Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal... Tovább

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Kevesebb

Kérdés

Tisztelt Tibor
Köszönöm a választ a Tacumával kapcsolatba,ami sokat fogyaszt.
Vegyesen használnâm.
Benzines érdekelne csak,mert a dizeleknél félek a kettőstömegütől.
700 ezer lenne a keret.
Így már tudna ajánlani helyette valamit??
Köszönöm

Válasz

Kedves Tamás!

700 000 forintból nehéz megbízható autót találni. A legtöbb példány erősen rozsdásodik már, elment a holdig és vissza és valószínűleg betelne egy könyv a kalandjaikkal. Ha a takarékosság fontos, akkor és Suzuki Swift II.ben, békalámpás Ford Fiestában, esetleg Hyundai Getz- ben gondolkodnék. A 15 év körüli japánok általában már szétporladtak, a franciák elektromosan hullanak szét. Mindenképpen számoljon az átíratás, és első szervizelés/rendberakás/gumivásárlás költségeivel még egy jó állapotú autó esetében is. (kb. 200-250 000 forint), különben csalódni fog.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor !

Használt autó vásárlás előtt állok, és véleményt illetve 1-2 tanácsot szeretnék öntől kérni.
kb. 2,5 M Ft (+ 3-400e Ft az utólagos kiadásokra) a rendelkezésre álló összeg. Amit kinéztem az Peugeot 508 sw vagy 3008 1,6 vagy 2,0 HDI motorral, esetlegesen automata váltóval. Mi a véleménye ezekről az autókról ill., mire kell odafigyelni vásárlás előtt. Válaszát köszönöm.

Válasz

Kedves Zoltán!

A Peugeot nagyot lépett előre minőségben az 508, a 3008 és más azonos generációs típusaival. A különböző elektromos meghibásodások, vezérlő hibák csökkentek, de nem szűntek meg. A kapcsolók érintkezése még mindig bosszúságot okoz és a csatlakozókban lévő saruk hajlamosak nem érintkezni, miután párszor széthúzták őket.

Az 1,6, 2,0 HDI motorok alapvetően megbízhatóak, takarékosak és erősek. a leggyakoribb meghibásodás az üzemanyag rendszert érinti, mint minden más dízel motornál. Gyakori városi használat esetén  a turbo változó geometriájú lapátsora hajlamos leragadni, illetve a részecskeszűrő idő előtt eltömődhet. A futómű nehezen viseli a hazai útviszonyokat és a kormánymű kopása már 150 000 kilométer környékén gondot okozhat. A FAP tartály szivattyúja szintén meghibásodhat akár fiatalabb példányoknál is.

A fentieken kívül természetesen bármilyen hiba előfordulhat, mivel használt autókról beszélünk. A 3008 esetében sok ex kölcsönzős autó érkezik külföldről lepukkant esztétikai és műszaki állapotban, barátságosra állított futásteljesítménnyel.

Amennyiben nem szeretne csalódást, javaslom nézesse át a kiválasztott járművet szakemberrel.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor
Van egy 2007 Chevrolet Tacuma autóm,nagyon sokat fogyaszt.
1.6 benzines.
Illetve mit ajánlaná helyette??
Válaszát köszönöm

Válasz

Kedves Tamás!

Sajnos ennyi információból a kérdésére nem tudok válaszolni, mivel nem tudom, milyen célra használná, mekkora a keret, milyen korú autót keres, benzinesben, dízelben, esetleg hibridben gondolkodik...

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Kedves Tibor!

2 millió körül ( plusz irányba 2-300 ezer még belefér, de az esetleges vásárlás utáni várható karbantartási költségek miatt inkább “vésztartalékot” képeznék belőle) nézegetnénk benzines, szaladgálós, szinte 100%-ban városi felhasználású kisautót feleségemnek. Országúti versenyzés, fogyasztás nem szempont, a biztonsági felszereltség (légzsákok főként), könnyű parkolás annál inkább. Három gyerek van (8, 5, 2 évesek), időnként mind a hármat kell majd fuvarozni vele.
Elsődlegesen Hyundai i20, Kia Rio vonalon indultam el, i10 vagy a Picanto beltere gyerekekkel megrakodva szerintem már túl kicsi. Kérdésem az lenne, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a fenti árkategóriában lévő járműveknél van-e olyan típushiba, jellegzetes problémaforrás, amire érdemes lehet figyelni, illetve milyen konkrét típust tudná ajánlani ezeken kívül ebben az árfekvésben.
Már van egy 2010-es Hyundai i30 kombink, ami 5 éves korától van nálunk és jó szolgálatot tett eddig.
Válaszát előre is köszönöm.

Válasz

Kedves Szabolcs!

A Kia Rio/Hyundai I20 megbízhatósági szempontból remek választás lehet, amennyiben valóban elférnek majd benne 3 gyerkőccel. A két típus padlólemeze korrodációra kevésbé hajlamos, inkább a segédkeret, futómű alkatrészek szeretnek rozsdásodni. Ehhez képest találkoztam már rongyosra rohadt példánnyal is a Sógoroktól.

A motorok szintén megbízhatóak, de vigyázzunk! Amennyiben indításkor csörgést hall a motorból, ideje vezérmű lánc szettet cserélni. A jó hír, hogy nem vészes az alkatrészek ára. Munkadíjjal kb. 100 000 forintból megúszható. Ha a csörgés nem szűnik meg az indítást követő másodpercekben és gázadás után gázelvételkor szintén hallható, bizonyosan a dugattyú csapszeg furata kopott meg a dugattyúkban. A probléma orvosolható, de ennek a hibának a szakszerű javítása már komolyabb összeg és gyakorlatilag darabokra kell szedni a motort.

Sajnos mára a legtöbb szerelő csak a "cseréljünk motort" jelszót ismeri, ezért bontott motort találni nehéz és drága mulattság, Amennyiben jól tudom, 400 000 forint körül van egy Kia/Hyundai motor ára bontottan. Ha az én motorom lenne csapszeges, és biztosan a javítás mellett döntenék. A négy dugattyú csapszeggel kb. 30 000, a gyűrűgarnitúra (4db.) 18 0000, a hengerfejtömítés kb. 8000 forint. A művelet kb. egy munkanap alatt elvégezhető, tehát a munkadíj kb. 100 000- 120 000 forint körül realizálható. A hengerfal csak extrém esetben sérül. Összegzésül kb. 200 000 forintból orvosolható a probléma, ha nem rántja le a szerelő.

A városi kisautóknak sanyarú a sorsuk: rengeteg hidegindítás, karosszéria sérülés, kuplungolás, fékezés, gödrök megtalálása... , ezért már kis futásteljesítménynél is előfordulhatnak jelentősebb sérülések, kopások.  Sok ilyen városban használt "anyataxi-t" árulnak a hazai piacon, ezért is kiemelten fontos , hogy vásárlás előtt lássa a kiválasztott autót szakértő.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Varga Tibor!
Szeretném jelenlegi benzines autómat (ASX) hybrid autóra “cserélni”. Nagyjából 5 millió Ft a maximum amit rá tudok szánni. Ebben az árkategóriában a Hyundai IONIQ és a Toyota Auris ami elérhető és tetszik. Önnek ha van releváns tapasztalata ezekkel az autókkal kapcsolatban, melyiket ajánlaná?
Köszönettel Zoltán

Válasz

Kedves Zoltán!

Mindkét hybrid megbízható, de nálam formára kilométerekkel a Hyundai vezet az űrhajó Prius előtt. Vezetési élményben szintén az Ioniq vezet főként a robotizált váltó miatt. Bár a Toyotának nagy tapasztalata van a hybrid autók építésében, nekem úgy tűnik a Hyundai élhetőbb, emészthetőbb autót gyártott.

Mindkét típust vizsgáltuk már, de mivel fiatal, és alapvetően megbízható autókról beszélünk, sok negatív tapasztalatunk nem volt egyik autó esetében sem a technikát illetően. Kockázat inkább a korábbi sérülések miatt jelentkezhet. A hybrid rendszer miatt rendkívül összetett elektronika hirtelen ütés, sérülés hatására károsodhat, aminek hatása akár évek múlva jelentkezhet, ezért kiemelten fontos a karosszéria vizsgálata és a korábbi sérülések kiderítése, főleg, ha a bal eleje deformálódott. Itt található az inverter és más fontos elektronikai egységek.

Egy jó fényező profi technikával csípőből fúj gyári közeli festékréteget, ezért kiemelten fontos a nyúlványok, oszlopok, küszöb és tornyok, valamint illesztések vizsgálata. Nekünk külön mintafotóink vannak például a gyári karosszéria tömítésekről, amiket összehasonlíthatunk az autón használt tömítési mintákkal.

Bármelyik típust választja, javaslom kérje szakember segítségét a vizsgálathoz, hogy a későbbi kellemetlenségeket elkerülje.

Összehasonlító tesztet itt találhat:

https://www.vezess.hu/auto-magazin-blog/2019/01/03/hyundai_ioniq_toyota_prius_hibrid_osszehasonlito_teszt/

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

 

Kérdés

Kedves Tibor,
Kezdeném azzal, hogy nagyon szeretem az értékbecslőt, be is vagytok csengettyűzve :). Most a hétvégi jégverés miatt abba a helyzetbe kerültem, hogy két autó kapcsán is a javítás és az eladás között vacillálok. Az egyik autó egy öregecske 2005-ös Swift, újkorától nálam, kb 220 ezer km-rel, jó műszaki állapotban, kevés rozsdával belül a küszöbön, viszont nagyon csúnyán elverte a jég, főleg a motorháztetőt és a tetőt (több száz apró horpadás, fényezés sértetlen), egy keveset kaptak a sárvédők is. A másik autó egy kicsit fiatalabb 2011-es Peugeot 5008 1.6Vti 168 ezer km-rel, szintén jó műszaki állapotban, ennek főleg a tetőjét verte el a jég, valamit felfogott a 4 bicaj tartó a tetőcsomagtartón, de ott is 100 feletti apró horpadás van. Az ő esetében érdekes módon a motorháztető egész jól megúszta, talán a vastagabb anyag vagy a meredekebb dőlésszög miatt.
Tudnál nekem tanácsot adni, hogy mennyivel csökkentsem az eladási árat, ha esetleg arra kerülne a sor?
Üdv,
Pintér Gábor

Válasz

Kedves Gábor!

Ebben az esetben lehet, hogy jobban megéri a karosszéria/fényezés hibáit kijavíttatni, mint rengeteg horpadással, jóval ár alatt eladni. Egy karosszéria elemet 30-40 000 forintért javítanak, viszont eladáskor ennél jóval többet fognak alkudni, vagy jóval olcsóbban tudja eladni majd, ráadásul a legtöbb vásárló nepper lesz, aki keresni akar majd az ön kárán. A sárvédőkön lévő horpadásokat akár horpadás javító cég segítségével is orvosolni lehet.

Amennyiben úgy dönt, hogy kijavíttatja a hibákat, javaslom készítsen fotókat a jelenlegi állapotról, így bizonyíthatja, hogy nem baleset miatt javították a fényezést.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Jó napot!
Érdeklődni szeretnék hogy első családi autó milyen legyen? Nekem tetszik: Skoda Octavia, J Astra, avensis, i30 vagy i40, Mazda 6 . Ezek közül mit ajánlana? Milyen motor illetve csak benzin jó bele?

Válasz

Kedves Antal!

Első autónak mindenképpen egyszerű, viszonylag olcsóbb autót választanék. Ilyen pl.: Ford Focus II-III, Opel Astra H-J, Kia Cee'd/Hyundai I30, Toyota Corolla stb...

Dízel-benzin kérdésben inkább benzinest mondanék tapasztalat szerzésre. Később, ha már érzi az autót és sokat utazik vidékre, külföldre, jöhet akár egy dízel.

Bármilyen típust választ, mindenképpen nézesse át szakértővel vásárlás előtt, nehogy átverjék!

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Tisztelt Tibor. A feleségemnek szeretnék egy autómata váltós Smartot venni. A váltóról sok rosszat hallottam, nem vált finoman, hamar tönkremegy. Az is olvastam, hogy a 2005 utáni évjáratok, már jobbak. Szeretném megkérdezni, mi az ön véleménye, ezzel kapcsolatban. Érdemes e belevágni, vagy inkább másik kisautóban gondolkoznak? Csak az autómaták jöhetnek szóba. Az autót, csak városi közlekedésre használnánk, napi szinten. Köszönöm válaszát.

Válasz

Kedves Ferenc!

15 éves automata autót vásárolni mindig hatalmas kockázat, szinte mindegy milyen típusból. Olcsó automata váltó javítás nincs. a költségek hamar félmillió forint fölé ugorhatnak. Amennyiben a 800 000 forintos autó váltó javítása mondjuk 600 000 forint, az egyenlő a gazdasági totálkárral. egy 3-4 milliós kocsinál - ha szájhúzva is - de kifizeti az ember fia/lánya ezt az összeget.

Az automata váltó állapotát alapvetően határozza meg, hogy hogy bántak vele és hogy milyen gyakran (egyáltalán cseréltek-e) benne olajat. Sajnos ezek az adatok ennyi idősen általában kideríthetetlenek és egy vizsgálat során meg tudom mondani, hogy most jó-e a váltó, de hogy jó lesz-e egy hónap múlva, azt sem én, sem a szakszerviz, még maga az autóvizsgálók védőszentje sem tudja megmondani.

Ezért azt javaslom, hogy ha ebben az árkategóriában gondolkodnak és kerülnék a kockázatot, ne automata váltós autót keressenek.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu

Kérdés

Jó napot
Szeretnèm lecserèlni a jelenlegi Octáviámat (Mk1 1.6 BFQ)egy Mk2-re.Mindenkèppen benzinest szeretnèk a sűrű rövidtávos közlekedès miatt
Az lenne a kèrdèsem,mire kell figyelni?Illetve mennyire lehet használhatót találni 900.000-1 millió között?Hol nèzelődjek?Kereskedèseknèl vagy magánszemèlyeknèl?
Előre is köszönöm a válaszát.

Válasz

Kedves Gergely!

Tudom, hogy fiatalításnak számít egy generációnyi ugrás, de ettől még a következő Octavia is egy tizenéves, sokat megélt autó lesz, ezért azt javaslom, hogy nem kergessen hiú ábrándokat és ne gondolja, hogy 900 000-1 millióért újszerű kocsiba fog botlani, mert nem fog.

Amennyiben le tudnám írni, hogy mire kell odafigyelni egy 12-14 éves autó átvizsgálásakor, varázsló lennék és dolgozhatnék home office-ból. Ahol ilyen jellegű, varázstanácsokra bukkanhat, azok a különböző fórumok. Itt mindenki látott már mindent is és betonbiztos véleménye van mindenről.

Amennyiben azonban nem szeretne pórul járni és kíváncsi a kocsi valós állapotára, javaslom nézesse át szakemberrel vásárlás előtt, így minimalizálhatja a kockázatot.

A kereskedő-magánszemély kérdés mindig felmerül. Sok ezer átvizsgált autó után mondom, hogy tökmindegy kitől vásárolja. Az autó jelenlegi állapota a fontos! A kereskedős autót is használta valaki pár hónapja és gyakran a magánszemély-eladó sincs tisztában a kocsija állapotával. Persze ennek a fordítottja is igaz lehet. Nem számít ki az eladó. Az autó állapota számit!

Üdvözlettel,

Varga Tiborautovizsgalat.hu

Kérdés

Üdvözletem!

Elég kényes szituációba kerültem. Közel két hónapja vásároltam kereskedőtől egy autót és beszámították az enyémet.
Nem egészen rá két hónapra felhív egy úriember, hogy o vette meg a kereskedőtől az autót (Audi a4) és az autópályán 50 km használat után elszállt a vezérműlánc. Gavallér lesz felesbe állja a költséget bár nekem kene de számla minden nélkül kedvezménnyel megúszhatom vagy jogi útra tereli.
Én ezzel az illetővel nem uzleteltem, nem neki adtam el a járművet. Ez egy kereskedő aki ismeri azt a kereskedőt akinek én eladtam. Az első kereskedő mivel ki akart maradni a dologból ezért kiadta a személyes adataim tudtam és beleeggyezesem nélkül. Kérdezem ez mennyire jogszerű ?
Illetve az, hogy harmadik személyként én rajtam próbálja behúzni a dolgot. Honnan tudjam, hogy rendeltetésszerűen használta e az autót ? Illetve ha jól tudom a vezérműlánc, szíj kopó alkatrésznek számítanak amire nincs szavatosság. Nekem is csak főbb alkatrészre vallanak. Jogszerű a követelés ?

Válasz

Kedves András!

Nem jogszerű. Egyrészt a vezérműszíj kopó alkatrész, amit célszerű vásárlás után cseréltetni, másrészt Ön jogviszonyban azzal a vásárlóval van, aki az Ön autóját megvásárolta az adás-vételi szerződés szerint, ezért azt javaslom, hogy este emiatt nyugodtan aludjon.

Üdvözlettel,

Varga Tibor

autovizsgalat.hu