Három perc alatt büntettek meg, jogos?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Ügyvéd Úr,
Tavaly December 19-én parkíroztam a II.kerület Retek utcában. Kiváltottam a parkolás szelvényt S az autóban helyeztem. Az Otp fiókban volt dolgom. Közben amikor a bankban voltam a feleségem,aki a közelségben orvosnál volt szólt , hogy már kész lett menjek érte. Visszamentem a kocsihoz és elhagytam a helyszínt. Akkor a szelvény szerint a parkolás idő még nem járt le. Mivel vissza kellett jönnöm a bankba újra a Retek utcában álltam. Akkor már a parkolás időm lejárt. Mentem új parkolás szelvényt váltani. Amikor visszajöttem a kocsihoz a szelvénnyel már megbírságoltak. A bírság s a szelvény vásárlás között eltelt idő három perc volt.

Beküldtem a második szelvényt a II. Ker. parkolás osztályhoz kérve hogy a kiszabott pótdíjat szíveskedjenek törölni mivel a bírságolás ide és a parkolás díj érvényesítése 5 percen belül történt. Sajnos elutasítottak azzal az indokkal hogy ott maradt a műszerfalon a korábbi lejárt jegy. Szerintem nem jogos a bírság.

76894_634898_1000x700

Szakértőnk válaszol

Tisztelt Levélíró!

A gépkocsijával parkoló mentesül a törvényben meghatározott egyórai várakozási díj és pótdíj megfizetése alól, ha az ellenőrzés időpontja vagy a mobiltelefonos parkolási díjfizetés érvényességének kezdő időpontja között nem telt el öt percnél hosszabb idő, és a várakozási díjfizetést a parkolásüzemeltető ügyfélszolgálati irodáján utólag igazolja.

Álláspontom szerint sem jogos a bírságolása

Tisztelettel:

dr. Janklovics Ádám
közlekedési ügyvéd
www.janklovics.com

A használt autók piaca mára a magánszemélyeknek szinte egyet jelent az autóvásárlással. Minden eddiginél több használt típus keres és talál gazdát Magyarországon, és a helyes döntés, a megfontolt választás a legfontosabb tényező. Ebben segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Mercedes első autónak?

Olvasónk kérdez

Kedves András!

Első autó vásárlás előtt állok, ezzel kapcsolatban szeretném a véleményét kérni. Könnyen kezelhető autót szeretnék, főként városban, rövidebb szakaszokon fogom használni, de elképzelhető, hogy néha mégis elmennék vele hosszabb útra. Elöl legyen kényelmes, de a hátsó ülések kihasználhatósága egyáltalán nem szempont, lehet három ajtós modell is. Minél könnyebb vele közlekedni és parkolni, annál jobb.

Nem szeretnék egy vagyont költeni a fenntartásra és a szervizekre, de felső kategóriás autóban gondokodom, tehát a praktikum mellett a stílus illetve a felszereltség is fontos szempontok; automata váltó, tempomat, tolatóradar stb. Nagyon tetszenek a Mercedes A+osztályból a 8-10 év körüli 170/180-as modellek, de lebeszélhető vagyok róluk.

Valószínű két-három évig fogom használni. A keretem nagyságrendileg 1 600 000 – 2 000 000 Ft, lehetőleg átírással, és az egyéb adminisztratív költségekkel együtt. Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
Eszter

Szakértőnk válaszol

Kedves Eszter!

Sajnos a felső kategóriát másképp értelmezzük és stílusos autót mondani nehéz a másik ízlését nem ismerve. Ezért próbálok ritka autókat ajánlani, hátha megtetszik valamelyik. Az A-osztály szerintem is nőies autó, nem beszélném le róla, mert a prémiummárkák autói közül a Mercedesek karbantartása meglepően közel áll a hétköznapi autók költségszintjéhez. Az Alfa Giulietta kiesik, mert 2,5 milliótól megy felfelé és szervizigénye is a 2005 utáni A-osztályé felett van.

Ha a saját feleségemnek keresnék egyedi autót, akit szintén Eszternek hívnak, akkor átírással, első szervizzel együtt 1,5 millióért városi autónak egy vagány Smart Forfourt vennénk 1,5-ös vagy 1,3-as benzines szívómotorral. Ha van rá kétmillió, akkor a Volvo C30-ast preferálnánk, nem az 1,6-os dízellel, hanem az 1,6 literes benzinessel és a kortárs Ford Focus strapabíró technikájával.

1,5 millió körül a kedvenc sikkes, ritka, takarékos, megbízható autóm a Toyota Celica 1999-2005 közötti generációja. 7-9 liter között fogyaszt, kortalan és remek minőségű autó, de nagyon meg kell nézni, mert akad belőle elég agyontört rom.

Öngyilkos ötlet az Alfa Romeo?

Olvasónk kérdez

Üdvözlettel, Szörényi András

Kedves András! Autóvásárlás előtt állok és ezzel kapcsolatban kérném a segítségét. A kiszemelt egy Alfa Rómeó 159 SW Ti (dízel) személyautó. Ön szerint mire kell hogy figyeljek ezzel a modellel kapcsolatban? Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Méri Róbert

Szakértőnk válaszol

Kedves Róbert!

Én nagyon nem szeretem, hogy sok okos egy Alfa Romeóról csak lebeszélni képes az embert. Nem. Az Alfák szervizigényes, rendes olajra, alkatrészre kényes autók. A lelakott romok tényleg rosszak, ahogy a nagyvonalúan szervizelt autók meghálálják a törődést. Arra készüljön fel, hogy sokba fog kerülni és az autó értéktartása sem lesz jó, cserébe a formájában, szép belső terében, zseniális futóművében nagyon sok öröme lesz. A TI egy különösen szép kivitel.

A dízelben a szervizkiadások csak a szokásosak: kettős tömegű lendkerék és a helyenként fos gázolaj miatt az injektorok és a nagynyomású szivattyú hibája, amit a szennyezett üzemanyag okoz. Egy kollégám Opel-alkatrésszel, olcsóbban cseréltette a sajátján a lendkereket, ehhez a cikkszámokat kell tudni. Ez mind drága, de az összes használt modern kori dízellel hasonló a a helyzet, ha nem 2,0 HDI Berlingót vagy 1,9 PD TDI Octaviát, Alteát stb. vesz. Az 1,9 JTD-ből a kétszelepes egy igazán eltalált motor, de a 16 szelepes sem rossz. A futóműve sem egy G Astra szintjén tartható fenn. Nem tartanék lerobbanástól, de a szervizköltségek a karbantartás miatt jelentősek lesznek.

Ami jó, hogy egy Alfánál a tulajdonosi kör összetétele miatt az átlagnál nagyobb az esély az autójára igényes, hozzáértő tulajjal összeakadni, aki nem az áruházban veszi a legolcsóbb olajat és nem a legócskább szűrőket használja, mert van fogalma a technikáról. Ez nagy érték a rettenetes homályban üzemeltetett átlagautókkal szemben. Csak magánembertől vagy márkakerekedésből vásárolnék, nem pedig beseftelt autót, mert jön elég belőlük. Az Alfa ebből a szempontból a Subarura hasonlít: sokba kerül velük az élet, de sokat is nyújtanak, és van az a kör, aki értékeli és meg is fizeti ezt. A 159 drága mulatság, de jó mulatság. És alfásnak lenni jó:

Üdvözlettel, Szörényi András