Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...Tovább

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Kevesebb

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!
Autócserén gondolkodom. Jelenleg egy Audi A4 1.9 TDI-m van, ami már 21 éves. Szeretnék egy fiatalabb, modernebb, biztonságosabb családi autót. Évente kb. 15 maximum 20 ezer kilométert megyek. Ennek legalább felét vidéki megyeszékhelyen. Maximum 2 millió forintot szánnék rá. Szeretem a dízel karakterisztikáját és a nagyon jó fogyasztását. De az újabb dízelek már sokkal drágábban fenntarthatóak mint az öreg TDI. Ezért gondolkodtam el, hogy lehet váltani kellene benzinesre. Legalább 5-6 évre terveznék az autóval. Érdemes váltani vagy van ebben az ársávban ajánlható dízel? Több típust is nézegettem. Ford Focus 2(1.6 benzin és dízel), Skoda Octavia 2(1.9 PD TDI és a legkevésbé problémás, bár városban elég torkos1.6 MPI). A VW konszern többi motorjáról nem sok jót hallottam. Esetleg valami japán. Ön mit javasolna ezen információk ismeretében?
Válaszát előre is köszönöm!

Válasz

Kedves János!

Ha szereti a dízelt, maradjon a dízelnél. Soha semmit nem fog mát tudni fenntartani annyi pénzből, mint a 21 éves Audiját. Ha ezt szeretné, tartsa meg.

Az újabb autónak ára van fenntartásban. Ha benzinest választ, az ön használatával (100 000 kilométer-kb. 5 év) körülbelül 1 200 000 forintot fog a benzines autójába tankolni pluszban a következő 5 évben. Ennyit biztosan nem költ a dízelre, vagy ha igen, lehúzza a szerelő. Ehez jön még, hogy most utáljuk a dízel autót őrület van. Ezért 3-500 000 forinttal kapja meg ugyanazt az autót dízelben, mint benzinesben. Tegye félre az árkülönbözetet a kispárnába, ha költeni kell rá, jól fog jönni. Még mindig nullában lesz. A Volkswagen sosem tudott jó benzinmotort gyártani, de remek dízeleket készített.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor!

2010 utáni Skoda Superb kombiban gondolkodom 1,8 vagy 2,0 literes turbós benzinmotorral. Most egy 2009-es, 1,6 szívó benzines Octavia kombit használok. Szeretem, de nagyon gyengének találom azzal a 102 lóerővel, a fogyasztása is magas.A szerelőm nem találkozott még igazán ezekkel az említett turbó motorokkal. Csupán annyi tanácsot adott, hogy szíjas vezérlésűt vegyek, mert a lánc hajlamos a kinyúlásra és átugrik a lánckeréken. Az autó nagyon tetszik, teljesítmény szempontjából a 2 literes motor szimpatikusabb, de nem tudom, hogy a fenntartása mennyire költséges, és a fogyasztása miként alakul az 1,6 szívó 8 liter körüli(feletti) étvágyához képest? Szeretnék segítséget kérni abban, hogy melyik évjárat és motor a jó döntés? Arra is gondoltam, hogy mi lenne, ha egy 2012-2013-as évjáratú Opel Insignia kombit vennék, 2 literes turbó motorral, de a szerelőm, és ismerőseim is azt mondták, hogy jobb a Skoda.
Válaszát, előre is köszönöm!
Tisztelettel: Fehér-Deák József

Válasz

Kedves József!

A legfontosabb, ha 1,8, vagy 2,0 TSI motoros autót vásárol, hogy cserélje le a szerelőjét, ha még nem látott ilyet. Szíjas motor 2013 után létezett a VW.-nél. Az 1,8 TSI-vel rengeteg drága gond van: Magas olajfogyasztás, vezérműlánc nyúlás, szelep kokszosodás, Benzin beszivárgása az olajba... Hogy csak a fontosabbakat említsem. a 2,0 TSI egy fokkal jobb. A fogyasztás nagyon használat függő, de 8,5-11 liter körül alakul. A teljesítménnyel nincs gond.

Bármilyen turbo-benzin motoros autót vásárol, hosszú távon nem lesz sokkal olcsóbb a szervizelése, mint egy dízelnek. Minden drága alkatrész megtalálható bennük, ami drága egy dízelben és tönkremehet, kivéve a részecskeszűrőt.

Ha a szerelőjére hallgat, aki nem látott még TSI motort, vagy az ismerőseire, biztosan mellényúl.

Ennyi információ alapján nem lehet belőni, hogy önnek milyen típus a megfelelő. Fontos, hogy hány kilométert autózik évente, hogy azt hol teszi, mire használná az autót stb...Kérje szakértő segítségét a kiválasztáshoz és átvizsgáláshoz.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Jó napot kívánok.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Egy 5öst szeretnék venni a BMW családból, egy 3L dízelt, 2006 körülire gondoltam. Hogy ha találok egyet jó állapotban akkor fent tudom tartani? Nem pénzes családból származóm szóval amennyit melózok annyit tudok kolteni rá. Szoval egy jó bmw pénz temető? Válaszát előre is köszönöm

Válasz

Kedves Lóránd!

A válaszom rövid és egyértelmű: Nem!

Kis pénzből nem lehet fenntartani egy 15 éves 530D-t. Ez olyan biztos, mint ahogy a nap felkel.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!

A cég, melynél dolgozom egy 2014 Audi A6 3.0 Quattro S-Line típusú autót készül eladni, mely egy igen jó vételnek ígérkezik. ~142000 km van benne, napi használatban van. Az autó végig márkaszervizben volt szervizelve, és Budapesten volt használva. Gondolkozom, hogy esetleg ha lesz rá lehetőségem, megvegyem-e, viszont nem tudom, hogy mekkora költségekkel számoljak, illetve mi az, ami egy ilyen autónál el szokott romlani. Minden fórumon mást olvasni a szerviz árak, illetve a meghibásodásokkal kapcsolatban. Önnek mi a véleménye? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt, és milyen km-nél vannak kötelezően cserélendő alkatrészek.

Tisztelettel,
Papp Máté

Válasz

Kedves Máté!

Ha le tudnám írni egy levélben, hogy mi tud elromlani egy Audi A6 3,0 (sajnos nem írta, hogy benzin, vagy dízel) Quattro-ban, illetve, hogy mire figyeljen vásárláskor, akkor nem létezne a cégünk. Egy használt autó vásárlásánál alapvető a karosszéria műszeres és mechanikai vizsgálata, a részletes műszeres diagnosztika és sok éves szakmai tapasztalattal az autó teljes átvizsgálása. Felelőtlenség lenne részemről, ha kiemelnék 5-10 pontot, hogy mit nézzen meg az autón. Szakértő vizsgálat nélkül úgyis levegőbe fog lövöldözni.

Elromlani rengeteg dolog elromolhat. Ha ilyen autó vásárlásán gondolkodik, készüljön rá, hogy ezt az autót nem lehet fenntartani évi 100-150000 forintból. Valószínűleg kb. 200 000 kilométerig nem lesz komolyabb gond, aztán kezdődnek a zsebbenyúlós szervizek.

Mielőtt megvásárolja az autót, mindenképpen nézesse át szakemberrel.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor!
Segítségét szeretném kérni a következő autónk vásárlásában. Jelenleg Citroen Berlingo 1.6 benzines járgánya van a kis családunknak(2 felnőtt, 2 gyermek, 5 és 3 évesek). Abszolút meg vagyunk elégedve vele, nagyon praktikus, és az üzemeltetése sem vészes. Viszont messze dolgozom az otthonunktól, napi 140km-t megyek(oda-vissza), leginkább autópályán, és szeret enni 120-as tempó fölött, illetve próbáltam 1-2 dízel VW autót, 1.6 és 2.0 motorral, amikkel kevésbé volt megterhelő az utazás(csendesebb, nem erőlködik , kevesebbet fogyaszt, stb).
A kérdésem, hogy milyen autót tudna javasolni a Berlingo helyett(ezúttal kombit szeretnénk),
aminek az üzemeltetése nem lesz horror(nem volt még dízel autóm). A keret 1.3m, mert 1.5-be kellene bele férnie mindennek. Ebben az árban néztem Ford Focus, Kia Ceed, Hyundai I30 1.6 dízel motorral,90 lóerővel.Nagyobb motor kellene? Vagy esetleg nagy motor+benzin/gáz?
Köszönöm előre is a segítségét.
Üdvözlettel:
Egy másik Tibor

Válasz

Kedves másik Tibor!

Erre a használatra mindenképpen dízel autót javasolnék. Egy autónak évi 10-15 000 kilométer futás felett mindenképpen az üzemanyag a legnagyobb fenntartási költsége. A Volkswagennek remek dízel motorjai vannak. Valójában bármelyik ön által felsorolt típus jó választás lehet, ha jó állapotban van. Lehet, hogy több pénzt fog hagyni a szerelőnél javításra, mint egy benzinessel, de a dízellel pár év alatt milliós tételt spórolhat üzemanyagon.

Dízelben a 90 lóerő elég az autópályára nyugodt tempóban, de néha jól jöhet a nagyobb teljesítmény.

Mindenképpen nézesse át szakemberrel a kiválasztottat vásárlás előtt.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor Úr!
Jelenleg egy Ford Mondeo MK3 2002 diesel TDDI tulajdonosa vagyok. A kocsi kicsit öreg és szeretném lecserélni valami hasonló nagy nem túl öreg, és nem új családi autóra. Mit ajánlana, ami viszonylag megbízható és 2-2,5MHUF között lenne?
Nézegettem az Opel Astra H, illetve a Insigniát is, de ismerősök hamar lebeszéltek róla. Esetleg Skoda Oktavia?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Gavron Attila

Válasz

Kedves Attila!

A Volkswagen hagyományosan remek dízel motorokat gyárt, de problémás benzineseket, ezért ajánlom az Octaviát, de inkább dízel motorral. Opel: Ha az ismerősöket kérdezi, mindig arról a típusról lesz fantasztikus és rengeteg negatív tapasztalatuk, amiről éppen beszélnek. Lehet jó Opelt vásárolni, de és inkább egy Mk.4-es Mondeo-t ajánlanék.

6-8 éves kor felett nem az a fontos, hogy melyik típus a legjobb, hanem hogy az adott autó milyen állapotban van és hogy bántak vele addig.

Bármilyen típust választ, kérje szakértő segítségét, hogy ne érjék meglepetések később.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Kedves Tibor!
Abban kérném a véleményét,hogy:Autót szeretnénk vásárolni/használtat/és Dacia Duster 1.6 vagy 1.2 benzinest.Önnek mi a véleménye ezekről a tipusokról?Nagyban megkönnyítené a döntésünket.Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:K Attila

Válasz

Kedves Attila!

Az attól függ, mit vár el az autótól. Nem írta, hogy milyen évjáratban gondolkodnak. A szívó benzines motorok rendszerint megbízhatóak, de gyengék a nagy karosszériához. A leggyengébb pont a sebességváltó és a hátsó differenciálmű (4x4 esetén). Ezek az alkatrészek már 30-40 000 kilométer után hajlamosak tönkremenni és zajosak lehetnek. Gyakori a központi zár probléma és találkoztam már motor-vezérlőegység hibával is. A beltér mai szemmel nézve elavult és gyenge minőségű anyagokból összeszerelt.

Összességében oka van annak, hogy jóval olcsóbb autó, mint a vetélytársai, de együtt lehet élni a hibáival.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Üdvözletem Tibor!
Szeretnék kérdezni 2 dolgot mivel autószerelőként dolgozott.Jelenleg egy Peugeot 206 1.4HDi 2002 autóm van.És ha kivenném az autóm akkumulátorát gond lehet az autónak ha áram nélkül maradna legalább 3 hétig?El kell utaznom és nem lenne használva addig bevinném a lakásba az akkut ami már 3,5 éves mert hideg van.Meg ha lemerül az akku töltés előtt le kell szednem a sarukat vagy tölthetem úgy is ha rá van csatlakoztatva?Válaszát köszönöm!

Válasz

Kedves Tamás!

Nyugodtan kiveheti az akkumulátort. A későbbi visszaszerelésnél fontos, hogy a kulcs ne legyen gyújtás pozícióban. Elméletileg nem károsodhat az autó ha úgy tölti, hogy a saruk rajta vannak, kivéve, ha zárlatos lesz az akkutöltő.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!

Lehet e prémium(100) üzemanyagot használni Kia Ce’ed 1.6 GDI (Közvetlen befecskendezéses) autóba? Az autó 2 éves. (jelenleg 20.000 a megtett km) A szakszervizek többsége ajánlja. De van aki katalizátor, szelep elégést említ, de mondtak már henger,hengerfej megkeményedést és idő előtti motorkopást is… Én 70 %-ba autópályás üzemmódban használom az autót. Főleg a tisztító hatás miatt döntenék a prémium üzemanyag mellett. Tudom ebben sok a reklám is de ha fele igaz jót tennék a motornak… Használhatom e az említett benzin fajtát bármilyen motort károsító hatás nélkül? A gépkönyv legalább 95-öst ír elő. Attól feljebb eltérni lehet. önnek mi a véleménye erről?

Válaszát előre is köszönöm: Babos József

Válasz

Kedves József!

A gyár által előírt oktánszámtól eltérni lehet felfelé, de kérdés, hogy érdemes-e. A motort károsítani nem fogja. Aki ezt mondta, sületlenségeket beszél. A gyárban sok mérnök, sok pénzért kiszámolja, milyen üzemanyaggal kell használni a motort. Ettől el lehet térni a még jobb minőség felé, de nem lesz érezhető teljesítmény növekedés és nem lesz tisztább a motor sem belül, viszont elkölt 100 000 kilométerenként kb. 250 000 forintot pluszban.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!

Sajnos heti rendszerességgel közlekedek rossz úton (52-es út), és felmerült bennem hogy érdemes lenne-e váltanom egy olyan autóra, aminek a futóműve bírná az ilyen kiképzést, ha egyáltalán létezik ilyen. Jelenleg egy e46 os bmw-vel járok, amivel nagyon elégedett vagyok minden téren, csak belegondolva az alkatrészárakba lehet hogy gazdaságosabb lenne valami másik autóra váltanom.
Olyan autót keresek, ami nincs messze komfort terén az e46-tól, de a fenntartási költsége alacsonyabb. Szempont lenne tehát az üzembiztosság, ideértve a futóműtől a motorig minden, valamint a minél alacsonyabb fogyasztás. Városban keveset járok, ezért a dízel jó választás lenne. A biztonságon azonban nem szeretnék spórolni, az a legfontosabb számomra.

Tudna nekem ajánlani pár modellt ami szóba jöhet?
Érdekelne továbbá a véleménye az e46-ról a futómű szempontjából.

Köszönöm a segítségét!

Válasz

Kedves Dominik!

A BMW E46 futóműve remek konstrukció, de valóban nem olcsó fenntartani, főleg, ha az 52-es úton használja. Sajnos világvége álló futóművet nem tudok ajánlani. Esetleg érdemes lenne elgondolkodni valamilyen SUV.-ban., amit olcsón fenn lehet tartani. Az E46 árán sajnos nem tudok megbízható, olcsón fenntartható SUV-ot ajánlani.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu