Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...Tovább

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Kevesebb

Kérdés

Üdvözlöm kedves Tibor!

A kiszemelt egy seat cupra, 2015-ös, 195kw, 2.0, 16v, tsi motorral, 106 ezer kilométerrel. Ön szerint mennyire megbízható egy ilyen autó, ha egyáltalán az? Van-e valami típusbetegsége, vagy mit kell különösen körültekintően megvizsgálni egy esetleges vásárlás előtt?
Köszönöm,

Horváth Krisztián

Válasz

Kedves Krisztián!

2015-ben szerencsére ezt a motort már vezérmű szíjjal szerelték, Így a vezérlés konstrukciós hibáját kiküszöbölte a gyár. A többi TSI - igazából az összes turbós-benzines - probléma megmaradt: a szívó szelepek kokszosodása, turbó és vezérlése hibái, üzemanyag szivattyú membránjának áteresztése...

Ezzel együtt a szíjas TSI motorokkal kevesebb a baj, bár korban, futás teljesítményben még nem tartanak az előző TSI-k szintjén. 5 év múlva okosabbak leszünk.

Az, hogy egy autó mennyire megbízható erősen függ az addigi használatától, szervizelésétől. Ezért nem lehet általánosan kijelenteni, hogy egy típus megbízható, vagy nem. Különösen körültekintően egy használt autónál mindent meg kell vizsgálni. Ha le tudnám írni pár sorban, nem lenne ránk,autóvizsgálókra szükség. Egy modern autónál műszeres diagnosztika nélkül csak levegőbe lehet lövöldözni. 4-5 éves autónál megéri kifizetni azt a karosszériást és fényezőt, aki egy törés nyomait eltünteti és lefényezi az elemeket gyári rétegvastagságra. Ilyenkor nem elég körbemérni a fényezést. Komoly szakmai tapasztalat kell észrevenni, hogy az autó esetleg két darabból van összehegesztve...

Azt javaslom vásárlás előtt mindenképpen vizsgáltassa át a kiszemelt autót szakemberrel.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!
2011-es Kia Rio 1.1 CRDI motoros autóról van-e tapasztalata? Ajánlható ez a motor vegyes használatra? Vannak-e a Rionak típushibái?
Köszönöm!

Válasz

Kedves Balázs!

A Kia-Hyundai 1,1CRDi motorja nem sok szempont alapján lehet jó választás. Borzalmas, háromhengeres járáskultúra. Erőtlen, nyomatéktalan motor, amivel sehol nem autóznék szívesen. Bár papíron 75 lóerő és 170 Nm nyomaték áll rendelkezésre, olyan, mintha egy újkori Trabantot vezetnénk. A fogyasztás 4- 5 liter körül alakul.

Sokkal jobb választás az 1,4 CRDi. Jóval dinamikusabb, erősebb, kulturáltabb járású négyhengeres, amiben nincs részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék és a turbója is fix. Vegyes használatra én mindenképpen ezt a motort választanám.

Szerencsére megbízható típus műszakilag. A szokásos dízel nyavalyákon kívül a kormánymű viseli nehezen a hazai utakat. Előfordul váltó hiba és gyakori a motorvezérlő elektronika halála, de erről a lemerült akku" bikázása" tehet elsősorban, nem a konstrukció rossz.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!

Családunkban mindig is japán autók voltak, ezt a vonalat tervezem tovább vinni…
Érdekelne, hogy mi a véleménye a Mazda 2 1.4 CD-ről, azon belül is az első generációról. Munkába járáshoz kellene az autó, 80-100 km/ nap. Esetleg másik alternatívát tudna javasolni?

Köszönöm válaszát!

Üdvözlettel:
Géza

Válasz

Kedves Géza!

A Mazda 2 első generációja alapvetően egyszerű, megbízható konstrukció. A legtöbb gond a rozsdásodással van. Elsősorban a Németországból és Ausztriából érkezett példányok rohadnak számottevően, de láttam már erősen rozsdás olasz autót is.

Alternatívának a Toyota Yaris-t és a Honda Jazz-t  tudnám javasolni japán vonalon, de a legtöbbjüket szintén csámcsogja a rozsda. Amennyiben eltekintünk a korróziótól, utastér méretben a Jazz ver mindent. Műszakilag mindhárom autó megbízható társ lehet még hosszú évekig. Persze más dolog általában beszélni tizenéves autókról és más a konkrét autó. Rengeteg lerúgott bontószökevényt árulnak "patika" állapotra hirdetve.

Ha biztosra akar menni, mindenképpen kérje az átvizsgáláshoz szakértő segítségét.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!
Az alábbi kérdéssel fordulok hozzád.
2012.08 augusztusában vásárolt CBZ motorkodú 1.2 tsi polom van. Az autóban jelenleg 39e kilóméterrel 2. autóként nagyon keveset használom, rövid utakra, jellemzően városban. Jelenthet problmát az E10 használata (olvastam kocsonyásodásról!!??). Kevés használat gondolom kokszosodást, letapadást is okozhat..
Megtisztelő válaszodat előre is köszönöm
Szabolcs

Válasz

Kedves Szabolcs!

6 hónapig at üzemanyag előállítója garantálja, hogy nem változik az üzemanyag minősége. Ennél feltételezem gyakrabban használja az autóját. A kocsonyásodás egyébként is jellemzően akkor jelentkezik, amikor nem mozgatjuk (nem keveredik) az üzemanyag.

Nagyobb gond a benzines-turbós motornak a gyakori hideg üzem és a sok városi használat. Ez a felhasználás nem tesz  jót a motor műszaki állapotának. Tehát ha valamilyen műszaki probléma adódik, az valószínűleg nem az üzemanyag minősége miatt lesz, hanem a sok rövid utas városi használat eredménye.

Amennyiben megnyugtatja, javaslom tankoljon prémium üzemanyagot. Ezeknél a termékeknél kisebb az esélye a minőség romlásnak.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!

1 millió körül jelenleg milyen használt autótípusokat javasolna főleg városi autózáshoz, túlnyomórészt csak 1 személy által használva, aminél nem kell sokat bajlódni a szervizeléssel? Szóval kisebb autó, ami nem igényel sok törődést.

Válasz

Kedves János!

1 Millió forint körül számoljon még 1-200 000 forintot a rendbe rakásra is. Ilyen összegből én 2005 körüli Fiesta-t, Focus-t, H astra-t, esetleg facelift utáni Renault Megane II-t, Clio-t vásárolnék. A legfontosabb, hogy ne rohadjon számottevően. Ne foglalkozzon a kilométerekkel, nem a kevés kilométertől lesz jó egy tizenéves használt autó.

Bármelyik típust választja, javaslom nézesse át szakemberrel vásárlás előtt. Rengeteg a bontószökevény ebben a kategóriában.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!
Az alábbi hirdetés nekem nagyon gyanús. Ennyiért valóban egy ilyen autót adnak?
Magyar okmányok, cseh forgalmi és törzskönyv? Nekem a fotón lévő Passat lámpa nem ledesnek tűnik.
Lehet, hogy rémeket látok?
Segítséged észrevételed előre is köszönöm.
Üdvözlette:
J. István

Válasz

Kedves István!

Nem linkelt be hirdetést, ezért sajnos nem látom milyen autóról van szó.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Tisztelt Szerkesztőség!

Egy Mitsubishi Colt 1.3 Invite Z30 2009-es benzines/LPG-s autót hajtunk. Lassan 260.000km lesz benne, kezdjük kinőni a csomagtartóját, illetve félek, hogy az LPG miatt később nehezebben tudjuk majd eladni. Szeretnénk fiatalabb, kicsit nagyobb csomagtartójú járműre cserélni. 80%-ban városban közlekedünk.

A 3. generációs Honda Jazz 1.4 (benzin) és a 2. generációs Hyundai i30 1.4 (benzin) modelleket nézegetjük, viszont nem tudunk dönteni. Ugyanabban az árkategóriában a Hyundai-ok jobban felszereltek, viszont a Jazz-ekről csupa jókat olvasunk.

Melyik modell mondható megbízhatóbbnak?

Vannak esetleg olyan típushibák, amire a vételkor mindenképpen oda kell figyelnünk?

Esetleges meghibásodás esetén melyiknél kell jobban a pénztárcánkba nyúlni?

A két típusnál egy automataváltós használt modell nagyobb rizikó, mint egy manuális váltós?

Mennyire lehet jó választás egy használt Jazz Hybrid?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel, János

Válasz

Kedves János!

Mindkét típus alapvetően megbízható, jó választás. Elektromosan rendkívül megbízhatóak. Jazz-nél a rozsdásodás a legnagyobb ellenség és előfordulhat magasabb olajfogyasztás Nem ritka az EGR szelep és katalizátor hiba. Hyundai/Kia esetében gyakori a motorvezérlő hiba, a vezérmű lánc nyúlása és néha a dugattyú rendellenes kopása. Ennél a típusnál a rozsdásodás leginkább a futóművet érinti.

Az automata váltó mindig nagyobb rizikó. Hybrid Jazz-t nem vennék. Nem spórol annyit, mint amennyivel többe kelül és jóval bonyolultabb a technika. Ráadásul városon kívül cipelheti a nehéz akkumulátort is. A két típus közül én a Jazz-t választanám. Modernebb, szebb autó és az utastere jobban kihasználható.

A fentiekben általában írtam a két típusról. Használt autók esetében bármi más is előfordulhat a karosszéria sérülésétől a váltó hibáig. Nem tudom leírni önnek, hogy mire figyeljen, mert mindenre figyelni kell. Modern autót műszeres vizsgálat nélkül vásárolni olyan, mintha a céllövöldében megforgatnák és utána csukott szemmel kellene eltalálni a hurkapálcát. Például egy motorvezérlő egység hibát a leggyakorlottabb szerelő sem venne észre műszeres vizsgálat nélkül.

Bármelyik típust választja, nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

 

 

Kérdés

Tisztelt Tibor!

Dilemma elé kerültem.
Skoda Yeti-t szemeltem ki magamnak 1,8 TSI verzióban, és mivel túl kicsi motorral nem szeretném ezért az 1,2 és az 1,4 nem jön szóba.
Viszont az állandó autószerelőm szerint lehet némi rizikó a turbós közvetlen befecskendezésben egy idő után. És bár Yeti-vel még nem akadt dolga, de ő benzinesben az egyszerűbb szívó motorok híve és egy 8-10 éves crossoverben inkább ajánlja a Mitsubishi ASX 1,6-ot vagy a Hyundai ix35-öt 2,0 motorral.
A Yeti amit találtam 135ezer kilométeres, de elsőre megbízhatóbb kereskedőnél található.
A hirtelen kérdésem az hogy ön szerint 8-10 éves benzines crossoverben nem túl kicsi motorral kb 3 millió környékén melyikben érdemes inkább gondolkodni?
Természetesen jobb ha fiatalabb és olcsóbb… :D de 140ezer kilométer környékén nem biztos hogy mindegy.

Köszönettel: Gábor

Válasz

Kedves Gábor!

Nem a kereskedőnek kell elsősorban megbízhatónak lennie, hanem az autónak, amit árul. Minden autót, amit kereskedő hirdet, előtte magánszemély, vagy cég használt.

Nem a megtett kilométer határozza meg egy autó és motorja állapotát! Amennyiben nem szervizelték megfelelően és/vagy rengeteget használták városban, rövid távokra, akkor bármelyik motor és az egész autó lehet rossz állapotban 140 000 kilométernél. Ha megkapott minden szükséges javítást, odafigyelést és hosszú utakra használták, ugyanennyi kilométernél lehet akár újszerű is egy autó.

Ugyanez igaz a korra is. nem, attól lesz jobb állapotú egy kocsi, hogy 1-2 évvel idősebb, vagy fiatalabb a másiknál, hanem a fent említett feltételektől.

1012 előtti 1,8 TSI motorokat nem célszerű választani. Már kevés futásteljesítménynél, gyakori a nagyon magas olajfogyasztás és érinti őket az összes többi TSI nyavalya. Crossoverben a szívó benzines motornak magas lesz a fogyasztása a nagy méretű kaszni és a súly miatt. A Hyundai IX35 2,0 benzinmotorral, a Kia Sportage és az ASX 1,6 jó választás lehet.

Crossover esetén én elgondolkodnék dízelen is, főleg a Hyundai/Kia esetében. Megbízható, takarékos dízeljei vannak a koreai gyártónak.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!
Szeretnék egy erős, dinamikus, jól felszerelt ferdehátú dízel autót a jelenlegi kis 1.4es opel astrám helyett. A kiszemelt VW márkából a golf 6 gtd illetve golf 7 150 lóerős változata. Jókat olvastam a CRTDI motorokról, de érdekelne egy tapasztalt szerelő véleménye. Mikre érdemes figyelni, mik az általános hibák? Hétköznapokon városban, hétvégente nagyobb távokat megyek munka miatt. A keret 3-3,5 max 4 millió forint lenne. Egy átvizsgálás is mindenképpen jó lenne, ezügyben még keresném, helyileg Budapesten.
Köszönöm, István

Válasz

Kedves István!

Egy modern, főleg dízel motoros autó vásárlásakor nem lehet "figyelni". Komoly műszaki tapasztalat és profi műszeres diagnosztika nélkül csak levegőbe lehet lövöldözni. A VW. EA189-es motorcsaládjának 2,0 CRTDI motorjai alapvetően remek, eltalált konstrukciók. A konkrét motorra jellemző típushibája nincs, viszont bármi előfordulhat, ami egy common-rail dízellel előfordulhat: porlasztó hiba, magasnyomású szivattyú, fojtószelep, részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék, elektromos hibák, stb...

Hibaforrás, illetve kockázat lehet még a DSG váltó, amennyiben nem manuálist keres. Alapvetően remek váltók ezek, de hiba esetén drága a javítás. A hatsebességes (DQ200) a tartósabb. A 7 sebességes, száraz kuplungos (DQ250) verzióval több gond van.

Az ön által leírt használatra jó választás lehet a típus, de mindenképpen nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor.Véleményét szeretném kérni az 1.4 ,turbós 150 lovas K asztrával kapcsolatban.Ugyanis ebben a modellben gondolkodom,viszont az autót csak hétvégén használnánk kissebb-nagyobb utazásokra,illetve évi pár alkalommal külföldi utakra is.Jelenleg 1.6 os H asztránk van rengeteg kilométerrel,tehát újítani szeretnénk.Kérdésem évi 10-15 ezer km -nél való e nekünk turbós K asztra esetleg Focus szintén benzinesből,ugyanis ragaszkodnék a benzineshez.Válaszát előre is nagyon köszönöm!Üdvözlettel:Levente.

Válasz

Kedves Levente!

A K Astra jó választás lehet. A turbós benzines motoroknál különösen fontos a gyakori olajcsere és a jó minőségű olaj. Ha javítani kell, nem feltétlenül olcsóbb, mint egy dízelt. Sajnos gyakori jelenség, hogy - bár lekövethető az előélet - mégsem megfelelő olaj, szűrő, alkatrész került a motorba. Ennek egyik jele az olajsár képződés az olajrendszerben.

Focus nagyobb turbós benzinesei szintén jó választás lehet, de nagyon állapotfüggő.

Bármelyik típust választja, javaslom nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu