Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal... Tovább

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Kevesebb

Kérdés

Tisztelt Szakértő!

Nekem olyan problémám van, hogyha megtankolom a Suzuki Swift 1996 1.3 glx-c autóm mondjuk 3.000 Ft-ért, ami kb. 8 liter. Megyek vele, olyan 10-20 km-t, és az üzemanyag szint jelző megint az üres felé mutatpont a fogyasztása miatt vettem az autót, mert futárkodni akarok, rossz az üzemanyag szint jelző vagy esetleg az üzemanyag adagoló? Sajnos nem értek abszolút az autókhoz válaszát előre is köszönöm!

Válasz

Kedves Róbert!

A hecc kedvéért próbáljon egyszer több üzemanyagot tankolni az autóba, és akkor nagy valószínűséggel nem fog üres tankot mutatni 10-20 kilométer múlva. Az üzemanyag tank lapos. 8 liter mennyiség csak minimálisat emel az üzemanyag szinten. Persze az is lehet, hogy valóban rossz az üzemanyag szint jelző. Ez esetben ki kell cserélni a hibás alkatrészt.

A pontos fogyasztást csak úgy tudhatja meg, ha tele tankol, vezet mondjuk 100 kilométert, majd újra tele tankol.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor !
Másfél hónapja vásároltunk egy 1,6 benzin 2009-es Opel Merivát átvétel után 50 km megtétele körül letiltott az elektromos kormányszervo (EPS lámpa világít kormány erőből forgatható), azóta folyamatosan csinálja sokszor 3 km-en belül 5-ször városi használatnál.A kereskedő vonakodik szavatossági hibának elfogadni,elektromos hiba magyarázattal.Véleményét kérném,hogy igaza van-e, vagy tovább kell ütni a vasat.
Köszönettel :Ihász Balázs

Válasz

Kedves Balázs!

Sajnos a korabeli Opelek ismert és gyakori problémája a kormánymű elektronika hibája. Használt autókra szavatosság vonatkozik. Ez azt jelenti, hogy az eladó a kocsi átadásakor fennálló hibákra tartozik felelősséggel, amelyekről nem tájékoztatta a vásárlót. Amennyiben kereskedőtől vásárolt - egy esetleges jogvita esetén - neki kellene bizonyítani, hogy nem állt fenn a hiba, amikor ön megvásárolta az autót.

Más kérdés, hogy egy ilyen javítási költségű (50-70 ezer forintért javítják) hiba esetén érdemes-e jogi útra terelni a megoldást. Tizenéves autók vásárlásakor (valójában bármilyen autó vásárlásakor) érdemes félretenni pár százezer forintot az esetleges javításokra. Ezekben a kocsikban minden alkatrész tizenéves és bármikor előfordulhat hasonló probléma még akkor is, ha nem ver át az eladó.

Azt javaslom, hogy próbáljon megegyezni az eladóval, hogy a javítási költség egy részét vállalja át.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor!
Egy kényelmes, automata váltós gépkocsit szeretnék vásárolni. Sokat használnám városban, ezért mindenképp benzines, illetve hibrid autót tervezek. Nagyon tetszenek a Ford Mondeók, és a HEV hajtáslánc nekem nagyon szimpatikus. Viszont, szinte kivétel nélkül külföldről behozott autókat látok. Kell tartanom ettől? Természetesen átvizsgáltatnám a kiszemelt járművet. 2018-as évjáratúakat nézegettem, a keret 6 millió.
Üdvözlettel: András

Válasz

Kedves András!

Rengeteg külföldről érkezett autót vizsgálunk át, ezért nagy tapasztalatunk van a kérdésben. Sok valóban jó állapotú autót importálnak és még több előzőleg sérült, pörgetett órás, műszaki hibás autó érkezik, amit próbálnak patika állapotú kocsiként elsózni. Gyakran találkozunk 1-2 éves, több darabból összelegózott karosszériákkal és hasonló problémákkal. Sajnos ugyanez igaz a hazai autókra is. Hogy az ön által kiválasztott jármű melyik kategóriába tartozik, az kizárólag egy teljeskörű átvizsgálás során fog kiderülni. Nem helyettesíti ezt semmilyen előélet lekérdezés, vagy szervízkönyv.

