Márkák Tesztek Hírek Forma-1 Magazin Vezetünk Autó Magazin Haszongépjármű Tanácsok

Márkák

Modellek

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...

Kérdezek tőle

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Hornyák Tibor kérdezi - 2018-07-06 13:35:43

Tisztelt Varga Tibor!

Autócsere előtt állok, egy 13 éves Meriva A-t szeretnék lecserélni, a kinézett autó egy 6 éves ,1.4 -es, 100 lóerős Opel Astra J, legdöntőbb oka a választásnak egyrészt hogy nagyon Opel párti vagyok,másrészt az autó formája. Az autó benzines EcoFlex motoros. Eddig csak dízelben hallottam ilyet, létezik ilyen benzinesben is? Mi a különbség a normál benzines motorhoz képest illetve mi a véleménye úgy általában erről a típusról? Vehetem-e nyugodt szívvel? Nyilván apróbb hibák akadnak,mert használt az autó. Köszönettel: Hornyák Tibor

Válasz levélre

Kedves Tibor!

Létezik EcoFLEX benzines motor az Opel kínálatában. Ezek a modellek alapban start-stop rendszerrel szereltek és általában gyárilag gázüzeműek is. Az EcoFLEX gyártási elv a káros anyag és üzemanyag csökkentést célozza meg. Például a hűtőrostélyt részben bezárja az autó a légellenállás csökkentésére, ha kevesebb levegő is elég a motor hűtésére. Az Opel Astra J megbízható típus, de a használtautó piacon bármi előfordulhat. Célszerű szakember segítségét kérni az autó átvizsgálásához.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Hammerl Tamás kérdezi - 2018-07-06 11:03:21

Üdvözletem!
Használt autó vásárláson gondolkodom és igazából 2 típust néztem ki ezekről szeretném a véleményét kikérni nagyvonalakban a tapasztalatai alapján.

Az 1. Kiszemelt a Jaguar X-Type dízel változata , 2.0 vagy 2.2 motorral, olyan durván másfél millió forintig, ezzel kapcsolatban érdekelne mit gondol ezekről a tipusokról jellemzően 200ezer feltt mutatnak az óráik, azonban nagyon megtetszett a maga sajátosságaival.

A 2. MG ZR 160. K18-as 1.8 benzines 160LE motorral, ezzel kapcsolatban is érdekelne minden amit tudni lehet .
Köszönöm a válaszát előre is.
Üdv!

Válasz levélre

Kedves Tamás!

A Jaguar X-Txpe nagy kedvencem Dízel motorral. Olcsón fenntartható Ford technika Jaguar bőrbe bújtatva. A 200 ezer kilométer nagy eséllyel valótlan ezeknél az autóknál. Aki újonnan dízel Jaguar-t vett, nem csak kenyérért rohangált a sarki közértbe. Ettől függetlenül ki lehet fogni jó állapotú példányt, de a legtöbb, mára leharcolt állapotban van műszakilag és esztétikailag egyaránt.

Az MG ZR 1.8 benzin igazi betegágy rengeteg motor gonddal, gyenge futóművel és elektromos hibával. A fent említett két autó közül mindenképpen a Jaguar-t ajánlom. A kellemetlen meglepetések elkerülése végett, javaslom szakember segítségét kérni a vásárláshoz és átvizsgáláshoz.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Bálint Gergő kérdezi - 2018-06-27 09:21:58

Szia! Egy olyan dologgal szeretnelek meg keresni hogy bmw e60 535d 2006 os evjarat. Ot neztem ki magamnak csak felek mert sok rosszat es jot is halottam a szervizeleseirol es a tipus hibairol. Mire figyeljek oda szerinted vasarlaskor hogy ne nyujjak bele egy agyon hajtott stb tol?
Valaszod elolre is koszonom

Válasz levélre

Kedves Gergő!

Egy BMW E60 esetében ezer dolog van, ami kockázati tényező lehet. Ezeket az autókat 12 éves korukban magas költséggel lehet életben tartani. Nagy eséllyel a vételárat a következő pár évben újra kifizeti a szervizköltségekre. Ennél a típusnál fokozottan ajánlom szakember segítségét igénybe venni az autó vásárlásához és átvizsgálásához.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu 

Vincze Csaba kérdezi - 2018-06-25 16:42:15

Tisztelt Varga úr!

A következő dologban szeretnék segítséget kérni lassan egy hete új tulajdonosa vagyok egy 2007-es Kia Rio 1.5 Crdi-nek és azt vettem észre hogy alapjáraton pici csörgő hangja van a motornak, amely vezetés közben a fordulat emelkedésével, magasabb fordulaton használva nem erősödik hanem ugyanolyan a zajszintje mint alapjaraton. Első dízeles kocsim előtte régi Swiftet használtam. Nagy probléma van kialakulóban? Előre is köszönöm megtiszteltő válaszát.

Válasz levélre

Kedves Csaba!

Sajnos a fentiek alapján nem lehet szakszerű választ adni a kérdésére. Javaslom keressen fel egy szakszervizt, ahol megvizsgálják és megjavítják az autót.

 

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Pallay Zalán kérdezi - 2018-06-21 09:28:33

Kedves Tibor!
Hibrid dilemmám van. Vajon melyik modell éri meg az árát, vagy itt már csak az dönt melyik tetszik jobban? A két modell: Kia Niro 1.6 hibrid, a másik a Toyota C-HR 1.8 hibrid. Fogyasztás majdnem egyforma, üléspozícióban sem látni nagy eltérést, talán a Toyota magasabb egy kicsit. A fenntartásról, szervizről meg alig van információ. Tényleg jobb mint egy benzines? Mert a kereskedők nagyon ajánlják. Ráadásul hosszabb távon szándékozom használni, nem 1-2 évre. Használati szokás: évi 15-17 ezer km, 60-65% város, 20-25% sima országút, 15-20% autópálya. Köszönöm segítségét. Üdvözlettel: Benedek

Válasz levélre

Kedves Benedek!

Mindkét autó remek választás lehet. Használt autó tapasztalatom nincs a fenti modellekkel, mivel új, vagy 1-2 éves autókról beszélünk. Hibrid autót akkor éri meg igazán venni, ha nagyrészt városban használja. Itt mutatkoznak meg elsősorban a hibrid technológia előnyei.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

PTeri kérdezi - 2018-06-21 09:15:48

Kedves Tibor!
Autóvásárlás előtt állunk, már hónapok óta keresem “az autómat”. Évente 10-12 000 km-t használnánk, főleg városban, néhány alkalommal hosszabb utakra, akkor főleg pályán, sok csomaggal. Eddig Toyota Auris 1,33 benzines- és Honda Civic volt a befutó- ez az ami tetszik, és úgy gondolom az igényeinknek is megfelel. Azonban nincs a piacon megbízható, jó állapotú 2011-2012- közötti évjáratban, szinte mind behozott, sok km-es. Szóba került még a Ford Focus benzines, / esetleg Ford C-Max/ ill. a Honda Jazz- ezekből nagyobbnak látom a választékot. Ön szerint szervíz- megbízhatóság szempontjából melyik lenne a legjobb választás? A Honda Jazz egyes vélemények szerint nem elég stabil a felépítése miatt, ez valóban így van?
Válaszát köszönöm!

Válasz levélre

Kedves Teri!

Az Ön által felsorolt autók közül általánosságban mindegyik megbízható, jól szervizelhető. Az Auris 1.33 motornál gyakori a magas olajfogyasztás. A Honda Jazz nagyon megbízható, de inkább városi autónak való és jellemzően túl vannak árazva. A két legfontosabb szempont: melyik autó felel meg legjobban az ön igényeinek és a kiválasztott autó jelenlegi állapota. A valóság gyakran távol áll a hirdetésben szereplő adatoktól és leírástól. Javaslom szakember segítségét kérni az autó kiválasztásához és átvizsgálásához, hogy megtalálja a megfelelőt és ne érje csalódás a későbbiekben.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Ratinland Tamás kérdezi - 2018-06-20 15:44:52

Tisztelt Varga Tibor!
Van egy e46 318Ci autóm, melyre előző gazdái nagyon nem vigyáztak, így szeretném lecserélni. Csak jó állapotú autó jöhet szóba, kéziváltóval. 170 lovas E46 320 Ci és 148 lovas Cd, esetleg e92 320i/d van a kalapban. Fontos a megbízhatóság, a következő 3-4 évre, de mindegyik típus mellé vannak pro és kontra érvek. Az igazi bmw 6henger és benzin, helyett nézzen ki jól, és ne hagyjon cserben, bmw-n belül legyen ésszerű alapján keresek autót. Utánaolvasás után egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jobb az újabb(e92), elég sok rosszat írnak mind a benzinesről, mind a dieselről. Tetszik a 2.2 6 henger hangja, de egy 320d, ha nem kotlik meg, akkor szemmel látható összeget hagy a zsebemben, és találni szervizkönyves 150.000-240.00km-t futot féldányokat is, ami laikusként nem tűnik lehasználtnak e46ból. Évente 15-20.000 km-t megyek, ebből 1/3ad rész város kb. Ha lehet beszéljen rá egyik változatra.
Köszönettel:
Tamás

Válasz levélre

Kedves Tamás!

Az E46-tal biztosan kevesebb gondja lesz, mint az E92-vel. A 320D takarékos megoldás lehet fogyasztás szempontból, de bele lehet nyúlni magas javítási költségbe. Bár igaz lehet ez egy benzinesre is a BMW esetében. A piac tele van tekert órákkal és hamis szervizkönyvekkel. Bármelyiket választja, kérje szakember segítségét az autó átvizsgálásához, hogy nem érje kellemetlen meglepetés a későbbiekben.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szládek Péter kérdezi - 2018-06-14 15:12:54

Tisztelt Varga Tibor!
Dízel para ide dízel para oda én még is dízel autót szeretnék vásárolni három típusban gondolkozom,Ford Focus,Opel Astra illetve VW Golf,leginkább ebben a sorrendben,kombit szeretnék és 2,0 2,5 millió a keret,kérném adjon tanácsot,mondjon véleményt a fenti típusokról.
Köszönettel: Péter!

Válasz levélre

Kedves Péter!

Mindhárom típus jó választás lehet. A három motor közül én a Volkswagen CRTDI-jét szeretem a legjobban. A Focus futóműve nagyon jó, az Astrához kicsit olcsóbb az alkatrész. Hogy melyik autót érdemes megvásárolni, azt mindig az adott autó állapota dönti el. Bármelyiket választja, javaslom szakember segítségét kérni az átvizsgáláshoz.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Tamás kérdezi - 2018-06-11 21:03:51

Jónapot! Ön szerint Elektronikus adagoló helyére be lehet tenni mechanikus adagolot egy 1997 Volkswagen Golf 3 Ahu motorkodú autoba? meg a turbonál kell valamitt változtatni hozzá?

Válasz levélre

Kedves Tamás!

Be lehet építeni elektromos adagoló helyett mechanikus adagolót, de az átalakítást mindenképpen bízza tapasztalt szakemberre.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szamosfalvi Nóra kérdezi - 2018-06-11 19:12:05

Tisztelt Varga Tibor!
Egy Daewoo Kalos 2003-as 1.4-es benzines személygépjárművel rendelkezem. Ebben jármű gyárilag nincs szervokormány, ami engem nagyon zavar. Műszakilag kiváló es teljes mértékben naprakész autó, de a vezetési élményt viszont meglehetősen rontja a szervokormány hiánya. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e ebbe a járműbe szervokormányt beszerelni és ha igen, akkor kb. mennyibe kerülne? Illetve érdekelne az ön szakmai véleménye az adott problémával kapcsolatban.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Szamosfalvi Nóra

Válasz levélre

Kedves Nóra!

Igen, be lehet utólag szerelni szervokormányt. Szükség lesz egy másik kormányműre, hidraulika csövekre, szervoszivattyúra, másik ékszíjra, főtengely ékszíjtárcsára, nyomásérzékelőre és egy szakemberre, aki mindezt beépíti az autójába. Nem kis munka, de kivitelezhető. Árakat sajnos nem tudok mondani, bontókban érdemes érdeklődni használt alkatrészek után. Az első lépés mindenképpen a szakember lenne.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu
Új design. Új funkciók. Érdekel?
Algoritmusunk a leghűségesebb olvasókat választja ki. Betalált? Ha igen, gyere és alakítsd velünk a Vezess jövőjét!