Lassan éjfél van, csípős a hideg a budapesti Cserhalom utcában. Még egy utolsó ellenőrzés a délután megpakolt járműszerelvény körül, megnézik, minden rögzítés elég feszes-e, nehogy leboruljon út közben a drága csomag. A tengernyi szakemberből és autóból álló méhkas kezd felbolydulni, a felvezető rendőrautó személyzete még elszív egy utolsó cigit, majd varázsütésre megindul a menet.

A hajóról ez a daru emelte át a rakományt

A hatalmasra tárt kapun úgy kell kijátszani a rettenetesen széles szerelvényt, hogy pár perc múlva aztán vad villogással rákanyarodjunk a Váci útra. Eleinte furcsa áthaladni a kései időpont ellenére még működő piros lámpákon, de nincs miért aggódni, a rendőri jelzés felülírja a lámpát.

Már felpakolva várja az estét a bő 7 méter széles szűrő

Mit, hova?

A többek között túlméretes szállítmányok célba juttatásával is foglakozó cég a budapesti Cserhalom utcából egy 7,2 méter széles és 3,4 méter magas levegőszűrő berendezést szállít a General Electric veresegyházi üzemébe. Maga a szűrő nem túl nehéz, az ákombákom betűkkel a csomagolásra írt szöveg szerint nagyjából 6 tonnás lehet.

Ez nagyjából két és fél forgalmi sáv széles

A méretei azonban már érdekesebbek, ezek közül is a 7,2 méteres szélesség lehet majd problémás, hiszen egy forgalmi sáv nagyjából 3 méter széles. Ennek meg kettőnél is több kellene ahhoz, hogy biztonságosan elférjen. Bár hozzá nem értőként azt gondolhatnánk, egy szűrő nem rakétatudomány, akár itthon is össze lehetne hegeszteni, de ez mégis a világ végéről, Houstonból érkezett. Szóval meglehet, mégis tud valami különlegeset. És ha már itt van, akkor muszáj elvinni a felhasználási helyére.

Még egy utolsó ellenőrzés indulás előtt

Járművek

A Cserhalom utcában – ez nagyjából a Marina Part fantázianevű lakótelep szomszédságában van – amúgy egy alig ismert kis kikötő is található, az ide érkező hajóról emelték át még napközben a túlméretes szállítmányt a vontatóra. A gondosan rögzített berendezés egy átlagos Mercedes Actros mögé került, amiből még egy másik is kapott munkát, igaz, ezen semmi extra méretű cucc nem látszott, csak a szabvány vontatványt húzta. Ezen kívül egy rendőr-Sprinter, egy emelőkosaras autó, pár figyelmeztető táblákkal felturbózott egyterű és féltucatnyi civil autó alkotta a teljes sort, ami végigkísérte a szállítmányt.

A sárga lámpák fénye néha már sok

A Váci úton kifelé haladva csak a keresztirányú forgalomra kell figyelni, de ezt a rendőrök elintézik, az autósok békében várják, hogy elhúzzunk az útból. Később viszont az egyre szűkülő úton – a Veresegyház felé tartó szakasz mindössze kétszer egysávos – már semmi zavaró forgalom nincs, itt egyes részeket teljesen le kellett zárni. A jó előre lejárt és felmért útvonalon villámgyorsan tűnnek el a zavaró közelségben lévő táblák, amik a széles szerelvény után azonnal vissza is kerülnek a helyükre.

Kényszerpihenő az egyik vasúti átjáró előtt

Hosszabb megállásokra csak a vasúti átjárókban van szükség, ahol a vasúti pálya fölötti felsővezetéket kell áramtalanítani, illetve egy fénysorompó is útban volt. Maga a menet a magamfajta kívülállónak dögunalmas dolog, a folyamatos vészvillogózástól , illetve a tengernyi sárga villogótól hamar meg lehet bolondulni. A sebesség azonban nem annyira nyomasztó, szinte végig egész jó tempóban haladt a konvoj, amibe csak a néhány perces kényszermegállások zavartak be. A teljes pályás lezárásokon kívül semmi kényelmetlenséget nem okozott a konvoj, reméljük, a GE üzemében már kibontották a hatalmas csomagot és örülnek is neki.

Azért némi rutinnal itt is elfért a csomag