Ezért azt javaslom, mindenképpen vizsgáltassa át a kocsit erre felkészült szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!

A Škoda Octavia 5E 2,0 TDI videó kapcsán bátorkodom írni Önnek, kérem engedje meg, hogy szakmai véleményét kikérjem. 2 hónapja vettem egy 110kW, S-tronic, EA288 motoros A4 B9 (2017.okt.)-et 162 000 km-rel. Rövid időn belül gyors tulajdonosváltáson esett át, 155e km, 159e km, végül 162e km-nél kedves ismerősöm vált meg tőle. Az aránylag sok km és a tulajdonosok száma elbizonytalanított ezért az autó vásárlását kizárólag egy átfogó vizsgálathoz kötöttem. Az eredmény pozitív lett, elvileg nem találtak semmi kifogásolni valót, alkatrészeket, melyeket a közeljövőben cserélni kéne. Rendszeresen szervizelték hivatalos partnernél, bár az első váltóolaj cserére 122e km-nél került sor. Alapjáraton kissé rángatott a motor amit egy LIQUI MOLY 5128 adalék úgy tűnik megoldott. Nagyjából mire számíthatok a jövőre nézve (javítás-kiadás), lehet, hogy az előző tulajok észrevettek valamit amit én vagy a szerviz nem? Mit tanácsolna karbantartás terén? Válaszát előre is köszönöm! Üdv, Alex

Válasz

Kedves Alex!

Bízom benne, hogy ön sem gondolja komolyan, hogy a fenti adatok alapján, online megmondjam önnek, milyen javítások, kiadások várhatóak a megvásárolt autón. Amennyiben erre képes lennék, varázslónak, vagy jósnak neveznének.

A több tulajdonos váltásnak számos oka lehet. Ettől még lehet jó az autó. Amennyiben átvizsgálták az autót és nem találtak problémát, valamint ön sem érzékel hibát, nincs más dolga, mint használni a kocsit és a jövőben is rendszeresen elvégeztetni az aktuális javításokat.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Üdv két autótipuson gondolkodom. Merci E 300 diesel 2oo8 amit kinéztem automata, sajnos kéziváltósban nemnagyon van. A másik BMW 525d 3-rom ezres motorral 2011-es kézi váltós 180 e km van mind kettőben. Árban is hasonlóak,a merci jobban tetszik, de a BMW fiatalabb és kéziválltós. E220 2006 2009 közötti is szóbajöhet.Mi lenne a jobb választás?

Válasz

Kedves László!

10-12 éves újonnan prémium kategóriás autókban gondolkodik. Ezek az autók jellemzően már elmentek a holdig és vissza ennyi idősen. Maximum a kilométer számláló mutat kevesebbet. Mindkét típusnál hamar lehet beleszaladni rendkívül költséges pofonokba. Még egy vezérlés csere is félmilliós tételtől indul.

Nem attól lesz jobb egyik- vagy másik, hogy 1-2 évvel fiatalabb, vagy idősebb. A Mercedesnél egy fokkal kisebb az esélye hatalmas összegű javításokra, de tényleg csak egy fokkal! A legfontosabb mindkét típus esetén (valójában minden tizenéves autó estén) a jelenkori állapot. A hirdetésekben mindegyik költségmentes, hibamentes, törésmentes és jön-megy, teszi a dolgát...

Amennyiben a kéziváltós kivitel a szimpatikusabb, ott a kettős tömegű lendkerék cseréje fog fájni, az automatánál pedig a felújítás, ha meghibásodik.

Akárhogy is: ezeket az autókat jellemzően csak évi sok százezer forint, akár milliós szervízköltségből lehet jó állapotban tartani. Persze lehet rá keveset költeni, de akkor garantáltan széthullik előbb-utóbb. A sok költségmentes példány általában azután kerül a piacra, miután a szerelő ad egy árajánlatot a közelgő javításokra. Mindig vannak kivételek, de ezek tű a szénakazalban.

Bármelyik típust választja, javaslom, nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!
Tanácsát szeretném kérni, van egy Meriva A 2009 1.6benzin 77Kw autóm. Külföldről behozott, ezért nem tudtam, hogy milyen állapotban van. Elvittem a Q-service Nyíregyházán, hogy cseréljenek ki alkatrészeket:első féktárcsa+betét,vezérműszett,hosszbordásszíj+feszítő,fagyálló,motorolaj,levegő-pollen-olaj szűrő,gyertya. Ez került 197eft-ba +60eft munkadíjba. Sajnos csak utólag jártam utána az áraknak,és kiderült, hogy 100eft-ből meglehetett volna úszni. Amikor átvettem az autót, láttam szerelőkön a „gúnyos mosolyt,hogy jól lehúztuk a madarat” Az árajánlatot 15 órakor kaptam meg,és másnap 12kor már az utcán állt. Attól tartok,hogy nem került beépítésre minden.Az olaj 10w40-es, amit tilt a gyártó, és még a max jelzés felett 6cm-el felette van a szint,nyilván problémát akarnak előidézni.Számla nélkül történt a “javítás” kaptam egy A4 lapot, és egy szervizkönyvet,ahol fel van sorolva tételesen minden, ami le van pecsételve, aláírva. Ebben a helyzetben mi az ön tanácsa?

Válasz

Kedves Gábor!

Sajnos rengetegszer kapok hasonló panaszokat a szervizekkel kapcsolatban.

Első körben azt tanácsolom, keressen meg egy másik szerelőt és nézesse át az autót, hogy valóbankicserélték-e a szóban forgó alkatrészeket. A 10W-40 olajat azonnal cseréltesse le. Lehetősége van felkeresni a Fogyasztóvédelmi hatóságot az esetleges túlszámlázás miatt, illetve a NAV-ot a számla elmaradása miatt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Szép napot!

A TFSI motoros audikrol (durván szólva) nem találok sok véleményt az interneten, mi ennek az oka? Ennyire nincs rá panasz vagy ennyire említésre se méltó?

Válaszát előre is köszönöm!

Válasz

Kedves Mátyás!

Talán nem a megfelelő helyen kereste. Rengeteg, többségében negatív vélemény van a neten TFSI motorokról, részben megalapozottan. A problémák erősen típus és évjáratfüggők.

A korai (2013 előtti) motorok vezérlése láncos volt, rengeteg problémával. A szívószelepek lekokszosodtak, az üzemanyag szivattyúk átengedték a benzint az olajtérbe, főként az 1,8 TFSI már akár 100 000 kilométernél zabálta az olajat.... Szerintem ezek kimerítik a probléma fogalmát. Sokat változtattak 2013 után. A láncos vezérlést felváltotta a szíjas, A dugattyúkat kovácsoltra cserélték, a befecskendezést kombináltra cserélték 2016 után, ezzel a szelep kokszosodást kiküszöbölve.  Mivel ezek fiatal konstrukciók, majd meglátjuk mennyire lesznek tartósak.

Egy biztos: a kis köbcenti, nagy teljesítmény nem a hosszú élet titka...

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor
Régóta tetszenek a seat toledok és az újévet egy vasarlással kezdeném 1.9tdi ben gondolkodtam, de nagyon sok km-el árulják kb mindet.
300 000 km de ha rendesen karban volt tartva megérné a vásárlás vagy csak peznyelő lenne?
Ui:900 000Ft a szóbanforgó jármű.

Válasz

Kedves Richard!

Amennyiben jól sejtem, körülbelül 15 éves autóról beszélünk. Miért lenne sok 300 000 kilométer 15 évesen. Ez mindössze évi 20 000 kilométer. Mennyi lenne az elfogadható? 180 000? ez irreális elvárás egy ennyi idős dízeltől. Higgyen nekem, a legtöbben kétszer ennyi van, csak megvarázsolták a számlálót kicsit. Nekem volt 1,9 PDTDI-m 900 000 kilométerrel és jól érezte magát.

Azt javaslom ne az órában lévő kilométer szerint vásároljon 15 éves dízelt, hanem állapot szerint. Kérje szakértő segítségét, nehogy átverjék.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor! Kia Seedet szeretnék vennu kb1800000 ért mit ajánl benzin v diselt?

Válasz

Kedves Antal!

A kérdés hasonló, mintha megkérdezném: 20 000 forintért szeretnék cipőt. Mit ajánlana? Valószínűleg visszakérdezne, hogy mire használnám? Boltba járni tojásért, vagy lefutni vele a maratont?

Tehát a kérdés itt is az, hogy mire használná. Ha városban vezetne főként évi 10 000-15 000 kilométert, akkor a benzineset ajánlom. Amennyiben üzletkötő és leteker évi 30 000-60 000 kilométert, akkor dízelt válasszon.

Egyébként egy Kia/Hyundai esetében a benzines és a dízel motor is megbízható, takarékos konstrukció. A benzineseknél a vezérműlánc szokott megnyúlni, a dízelnél a szokásos dízel nyavaják, minusz a kettős tömegű lendkerék és a részecskeszűrő, mert az nincs bennük ennyi idősen.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Szia.
Egy kis segotséget kérnék.
3 hónapja egy kereskedésől vásaroltam egy 3.5 eves autot.Opel j astra diesel 1.6.
Az autómban a vezérműlánc hidegen inditasnál hangos.
Amikor elhoztam az autot ez a hiba már elkepzelhető hogy megvolt akkor is.
Az autoban még nem volt lánc cserélve.
Érdeklődnék hogy mi a felelőssege a kereskedőnek ebben és meddig terheli ez a hiba őt.
A javitas gyari vezerműlánc 350000 ft, javitas 130000 ft.
Ez minősülhet rejtett hibának amit nem közöltek velem és műszakilag átvertek?
Nyilván en nem vettem észre ott a hibát mert nem értek hozzá , es ugy voltam vele hogy egy 3.5 eves autoban csak megbizhatok.
Merre indulhatok el es mik a kilátáaaim.
A kereskedés nem parner semmiben már beszéltem velük…
Köszi a segitseget előre is.
Üdvözlettel :Tóth János

Válasz

Kedves János!

A vezérlés meghajtása (vezérműszíj,vezérműlánc) kopó alkatrésznek minősül, mint ahogy a fékek, kuplung sem. Sajnos a fiatal autók láncos vezérlése nem örökéletű, valamint nem a kortól kopik, hanem a megtett kilométerektől és az esetleges hibás szervizelésektől.

Amennyiben kereskedőtől vásárolt, 12 hónap szavatosság jár a kocsi mellé. Ebből 6 hónapig - egy esetleges meghibásodás esetén - a kereskedőnek kell bizonyítania egy jogvita esetén, hogy a hiba nem állt fenn, mikor átadta az autót, illetve ha fenn állt, tájékoztatta önt. A kopó alkatrészekre nem vonatkozik a szavatosság.

Amennyiben jogosan elvárható lenne egy 3,5 éves autótól az új állapot, senki nem vásárolna új autót. Egy esetleges jogvita esetén, nagy valószínűséggel elbukná a pert ezzel a hibával. Azt javaslom, hogy keressen egy független szerelőt, aki a fenti ár töredékéért kicseréli a vezérlést az autóban.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu