Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...Tovább

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Kevesebb

Kérdés

Kedves Tibor!
Szeretném kikérni a véleményét, jelenleg autóvásárlás előtt állunk és egy Ford Mondeo-t néztünk ki. Abból a 2 ezres TDI vagy 2 ezres benzines motorját. Java részt városban lenne használva, évi 20 ezer km-res futással. Eddig nem igen volt dízel a családban és talán ez lenne az első. Az ár olyan 2,5 millió körül vagy alatta. Milyen kompromisszumokat kellene megkötni hozzá? Vegyünk egy ,,valós”, karbantartott 150 ezer km-t körülit futott darabot cserék nélkül vagy 200 ezer km körülit de már volt benne cserélve a kettőstömegű lendkerék és a szükséges dolgok? Vagy maradjunk a benzinesnél, aminek a fogyasztása nagyobb a dízelnél 3-4 literrel? Mennyire lehet belenyúlni ezekbe, főleg városi használathoz?
Esetleg méreteiben hasonló kategóriás autó? A 6-os mazda is volt nézve, de a belső méret nem volt nagyobb a jelenlegi kocsinknál.
Válaszát előre is köszönöm!

Válasz

Kedves Roland!

Alapvetően a Mondeo jó választás. Ekkora autóban jobb egy dízel motor. Évi 20 ezer kilométernél 1 200 000 forintot tankolnának pluszba a benzinesbe 5 év alatt. Lehet, hogy ráköltenek akár félmilliót a dízelre a következő 5 évben, de az még mindig 700 000 forintal kevesebb, mint az üzemanyag költség különbözet. Ráadásul sokkal nagyobb a választék dízelből,  jobban is megy és olcsóbb is, mint a benzines.

A városi használat nem csak a dízel motort, hanem minden motort megöl hosszú távon Bár igaz elvileg a javítási költségek kisebbek egy benzinesnél, de egy motor felújítás (magas olajfogyasztás miatt) szintén jelentős költség.

Nem attól lesz egy használt autó jó, hogy 150 ezer kilométer van benne. Attól lesz jó vétel, ha végig előírásszerűen szervizelték jó alkatrészekkel, hosszú utakra használták és gondját viselték. Hiába a kevés kilométer, ha "anyataxi"-nak használták, 20-30 000 kilométerenként cseréltek olajat és mondjuk az üllői úton ingáztak vele naponta.

Ár/érték arányban nehéz jobb autót mondani kategóriájában, mint a Ford Mondeo. A 6-os Mazda valóban nem túl tágas. Esetleg egy Toyota Avensis jó választás lehet még. A benzinmotorja is viszonylag takarékos és a D-4D dízel motor is jó választás lehet a hírével ellentétben.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!

Szeretném a segítségét kérni autóvásárlással kapcsolatban.

A legfontosabb szempontok:
– Kivitel:Ferdehátú vagy kombi
– Ár: kb. 1.5 millió forint
– Üzemanyag: Benzin
– Megbízhatóság és a fogyasztás. ( ha városban 7 literből megúsznám az jó lenne)
– 195 cm vagyok így jó lenne elférni benne kényelmesen, illetve plusz szempont lenne, ha piros lámpánál nem kellene előrehajolni, ahhoz, hogy lássam a lámpát.
Hónapok óta olvasgatok ebben a témában és már lassan minden márka megfordult a fejemben, így teljesen döntésképtelen vagyok.
Az alábbi típusok jöttek elő: Kia ceed, Toyota prius 2, Skoda octavia I/II, Skoda fabia II, Opel Astra H, Ford focus II, Ford mondeo, Toyota corolla plusz ferdehátú ként Honda jazz és Honda civic 7. gen.
Folyamatosan böngészem a HAHU-t és egyik típusból se találtam értelmes darabot.
Ön milyen autót javasolna? ( típus és konkrét motor)

Köszönöm a segítséget!

Válasz

Kedves Ádám!

Az ön által felsorolt típusokból 7 literes fogyasztással egyedül a Prius II és a Honda Jazz jöhet szóba, esetleg a Fabia, de abban nem fog elférni kényelmesen.

Az ön méretéhez és igényeihez inkább a Prius-t javasolnám, de 1,5 millió forintért nem fog találni jó állapotú példányt. igaz ez a többi típusra is. Valahol kénytelen lesz kompromisszumot kötni: vagy a méretben, vagy a fogyasztásban, vagy az árban.

Én lehet, hogy nyújtanék a takarón egy kicsit és keresnék egy jó állapotú Prius-t.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor
Autó vásárlás előtt állok a karosszériát már sikerült kiválasztani Audi A3 8p facelift utáni 3 ajtós.
De a motor választásban szeretnék segítséget kérni. Először a 2.0 FSI-re gondoltam de abból itthon nincs kínálat vagy ami van azok rozsdás, agyon dohányzott esetleg “magán célra importált” mégis rögtön eladó darabok német papírokkal ezért kezdtem el gondolkodni a disel-eken. A 2.0 PD TDI-ről csak rosszat halottam nem tudom mennyire igazak a rémhírek. 1.9 PD TDI-ről jobbakat olvastam de ez csak 105 LE félek hogy kevés lesz ( pályán 150 et tudjon kényelmesen tartani klímával 2 személlyel pát táskával anélkül hogy az motorhangtól szétmenjen a fejem). A 2.0 CR TDI-ről szintén nem hallottam rosszat de ezek a 2-2,2 milliós ársávban csak a 250e+ot futott modellek elérhetők nem tudom ez sok e egy ilyen motornak ha valós (plusz ezek az adott kínálat alja)?
A disel ellen szólna hogy csak évi 5-10 ezret megyek mellette hogy 80%-ban pályán.
Ön mit javasol?
Tisztelettel
Ny. Norbert

Válasz

Kedves Norbert!

Amennyiben főként pályán használná az autót, inkább dízelt javasolnék. A 2,0 PDTDI-nek azért rossz a híre, mert rengeteget importáltak földöntúli kilométerrel, pörgetett órával. Ezeket az autókat általában ezer éve nem szervizelték. Itthon megvették 198 000 kilométerrel (?). Amikor szétestek fél év múlva, teleharsogták a netet, hogy milyen sz@r konstrukció.

Ezeknek a motoroknak alapvetően két fő hibájuk van. A PD elemek hamar tönkrementek (ezeket sokszor garanciában cserélték), és az olajszivattyú "hatszögtengelye" elkopott és átfordult, ezért megszűnt az olajnyomás és tönkrement a motor. A megoldás: Vásárlás után kicserélni a hatszögtengelyt állapottól függetlenül.

Az 1,9 PDTDI megbízható alapvetően, már amennyiben ennyi idősen lehet beszélni általánosságban megbízhatóságról. Ezeknél a motoroknál az üzemanyagrendszeri hibákon túl (PD elem, PD tömítések, tandemszivattyú...), a PD fészkek "kiverődése" szokott gondot okozni. A gépműhelyekben már kidolgozták rá a javítási technológiát, körülbelül 100 000 forintos áron.

A 2,0 CRTDI valóban jó motor, de az sem perpetuum mobile. Itt is előfordulhat bármilyen üzemanyag rendszeri meghibásodás, turbó, kettős tömegű lendkerék, stb... Cserébe takarékos, erős motor.

Alapvetően 250 ezer kilométer egyáltalán nem sok. 680-ról visszatekerve 250-re sem biztos, hogy világvége, ha szervizelték és hosszú utakra használták.

Nem javaslom, hogy a kínálat aljából válasszon. inkább keressen 1-2 évvel idősebb példányt jobb állapotban.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

 

 

Kérdés

Kedves Tibor!

Családi autót keresünk 2M forintig. A gyakori városi használat és kis távok miatt benzinesben gondolkodunk. Pár autóról szeretném a véleményét. Opel Astra J 1.6-os kombi és a Peugeot 3008 és 5008 1.6VTi motoros autókról lenne szó. Ha esetleg tud ezeknél tágasabb és megbízhatóbb autót, olyan 2010-es évjárat körül akkor szívesen veszem a tanácsát.

Köszönöm

Válasz

Kedves Balázs!

10 évesen a legfontosabb az autó állapota. A legendával ellentétben nem csak a dízel motornak árt a rövid-városi használat, hanem minden motort kivégez hosszútávon. Ezzel együtt erre a használatra inkább benzines motort javasolnék én is.

Ha a megbízhatóság a legfontosabb, akkor Kia C'eed-Hyundai I30-at javasolnék 1,6 benzinmotorral. Nagyon megbízható, ellenben dögunalom autó.

Az Astra J Régi konstrukció műszakilag, mégis jobb autózni vele, min egy Kia-Hyundai-val. A Peugeot 5008 1,6 VTi a legtágasabb, de a legnehezebb is. Ez meg fog látszani a fogyasztáson és a dinamizmuson.

Alternatíva lehet esetleg egy Renault Megane III Grandtour 1,6 benzinmotorral. Kényelmes, megbízható autó remek, takarékos motorral, kedvező áron.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!

Érdekelne a véleménye, hogy Ön szerint kell -e olajat cserélni automata váltóban, amennyiben a gyártó azt írja, hogy nem. Az autó, amiről szó van, egy 2014 Hyundai i30 CW amibe jelenleg 50 e km van. Ha igen akkor milyen kilométer állasnál lenne ezt célszerű.
Válaszát előre is köszönöm!

Válasz

Kedves Péter!

Mindenképpen!

Javasolt 60 000 kilométerenként olajat és szűrőt cserélni az automata váltóban.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!
Viszonylag friss, 3-4 éves nagy Ford vásárlásán gondolkodok. Csak benzines érdekel (a dízeltől ódzkodok). Legkevesebb Mondeo, de ha lehet, akkor inkább S-Max, esetleg Galaxy izgatna. Nagy a család, kell a hely. Tetszik a belméretük és a terhelhetőségük is. Ebben kérem a segítő tanácsát.
Ahogy néztem, alaphangon az 1.5 EcoBoost a belépő szint. Ezt kevésnek érzem, pláne a nagyobb S-Max, Galaxy karosszériához, méginkább, ha tele is lakja a család. Így a 2.0-ás motor felé hajlok. Az viszont csak automata váltós verzióban kapható. A Powershiftről hallottam sok jót is, de használtan azért már rosszabb a híre. Elérhető viszont hagyományos automatával is – azt hiszem AISIN váltó.
Mit gondol, mennyire tud ez a váltó megbirkózni ezzel a motorral. Nem kevés a nyomatékához (340 Nm)?
Hosszú távra terveznék, de mai tudásom szerint évi 15 000 km körüli futás várható. Azt viszont szeretném örömmel, netán vigyorogva levezetni. Nagyon mellélőnék vele?
Válaszát előre is köszönöm: István

Válasz

Kedves István!

Nem lő mellé vele. A Ford S-Max/Galaxy remek választás. Igaza van: ha benzines, én is a 2,0 Ecoboost motorral választanám. Hazánkban mindennek rossz híre van. Akinél tönkrement a Powershift váltó, sajnos mélyen zsebbe kellett nyúlnia. A többségük külföldről érkezett autót vásárolt kétes futásteljesítménnyel és szerviz-előélettel. Akik boldogan használják a Powershift váltót, általában nem írják ki a netre, hogy " 5 éve használom, semmi baja", ezért önhöz csak a negatív tapasztalatok jutnak el.

A hagyományos AISIN japán váltó remek konstrukció. ha kicserélik 60 000 kilométerenként az olajat és szűrőt, sokáig nem lesz gond vele. Persze ez a váltó is olyan, mint bármelyik műszaki termék: ez is tönkre mehet, de alapvetően megbízható váltó.

A nyomaték miatt nem kell aggódnia. Okos mérnökök sok pénzért, sokat számolgattak, mire az adott motorhoz váltót gyártottak, választottak.

Amennyiben ezt a típust választja, szeretni fogja.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Üdvözlöm Tibor !
Egy olyan kérdéssel fordulnék önhöz hogy nem olyan rég vettem egy Lexus is300h (2015 gyártási év ) típusú autót 193 ezer kilométerrel régi álom volt de mivel munkára is használom így nem kizárt akár az éves 50ezer km se hogy belekerül az autóba! 15ezer kilométerenkent szervizeltetem hogy legyen vezetett szervizkonyv illetve a hybrid garanciát is tovább vigyem jobban mutat majd eldasnal is! a kérdés az lenne meddig lehet érdemes megtartani az autót és hol érdemes eladni ?! (5m forintért vassroltam)

Válasz

Kedves Péter!

Egy Lexus IS 300h-t addig érdemes megtartani, amíg meg nem unja. Ha hosszú távon gondolkodik, sokáig hű társa lehet. Megbízhatóság szempontjából kár eladni később is, hacsak nem egy újabb Lexus-t vásárol.

Amennyiben az eladás mellett dönt, A legjobban jár, ha közvetlenül értékesíti. Beszámítás esetén mindenképpen piaci ár alatt fogják beszámítani,mivel nekik is haszonnal kell tovább adni az autót.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!
Egyetemre járok, másodéves hallgatóként. Napi szinten ingázom 100km-t (50 oda, 50 vissza) főútvonalon. Autópályán kicsit hosszabb lenne.
A jelenleg egy 2004-es Megane 2 1.6 szívó benzinest hajtok, 7literes átlaggal, Dabastól Kecskemét belvárosáig, ha épp nem futok bele nagyobb dugókba.
Kacsintgattunk újabb, kevésbé széthullós autó irányába, akár még dízel irányába is, mivel ez 12 ezer kilóméter egy évben, és akkor még máshová nem mentem.
Az új szerelem keresett tulajdonságai egy kicsit feszesebb futómű, több megbízhatóság és néhánnyal több ló, kézi váltóval és kevesebb szívás.
A keret 1.5 millió forint lenne körülbelül, úgy hogy ebben az átírás és az első nagyobb szervíz is elférjen.
A dízellel kapcsolatos fenntartások itt is érvényesek, melyek a magasnyomású rendszert, kettős tömegűt és turbót érintik. Továbbá a TSI és hasonlók is hozhatnak akkora fogyasztás csökkenést, mely indokolná az ugrást, hogy ne a meganebe locsoljuk a pénzt tovább?

Válasz

Kedves Levente!

"pénzt locsolni" egy pár évvel fiatalabb autóra is fognak nagy eséllyel. A Megane II-ben az 1,6 benzinmotor igazi kincs. Dinamikus, takarékos erőforrás. Igaz, hogy az elektronikával meggyűlhet a bajuk, de nem olyan rossz autók, mint a hírük, feltéve, ha karban tartották őket.

1,5 milliós kerettel mindennel együtt (így a vételát nagyjából 1,2 millió forint), nem fognak találni patika, takarékos, szupermegbízható örökmozgót. Ha Dízelt vásárol, nagy eséllyel költeni fog rá sokat, viszont takatékos. Ha benzinest, kevesebbet fog költeni, de többet fog fogyasztani 2-3 literrel, mint a dízel. Ha TSI-t, sokat fog rá költeni és a fogyasztás sem lesz dízeles.

1,2 millió körül A Megane kategóriájában nagyjából Opel Astra H-t, Ford Focus-t, érdemes vásárolni. Az önnek ideális autó talán a Kia C'eed-Hyundai I30 lenne, de egy jó állapotú példányhoz hozzá kelleni még tenni vagy 6-800 000 forintot.

Én lehet, hogy maradnék a Megane-ban. Ha mégsem és minőségi ugrást szeretnék, akkor még zsebbe kéne gyúlnom.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!
Lada Grantát szabad venni?2016 évjárat kevés kilométerrel,MO forgalomba helyezéssel,leinformálható előélettel.Napi munkába járáshoz,2×15 Km városban.Nem ismerem a típust semmit nem tudok róla..
Előre is köszönöm!

Válasz

Kedves Gábor!

Amennyiben megbízhatatlan 20 éves technikát szeretne vásárolni, mindenképpen. Hiába a kevés kilométer és a fiatal kor, rengeteg probléma van velük. Javaslom inkább válasszon pár évvel idősebb, megbízhatóbb autót. Egy 10 éves Ford Focus például sokkal "autóbb" autó, mint egy Lada négy évesen.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor ,

mx 5 mazdamat kimélném , egy “smart fortwo ” dieselre leltem 180000 km rel , gyönyörű állapotban , rossz videki uton napi bevásárlások a feladat. :( ??

Köszönöm , Kitty

Válasz

Kedves Kitty!

A Smart Fortwo egy műszaki rémálom. Nehezen javítható rossz minőségű alkatrészekkel és állandó problémákkal. Egyetlen előnye, hogy könnyű vele parkolni és fürdőkádban is mosható. Amennyiben megbízható kisautót szeretne, ne Smart-ot válasszon. Egy Toyota Aygo például jobb választás lehet.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu