Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal... Tovább

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Kevesebb

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor úr!
Mindíg megnézem a videoikat mert lényegretörőek és informatívak.
A mai video miatt írok, amiben a 2009-es renault megane 1,5dci -vel foglalkoznak.

Nekem egy 2015-ös kadjar 1,5dci -m van (210e km van benne és használtan vettem) az érdekelne hogy ennél a típusnál is lehet e probléma a hajtókar csapágy. Ha igen akkor hol érdemes kicseréltetni? Márkaszervizben vagy tud esetleg egy jó szakit (Bp. vagy kb.Szentendre Esztergom vonalon)?
Köszönettel Péter

Válasz

Kedves Péter!

Jó szakit (legalábbis akit szívesen ajánlanék) sajnos nem tudok.

A Renault márkakereskedésekben biztosan adnak felvilágosítást, hogy melyik motorkódok érintettek a hajtókar csapágy problémában. Egyébként a legegyszerűbb kicserélni, mivel az anyagköltség elhanyagolható (csavarokkal együtt kb. 25-30 000 forint a kisker. ára), a cseréje pedig mindössze pár munkaóra, ezért felesleges kockáztatni. A munka folyamata egyszerű, bármelyik szakember el tudja végezni, tehát a munka bonyolultsága miatt felesleges márkaszervizbe vinni. Kicsit leegyszerűsítve a munka folyamata a következő:

Olaj leeresztése, olajteknő leszerelése, hajtókar anyák lelazítása, csapágy kifordítása, új csapágy beillesztése és mehet össze fordítva. Az olajteknő leszerelése után mindenképpen célszerű ellenőrizni és szükség esetén tisztítani az olajszivattyú szűrőjét.

Ezzel együtt talán egyedül a Renault márkaszervizekkel van jó tapasztalatom. Vállalható munkadíjjal korrekten dolgoznak. Egy árajánlatot érdemes tőlük is kérni.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Üdvözlöm! A tanácsára, illetve véleményére volnék kíváncsi a következő problémával kapcsolatban. Adott egy 2006. évjáratú Ford Connect Tourneo céges autó. Az autón 2020. októberében lett vezérlés cserélve (vezérműszíj+feszítő görgők) Ford szervizben, itt történik az autó javítása is rendszeresen. Az autó 30.000 km-t futott idén márciusig, amikor menet közben megállt, elszakadt a vezérlés! Hazavontatás után visszakerült a Ford szervizbe. A főnököm független szakértőt kért fel az autó bevizsgálásához, hogy megtudjuk megtörtént-e egyáltalán a szíjcsere, vagy csak számlázva volt. A szakértő és a szerviz elmondása alapján a szíj cserélve volt, Ők nem hibásak. Most azt mondják kb. 500 eFt-ért tudnak bele tenni másik motort (motor+szerelési költség), amit természetesen ki kell fizetnie az autó tulajdonosának. Elmondásuk alapján nem is a magasnyomású rendszer tette tönkre a szíjat. Megkezdték a motor szétbontását, a főtengely nem sérült, a többiről nincs információ. Kérdés, mit lehet tenni?

Válasz

Kedves Martin!

Sajnos a beépített alkatrészeket sem félistenek gyártják, előfordul, hogy selejtes darab kerül beépítésre. Megszorulhatott például a vízpumpa, vagy egy feszítő görgő, és szíjból is készült már hibás darab. Egy tökéletes világban ez nem fordulhatna elő, de sajnos a Valhalla illúzió csupán... Természetesen előfordulhat, hogy a motor hibája miatt szakadt el a szíj, ezért mindenképpen érdemes a motort tüzetesen átvizsgálni, amihez ezek szerint a szakemberek hozzáláttak. Gyakran a magasnyomású szivattyú megszorulása okozza a vezérműszíj szakadását. Erre az alkatrészre mindenképpen kiemelt figyelmet fordítanék.

Egyébként gyakran tapasztalom, hogy a szervizekben az általános jelszó, hogy tegyünk bele másik motort. Szíjszakadás esetén legrosszabb esetben is szelepeket és dugattyúkat kell cserélni a motorban, aminek a költsége nagy eséllyel kisebb, mint egy másik, bizonytalan állapotú használt motor beszerelése. Persze a motorcseréhez nagy szaktudás nem szükséges és garanciát sem kell adni az összerakott motorra, ezért a szervíznek mindenképpen kényelmesebb megoldás lehet. Kérdés, hogy Önök jobban járnak-e vele.

Én első körben mindenképpen ragaszkodnék a szíj szakadás okának megtalálásához és ezek után döntenék a javítás, esetleg csere ügyében.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Üdvözlöm!

Autóvásárlás ,csere előtt állunk, a véleményét szeretném kérdezni. Mindig Opelem volt, most viszont a szerelőm tanácsára másfelé kacsingatunk, a kinézett példány egy újabb kiadású, 2014-es gyártmányú Nissan Note, 1.5 dCi motorral, minden jóval felszerelve, elvileg még kettőstömegű nélkül. Szeretném kérdezni,mi a véleménye ezekről az autókról, mennyire megbízható motorilag?

Köszönettel: Hornyák Tibor

Válasz

Kedves Tibor!

Mindenki azt szeretné, hogy az autója keveset fogyasszon, jól menjen és megbízhatóan tegye a dolgát, ez azonban a használt autók világában illúzió, vagy maximum időszakos.

Ár/érték arányban jó választás lehet a Nissan Note. Az 1,5 dCi motorban a népek kevésbé bíznak, de ha megkapja a törődést, sokáig megbízható, takarékos erőmű lehet. Ammennyiben ezt a típust választja, a legfontosabb a hajtókar csapágyak cseréje. 150 000 kilométer környékén a csapágy hajlamos elereszteni maga alól az olajat és viszonylag hirtelen, előjel nélkül elkopik. Ekkor sok esetben megszorul és eltöri a hajtókart, ami gyakran lyukat üt a blokk oldalán. Komoly probléma ez, pedig a csapágy olcsó (kb. 10 000 forint) és pár órás munka a cseréje. A legegyszerűbb, ha minden vezérműszíj csere alkalmával a csapágyat is cserélik, ezzel kiküszöbölve a kockázatot.

Ezen kívül természetesen előfordulhat bármilyen dízel nyavalya, amit költséges lehet javítani, cserébe elketyeg a dCi 5 liter gázolajjal 100 kilométerenként. Elektromos szempontból megbízható a Note, kevés ilyen típusú meghibásodás fordul elő.

Egy dízel motor vásárlásánál kiemelt fontosságú a műszeres diagnosztika, ezért fokozottan javaslom, hogy bízzon meg szakembert a kocsi átvizsgálásával vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor!

Egy olcsón fenntartható, megbízható benzinmotoros autót keresek amely kompatibilis 195 cm-es testmagasságommal. Kb. 1.500 000 Ft lenne a keret magára az autóra(nem merev határ, de azért a 2 millát nem nyaldosnám).
Kutatásaim eddig a Ford Fusion-t és a Citroen Xsara Picasso-t juttatták látókörömbe, mint ezen kritériumoknak megfelelni tűnő, praktikus járgányokat, amiknek nem csak az alsó árszegmenséből válogathatok.
Milyen típus kerülhet még szóba rajtuk kívül ?

Köszönettel: Máté

Válasz

Kedves Máté!

A Citroen Xsara Piccasso-ról sok minden eszembe jut, de a megbízhatóság nincs köztük, a Ford Fusion pedig egy kissé magasabb Fiesta, ezért önnek hónaljban szűkös lenne. 1,5 millió forintért tizenéves autót fog kapni, ahol nem a választott típus a legfontosabb, hanem a kiválasztott autó addigi használata, szervizelése, és a ráfordított gondoskodás. Ezeket az erényeket semmilyen lekérdezésből, vagy szervízkönyvből nem tudja kideríteni. Ennyi idős korban a kocsi bármilyen állapotban lehet, ezért kiemelt fontosságú, hogy nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Véleményem szerint - ha már Ford - akkor egy C-Max-ban sokkal jobban elférne, vagy például megbízhatóság szempontjából egy nem szétrohadt Toyota Corolla Verso is alkalmas lehet a feladatra.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor!
Első autó vásárlása előtt állok és szeretném a véleményét megkérdezni, hogy melyik lehetne a legjobb választás egy fiatal 25éves friss jogosítvánnyal rendelkező lánynak. Amiket eddig néztünk az egy Merci A180 CDI (2008) 168e km-el, megintcsak egy Merci A150 (2005)viszont ez benzines. Ill amiket elsősorban néztünk az a Suzuki Swift 1.3 Glx Ac (2005) 90e km-el. És amin gondolkodunk még a Honda jazz 1.2-es benzines motorral. Elsősorban arra kéne számomra az autó, hogy havonta 1x 2x haza jérnék vele 200+ km-re mivel másik városban lakom és dolgozom. Nagyon megköszönném ha tudná véleményezni, hogy melyik lehetne a legjobb választás. Ha esetleg lenne más javaslata arra is kíváncsi lennék. Árban 1m-ig + egyéb kölcségekig tudnék elmenni.
Előre is nagyon köszönöm a válaszát.

Válasz

Kedves Rita!

Első autónak semmiképpen nem ajánlanám a Mercedes A-osztályt (A168, A169). Tudom, hogy praktikus az utastere csajos, és menő Mercinek tűnik, de a szervizelése bonyolult és drága. Nem feltétlenül az alkatrészek kerülnek sokba, hanem a különleges műszaki megoldások miatti bonyodalmak megoldása, amit Önnel fognak kifizettetni. Ehhez jön még (bocsásson meg érte) a "szőke adó". Amennyiben a szerelők látják majd, hogy Ön fiatal hölgy, azonnal a többszörösét fogja fizetni mindennek és ennél a típusnál könnyen meg is tudják indokolni a magas árat.

Ezzel együtt régebbi A osztálynál (A168) az első segédkeret szinte minden esetben porrá van rohadva. Jó állapotú pótalkatrész szinte beszerezhetetlen, mivel a bontóból is ugyanilyen elrohadt darabot lehet venni. Amennyiben mégis talál, kokain áron fog hozzájutni. Rengeteg más alkatrész van, amihez bonyolult hozzáférni és drága a cseréje.

Az A 169 dízelnél valószínűleg a motor is a végét járja már, hiszen ezeket az autókat, jellemzően városi használatra vásárolták, ami 13 év alatt nagy eséllyel elpusztított sok alkatrészt már. A szerelése ennek is költséges.

A Suzuki Swift-et jóval olcsóbb és egyszerűbb karban tartani. A padlólemez és a fékcsövek rohadása itt is gyakori probléma. Ezenkívül a sebességváltó és ABS kocka hiba gyakori vendég még a kis Suzukinál.

A Honda Jazz remek választás lehetne, de a karosszéria korróziója ennél a típusnál is rendkívül gyakori.

Valójában 13-15 éves autóknál nem az a legfontosabb, hogy milyen típust választ. Nem számít, hogy mennyit mutat a kilométer számláló, hogy hány tulaj volt, vagy hogy van-e végig vezetett szervízkönyv. A legfontosabb a jelenlegi VALÓS állapot! Minden típusnak megvannak a gyengéi és erősségei ennyi idősen. A japán autók például jellemzően erősen rohadnak, és a rozsda ellen nehéz harcolni.

Ilyen összegért én gondolkodnék például Ford Fiesta-ban, vagy Renault Clio benzinesben is.

Bármit választ, javaslom nézesse át szakemberrel (aki nem Józsi a szomszéd) vásárlás előtt, igy nem érheti meglepetés később.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor! Köszönöm hogy válaszolt, és korrektül kifejtette a véleményét. Ha nem nagy kérés, és ideje engedi, kérem véleményezze a Hyundai I30 Cw 1.6 CRDI típusú autót, mert nagyon effelé hajlok. Sokat olvastam és néztem róla videókat, és nagyon dícsérik, főleg a megbízhatósága miatt! Előre is köszönöm!
Tisztelettel :Németh László Zalaegerszegről

Válasz

Kedves László!

A Kia/Hyundai dízel motorjai valóban megbízhatónak számítanak, ráadásul 2013 előtt általában kettős tömegű lendkerék nélkül szerelték és a gyengébb motorokat gyakran fix geometriás turbóval. Üzemanyag rendszere BOSCH, ezért jól javítható, felújítható. Persze ez a motor sem golyóálló. 3-400 ezer kilométer környékén ugyanúgy előfordulhat üzemanyag rendszeri meghibásodás, vagy turbó probléma, mint bármelyik gázolajos társánál. A 2013 utáni motorok szintén megbízhatóak, de gyakori a tekert órás példány a piacon, ezért sosem biztos, hogy valós-e a meghirdetett kilométer.

Gyakoriak a motorvezérlő meghibásodások, de ez nem a konstrukció hibája. A típus különösen érzékeny az akkumulátor "bikázására", ami rossz esetben kivégezheti a motorvezérlőt, valamint nem ritka, hogy elfelejti az immobilizer a kulcs kódját. Ilyenkor nem indul az autó.

Találkoztam már 700 000 kilométert futott Hyundai I40 ex-taxival, aminek a motorjában lapátolni lehetett az olajsarat és még mindig gyönyörű hangon ketyegett.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Varga Úr!
2009-es 1.6 16v benzines Renault Grand Scenicet vásároltam ,Ausztriából származót.
Előtte 13 évig Renaul Scenikem volt “ugyanezzel”a motorral,gond nélkül.
Erről a tipusról és motorról nem találok semmit a neten.
Ha tudna esetleg pár információt írni.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv Gábor

Válasz

Kedves Gábor!

A Renault 1,6  16V szívó benzinmotorja (K4M) alapjaiban nem változott a régi autójában lévőhöz képest. Az újabb motorokban már változtatható a szelepvezérlés, amivel új rendszerek lettek beépítve. Kapott egy "okoskereket" és elektrohidraulikus vezérlőszelepeket, amik természetesen plusz hibaforrások. Jellemzően az okoskerék szokott tönkremenni, amit a motor induláskor hangos kerregéssel jelez. A gyújtótrafók hibája továbbra is gondot okozhat. Nem ritka a szenzorhiba és a fojtószelep meghibásodása.

Ezzel együtt a  K4M motor nagyon eltalált konstrukció. Takarékos, tartós, megbízható erőforrás. Fontos odafigyelni a vezérműszíj cseréjére, mert 100 000 kilométer után szinte pontosan képes elszakadni, ezzel összekuszálva a szelepeket a dugattyúval.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor !
Nagyon köszönöm a tanácsait igen építő jellegűek voltak. Levele megérkezéséig a megane III ról lemondtam, személyes szemrevételezési tapasztalatok alá támasztották az Ön tanácsát. Olajos lucskos motorterek és leharcolt autók hada fogadott a megane III bán ebben a kategóriában. A megane II nél maradtam.
Egy kérdésem még lenne találtam egy jól felszerelt autót Kecskeméten de kereskedőnél. Elmondása szerint az autót olaszorszàgból hozták haza de még itthon honosítási ügyek miatt csak 4-5 hét múlva tudnám elvinni az autót. 990.000 forintért találtam egy megfelelő autót. Renault megane II 2008/7 havi 190.000 km 1.6 (111 lóerős )Limousine benzines felszereltségű autó.
A behozott autóktól kell félnem?
Mennyire kapok valós képet a carvertical lekérdezéssel?
Van valami tárcsa számomra amit egy használt autó vétele esetében lecsökkenti a kockázatot?
Hogy van lehetőségem az Ön segítségét kérnem az autó átvizsgálására(adás-vétel előtt)?
Válaszát előre is köszönöm.

Válasz

Kedves Balázs!

A Megane III motortere nem azért olajos és lucskos, mert rosszabb autó lenne egy Megane II- nél, hanem mert nem törődtek velük és elhanyagolták, valamint az újabb típusból a piac aljáról válogathat, a régiből pedig a tetejéről. Nekem is van Renault Megan III Grandtour 1,5 dCI több, mint 300 ezer kilométerrel és por száraz a motorja, váltója.

Nem az a fontos, hogy az autó külföldi, vagy hazai származású, hogy 2 vagy 4 tulaja volt, vagy hogy orvos, esetleg nyugdíjas ügyvéd birtokolta eddig... Az a legfontosabb, hogy itt és most milyen VALÓS műszaki állapottal rendelkezik. Nem pótolja a szakember által elvégzett fizikális, műszeres vizsgálatot semmilyen lekérdezés, előélet vagy szervízkönyv.

Elérhetőséggel kapcsolatban írtam mail-t.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Üdvözlöm. Tanácsot szeretnék kérni! Autóváltás előtt állok.A keret max. 1,5 milló. A fogyasztás az elsődleges szempont, és a megbízhatóság. Van 2 kiszemeltem, az 1. Citroen C4 1.6 Hdi
A 2. Peugeot 308 1.6 Hdi. A családban is van egy Xara 1.9 Hdi majdnem 400 ezer km-rel napi használattal. Ezért is gondoltam ezekre a típusokra. De persze ha van más típus amit szívesebben ajánl, akkor megköszönném.
Válaszalát előre is köszönöm!

Németh László Zalaegerszegről

Válasz

Kedves László!

Az, hogy a családban van 1 darab 18-20 éves Xara 400 000 kilométerrel, nem jelenti azt, hogy minden francia (vagy bármilyen) autó örökké fog élni minimális költségen. Az újabb generációs dízel motorok jóval bonyolultabbak, ezzel együtt a meghibásodás lehetősége is magasabb. Nem azt akarom ezzel mondani, hogy a HDI motor megbízhatatlan lenne (sőt!), de hamis illúziókkal ne vásároljon autót.

Mára jól látható, hogy hatalmas különbségek nincsenek megbízhatóságban a dízel motorok világában. Jellemzően 250-400 ezer kilométerig gond nélkül elketyegnek, aztán omlik össze a kártyavár és jelentős összegeket kell költeni rájuk, jellemzően az üzemanyag rendszerre. Ezután újból sokáig megbízhatóan tehetik a dolgukat. Persze mindig vannak kivételek. Láttunk már 200 000 kilométer alatt széthulló dízelt és hat-hétszázezret futó érintetlen motorokat is fügően attól, hogy hogy bántak velük az évek alatt.

Elég átgondolni, hogy például egy 1500-2000 bar-on, 6-700 C°-on, sok milliószor (talán milliárdszor) befecskendező porlasztó nem fog örökké rendeltetésszerűen üzemelni. Igaz ez a turbóra, a magasnyomású szivattyúra, a kettős tömegű lendkerékre stb... Ez alatt a 3-400 ezer kilométer alatt viszont megspórolt a gazdinak kb 3-4 millió forintot üzemanyagban egy szívó benzineshez képest. Tehát, ha ráköltünk egy dízel motorra félmilliót, még mindig bőven plusszos a matek.

A gond akkor van, ha megvásárol egy 10-15 éves dízel motoros autót és pont önnél térdel le a motor, amit jelentős költségek árán lehet talpra állítani. Ezért kiemelten fontos, hogy profi szakember műszeres diagnosztikát végezzen a kiszemelt autón vásárlás előtt.

Amennyiben szereti a HDI motort, nyugodtan vásárolhat Fordot is, mivel a TDCI motor gyakorlatilag ugyanaz, mint a PSA konszern HDI motorja. Szereltek továbbá ilyen motorokat temérdek Volvo-ba és Mazdába is.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Kedves Tibor!

Szeretném megvenni életem első autóját a nyár végére. A keret maximum 1 millió forint lenne papírokkal, mindennel együtt. Mit tudna ajánlani? Első éves egyetemista vagyok. Elképzelésem nincsen szóba jöhet sportosabb autó is, de lehet “nagypapás” is. A lényeg, hogy nem szeretném 1 év múlva rákölteni az autóra az árát, mert bajai vannak. Válaszát előre is köszönöm!

Válasz

Kedves Armand!

Amennyiben 1 millió forint a keret, javaslom maximum 700 000 forint körül vásároljon autót. A maradék úgyis elmegy átíratásra, gumira szervizre, javításokra...

Ilyen összegért tizenéves autókat lehet találni, amik már rengeteg harcot megvívtak, jellemzően sérültek a múltban és rengeteg negatív hatás érte őket hosszú életük során, ezért ennyi idősen nem az a legfontosabb, hogy milyen típust vásárolna, hanem, hogy az adott autó milyen műszaki állapotban van jelenleg.

Amennyiben mégis típust kellene ajánlanom, első autónak talán egy Ford Fiestát keresnék 1,4 benzinmotorral 2004-től, esetleg egy Renault Clio-t, vagy egy Opel Corsa-t. Japán vonalon azért nehéz a választás, mert 15 évesen már a legtöbb példány porrá rohadt. Egyedül a Nissan kivétel ez alól valamelyest, ezért egy Almera szintén jó vétel lehet.

Bármilyen típust választ, mindenképpen érdemes szakemberrel átvizsgáltatni a konkrét autót vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu