Miközben az autógyártók egyre többféle elektromos újdonságot ömlesztenek a szalonokra egész Európában, a magyar átlagautós továbbra is a régi, hagyományos modelleket keresi a legnagyobb számban – derül ki a Vezess kérésére a Használtautó.hu által összeállított statisztikákból. Ráadásul a legnagyobb hazai hirdetési oldal szerint idén akkorára nőtt az igény irántuk, hogy a keresletnövekedés – a tavalyi árcsökkenés után – 2024-ben megmozdította felfelé a használt autók árát.
„Általánosságban elmondható, hogy a használtautó-állomány minimális dráguláson ment keresztül” – mondja 2024-re vonatkozóan Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brandmenedzsere. A keresési statisztikák szerint ennek oka „a hagyományos hajtásláncok (benzines és dízelautók) iránti érdeklődés folyamatos növekedése és az újonnan felvirágzó fogyasztói igény”.
A magyar nepperek és kereskedők ugyan euróban vásárolják Nyugat-Európában az ott eladásra kínált használt autókat, de Lőcsei szerint a forint-euró árfolyam kedvezőtlen változása ellenére is látják az áremelkedés idei megindulását.

A használt Focusok ára is csökkent, de néhány más modellé sokkal nagyobb mértékben
A 10 legnépszerűbb modell átlagára
Közel egymillió darab eladásra kínált személyautó hirdetési árai alapján kijelenthető, hogy a szalonokban csillogósra törölt újak listaáraitól fényévekre van a tömegek vékonyka pénztárcája: a három legnagyobb számban meghirdetett használt autó átlagára ma Magyarországon 3 millió forint alatt van. Sőt, az első tízből nyolc modellnek az ára 4 millió alatt.
Íme, a Használtautó.hu 11 hónapnyi átlagárai a hirdetésszám alapján felsorolva.
| Sorrend hirdetésszám alapján | Modell | Hirdetések átlagára (forint) |
| 1. | Opel Astra | 1 699 000 |
| 2. | Volkswagen Golf | 2 927 000 |
| 3. | Suzuki Swift | 1 244 000 |
| 4. | Ford Focus | 2 262 000 |
| 5. | Volkswagen Passat | 3 727 000 |
| 6. | BMW 3 | 3 955 000 |
| 7. | Skoda Octavia | 3 985 000 |
| 8. | BMW X-sorozat | 12 757 000 |
| 9. | Opel Corsa | 1 708 000 |
| 10. | BMW 5 | 6 311 000 |
Több szempontból is kilóg a sorból a legnagyobb számban eladásra kínált 10 modellt felsoroló listából a „BMW X-sorozat”. Egyrészt ez a sorozatnév több különféle méretkategóriájú modellt együttesen tartalmaz, másrészt árban is bőven felette van minden másnak.
A legnépszerűbb modellek közül idén a Suzuki Swiftnek emelkedett 10 százalékot meghaladó mértékben a használtautó-piaci átlagára (1,1 millió forint volt a 2023-as átlagár). Az Astráké minimálisan nőtt (100 ezer forinttal), a Golfok átlagára maradt a tavalyi szinten, míg a Focusoké valamelyest csökkent (150 ezer forinttal). Itt jegyezzük meg, hogy 2023-ban messze a Ford kompakt sikermodelljének emelkedett legnagyobb mértékben az ára.

A Golfok ára minimálisan emelkedett (Kép: Getty Images)
Mindez semmi a milliós áresésekhez képest, ilyenek is vannak
„Az elektromos autók használtpiaca folyamatos árcsökkenő tendenciát mutat, ennek megfelelően az irántuk tanúsított érdeklődés is folyamatosan növekszik. Tavalyhoz képest például a Tesla Model 3-asok átlagosan 4 millió forinttal, a BMW i3-asok 2 millió forinttal és a Nissan Leafek 1,5 millió forinttal olcsóbbak” – mondja a Vezessnek Lőcsei Dániel a 2024-es árakról. Remek hír, hiszen ezek a legnépszerűbb villanyautók idehaza.
Ráadásul idén sokkal több elektromosat kínáltak eladásra, a tavalyinál magasabb példányszám átlagát tartalmazza a 10 legtöbbet hirdetett villanyos modell alábbi táblázata.
| Sorrend hirdetésszám alapján | Modell | Hirdetések átlagára (forint) |
| 1. | BMW i3 | 7 477 000 |
| 2. | Tesla Model 3 | 11 584 000 |
| 3. | Nissan Leaf | 6 081 000 |
| 4. | Hyundai Kona | 8 929 000 |
| 5. | Tesla Model Y | 17 047 000 |
| 6. | Renault Zoe | 5 094 000 |
| 7. | Hyundai Ioniq | 6 809 000 |
| 8. | Tesla Model S | 13 066 000 |
| 9. | Dacia Spring | 4 974 000 |
| 10. | Kia Niro EV | 10 691 000 |
A legnépszerűbbek dobogóját változatlanul ugyanaz a három modell alkotja, újdonság, hogy bekerült a már száznál is többféle elektromos modell tízes élmezőnyébe az újonnan legolcsóbb villanyautónak számító Dacia Spring. A mindössze néhány éves használt példányok átlagára 5 millió forint alatt van.

Az olcsóbb elektromos autókban – mint a BMW i3 – egyre több család lát fantáziát, és ez látszik a keresési adatain (Kép: Monty Rakusen/Getty Images)
Mi lesz 2025-ben?
Szép és jó a használt villanyautók iránti növekvő érdeklődés, pláne több modellnél a messziről látható mértékű, milliós árcsökkenés, azonban az elektromosok piaca továbbra is kicsi. Jóval kevesebb tulajdonos hirdet ilyet, és egy nagyságrenddel kevesebb az érdeklődő a hagyományos hajtáslánccal működő személyautókhoz képest.
Nyilván fizetésbéli okai is vannak, hogy 2024-ben több mint 3,2 millió telefonos megkeresést indítottak benzines, és több mint 2,3 milliót dízelautókkal kapcsolatban, miközben a még mindig drágább elektromosokra 242 ezer, hibridekre pedig 220 ezer érdeklődés érkezett.
Összességében tehát tíz-tizenötször annyian keresnek dízel- vagy benzines autót, mint hibridet vagy elektromost. Sajnos még mindig az olcsóbb, idősebb autókra futja a vevőknek. Ha az érdeklődés változását nézzük, akkor viszont itt is egyértelmű a trend: idén 52 százalékkal növekedett a villanyautókra indított keresések száma.

A Használtautó.hu szerint is az elektromosok mérséklődő árainak köszönhető az érdeklődés megugrása
Na de mi lesz jövőre? Mire van nagyobb esély: növekedhet vagy csökkenhet a használt autók átlagára 2025-ben? – kérdeztük az oldal brand menedzserét. „A jelenlegi piaci trendek azt mutatják, hogy a használtautó-piac egy lassú, de kiszámítható árnövekedési tendenciába kezdett, de ez bármikor változhat a fogyasztói magatartástól és a gazdasági helyzettől függően” – válaszolja Lőcsei Dániel.
Így aki még bizonytalan, hogy minél előbb vágjon bele a tervezett autóvásárlásba, vagy kedvezőbb árban bízva várjon vele hónapokat, annak azt érdemes tanácsként adni, hogy nem érdemes alacsonyabb árakra várni. 2025 elejétől már a használt villanyautók piacán is érdemes nézelődni, amíg a piaci közhely szerint a nagy kereslet felfelé nem fordítja az árakat.
