. Megbízhatóság szempontjából itt is az egyszerűség a megoldás. Kevesebb extra, kevesebb gond. A kisebb benzinmotorok nem túl dinamikusan mozgatják a nehéz karosszériát, de a mindennapokban azért elboldogul az 1,6-1,8 literes benzinmotor is.

Főleg BMW-ből rengeteget hoznak be külföldről rossz állapotban, amit később csillogóra políroznak. Vásárlás előtt érdemes átnézetni mindkét típust, nehogy később meglepetések érjék.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

 

Norbert kérdezi - 2018-12-27 19:23:21

Tisztelt Tibor!

Autó vásárlás előtt állok,a kiszemelt tipus Mazda CX-5 2012-2016 évjáratig. Dieselt szeretnék mindenképp,mechanikus váltóval. Érdeklődnék hogy mi a véleménye az autóról,mik a gyengéi?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:Norbert

Válasz levélre

Kedves Norbert!

A Mazda CX-5 remek választás lehet. Tágas, kényelmes beltér, szép külső, nyomatékos, takarékos dízelmotor (150-175 Le., 420 Nm.) Típushibáról nem tudok. Az alkatrészek drágák. Gyakori a külföldről behozott, előzőleg sérült példány a hazai piacon, melyeket sérülésmentesnek hirdetnek. Javaslom, nézesse át az autót szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szakáll Lajos kérdezi - 2018-12-26 05:26:27

Kedves Tibor, áldott ünnepeket kívánok, három gyermekes apa vagyok, szeretném a velemenyet a 2006 os dízel mitsubishi grandisrol, a legjobbakat

Válasz levélre

Kedves Lajos!

A Mitsubishi Grandis remek választás lehet. A megbízható 2,0 PDTDI Volkswagen motor és hajtáslánc ötvözve van a japán megbízhatósággal. A karosszéria elemek és lámpák drágák, ezért duplán vigyázni kell, nehogy összetörje. A beltér hatalmas és jól kihasználható, bár elég keskeny. Sajnos rengeteg lepusztult, előzőleg törött, kijavított, csillogóra szilikonozott példányt találunk a magyar piacon. Mindenképpen nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Ákos kérdezi - 2018-12-18 11:01:10

Kedves Tibor!
Úgy fest csere érett lesz az BMW E46-om, valamint már mellékállásban zenével foglalkozom különböző rendezvényeken, ahová jól jönne egy kombi (a könnyebb rakodás érdekében), méreteiket, illetve kinézetüket is tekintve 3 autó ami első körben szóba jött nálam: Audi A6 4F (2.7tdi/3.0tdi) / BMW E60 (25d/30d) / valamint ebbe az árkategóriába úgy érzem beleesik egy sokkal fiatalabb VW Passat B7 2.0tdi is… Körülbelül heti szinten olyan 500-600km-el számolok ezért is esett a választásom a dízelre… Valamint ami miatt gondolkodom már a Passat-ban, hogy amennyiért egy jó állapotú BMW-t talán Audit ki lehet fogni, annyiért első körben egész jó állapotú Passatokat is találtam, és még is van köztük bő 4-5 év korkülönbség is…
Ön mit gondol melyik márkával érdemesebb szemezgetnem?
Keret: 2,5-3 Millió körül van…
Válaszát előre is köszönöm!

Válasz levélre

Kedves Ákos!

A három típus közül a Passatot lesz a legolcsóbb fenntartani és a BMW-t a legdrágább, bár az 530d M57 motorja komoly vezetési élményt nyújt. Az Audi nagy dízeljei problémásabbak. A Passat 2.0 CRTDI külön világ. Kisebb, de használható teljesítmény és nyomaték mellett, jóval olcsóbb fenntartás. Ebben a kategóriában nehéz általánosságban beszélni. A legfontosabb az autó állapota és hogy melyik tetszik Önnek legjobban.

Bármelyik típust választja, nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Janó kérdezi - 2018-12-17 23:02:06

Üdv Gábor!
Autó vásárlás előtt állok.A 3közül melyiket ajánlja?
Astra h Gtc 2009 210000 km-rel,Bmwe91 320 d 2009 250km-rel,Audi A4b8 avant 2008as 235000-rel.

Tisztelettel:Jano

Válasz levélre

Kedves Janó!

Az Astra H GTC egyszerű, olcsón fenntartható autó. A BMW 320d és az Audi A4 külön világ. Jóval kifinomultabb, de drágábban fenntartható járművek. A kilométer önmagában nem mond semmit az autó állapotáról. Egyedül a BMW-nél írta a motor típusát. Ennyi információból nem tudok érdemben válaszolni a kérdésre.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu
Új design. Új funkciók. Érdekel?
Algoritmusunk a leghűségesebb olvasókat választja ki. Betalált? Ha igen, gyere és alakítsd velünk a Vezess jövőjét!