12 különféle műszerfalszín van

12 különféle műszerfalszín van

12 különféle műszerfalszín van


Minden az ADAM-ról szól az Opel párizsi standján. Vagy tíz példányban áll kint az igényes kisautó, amiből azért van ennyire sok, hogy legalább egy apró részét megcsillantsa annak a nagyjából 30 000 variációnak, amit az autóból összekonfigurálhat az ügyfél.

Corsa technika, nagyon más köntösben

A technika a Corsa D öröksége, de 3,7 méteres hosszával az ADAM jóval rövidebb, a városi minikhez áll közelebb és csak háromajtós karosszériával készül Eisenachban, az egykori Wartburg-gyár helyén.

Az autón belül is lehet más a borítás az egysíkú szövetnél

Az autón belül is lehet más a borítás az egysíkú szövetnél

Az autón belül is lehet más a borítás az egysíkú szövetnél


Háromféle alapstílus közül lehet választani. A Jam harsány és fiatalos, a Slam inkább sportos, a Glam a többinél elegánsabb és visszafogottabb.

Utóbbi szólhat azoknak az idősebb embereknek, akiknek kicsi autóra van szükségük, mert könnyebb vele az élet egy nagyvárosban, de van pénzük egy igényes kocsira.

A normál fényezésen kívül három speciális tetőszín van az autóhoz, a 17 és 18 collos méretben rendelhető felnik küllőire is van külön dekoráció. A felnidíszek egyenként felpattinthatók.

ADAM a Fény Városában. Tetszetős videó a gyári képek fotózásáról

Elöl nagyon igényes és kényelmes az autó, a hátsó lábtér és a csomagtér minimális

Elöl nagyon igényes és kényelmes az autó, a hátsó lábtér és a csomagtér minimális

Elöl nagyon igényes és kényelmes az autó, a hátsó lábtér és a csomagtér minimális


12 különféle műszerfalszín van, amihez igazodik az ülések árnyalata is. Ugyanennyi fényezésből áll a választék, ami visszaköszön a slusszkulcs díszcsíkján is.

Kék az ég. Mindig

Nekünk nagyon tetszett az egyedi tetőkárpit, mert végre az autón belül is lehet más a borítás az egysíkú szövetnél, nemcsak a tetőre felnyalt matricákkal. Van kockás tetőminta, a legmeredekebb talán a bárányfelhős eget mintázó Sky&Stars nevű, amelyben több mint 60 apró LED világít csillagként.

Beülve minőségi autónak tűnt az ADAM, belső tere jóval igényesebb a hasonló méretű kocsikban megszokottnál.

Nem lesz olcsó a legvagányabb Opel 5

Érintőgombok vannak a multimédiaegység hétcollos képernyője alatt

Érintőgombok vannak a multimédiaegység hétcollos képernyője alatt

Érintőgombok vannak a multimédiaegység hétcollos képernyője alatt


A multimédiaegység hétcollos képernyője alatt érintőgombok vannak és persze Bluetooth-kapcsolattal mindenféle okostelefon párosítató az autóval, amely magától leparkol a megfelelő méretű, ultrahangos érzékelőkkel kiválasztott helyre. Az extrák között van lökhárítóból kihúzható biciklitartó is.

Maradi motorok

A motorkínálat az első két évben szomorúan maradi, gyakorlatilag a Corsában is lusta szívó benzinesekből áll. Az 1,2 literes 70 vagy 87 lóerős, az 1,4-es szívómotor 100 lóerős. Várhatóan 2014 őszén debütálnak a szentgotthárdi gyárban készülő, kisebb hengerűrtartalmú, de feltöltéses motorok.

Kívül-belül személyre szabható az ADAM, akárcsak konkurensei, a MINI és a FIAT 500

Kívül-belül személyre szabható az ADAM, akárcsak konkurensei, a MINI és a FIAT 500

Kívül-belül személyre szabható az ADAM, akárcsak konkurensei, a MINI és a FIAT 500


Ez a lemaradás főleg innen a szalonról nézve feltűnő, mert két csarnokkal odébb a nyers használati értékével eladott Dacia Sanderóban és Loganban már benne van a Clióval debütáló, 898 köbcentis háromhengeres turbómotor.

Lesz elektromos és talán hibrid is

Dízelmotor nincs, a fogyasztácsökkentést az ecoFLEX csomag segíti, stop-start rendszerrel. Érkezhet viszont tisztán elektromos hajtású villanyautó valamint hibridváltozat is, amelyek mentesek lehetnek egyes nagyvárosok behajtási korlátozásai és útdíjai alól.

Itthon valamikor 2013 tavaszán jelenhet meg az ADAM, árát még megközelítőleg sem tudni. Annyi biztos, hogy a Németországban 11 500 euróról (3 262 550 Ft) induló autó nem lesz olcsó. Azoknak szól ugyanis, akik apró, de személyre szabható és vonzó városi autót keresnek, tömött bukszával. Az ADAM főként a MINI és a FIAT 500 konkurense, kevés pénzért nagyobb autóként az Opelnek ott az Astra Classic III.

Közeleg a Mokka bevezetése

Amikor a közönségnapok kezdődnek, a standon nyilván megjelennek az értékesítési szempontból fontos autók, köztük a modellfrissítés utáni Astra illetve a Mokka is. A kis szabadidő-autónak az árát még nem tudjuk, de pár hét múlva már vezetni fogjuk és november táján megkezdődhet az értékesítése Magyarországon.