Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Sziasztok!
Olvasom az oldalatok, és most én is a segítségeteket szeretném kérni. 21 éves vagyok, és szeretnék venni maximum egymillióig egy pörgős, tágas, biztonságos autót, amivel dolgozni járnék, és néha horgászni. Lehetőleg kis fogyasztásút. Naponta körülbelül 50 km-t mennék vele. Remélem, nekem is tudtok segíteni. Előre is köszönöm.
Tisztelettel: N. László 
Joggal népszerű használt autó a Mazda 323 BJ. Valóban nehéz vele melléfogni, de a rozsdásodáson kívül még pár hibájára érdemes odafigyelni
Joggal népszerű használt autó a Mazda 323 BJ. Valóban nehéz vele melléfogni, de a rozsdásodáson kívül még pár hibájára érdemes odafigyelni

Használt autó, munkába járni, egymillióig

Használt autó, munkába járni, egymillióig

Joggal népszerű használt autó a Mazda 323 BJ. Valóban nehéz vele melléfogni, de a rozsdásodáson kívül még pár hibájára érdemes odafigyelni
Egymillió Ft alatti családi autóként a G Astrának is komoly ellenfele a 323-as BJ. A Mazdából sokkal szűkebb a választék, de a leggyakoribb igényekre van megfelelő motor és karosszéria hozzá
Használt autó, munkába járni, egymillióig 23
Használt autó, munkába járni, egymillióig 24
Használt autó, munkába járni, egymillióig 25
Érdekes beszerzési forrás Ausztria, de ne a legolcsóbb autók árából induljunk. Helyesebben ne várjuk a 700-1200 eurós autóktól a 2000-2500 eurós kocsik állapotát
Használt autó, munkába járni, egymillióig 27
Ha egy kerékív csak hólyagosodik, annak örülni kell. Rémesen rohadhat ezen a ponton a 323-as, de a küszöböt sem kíméli a korrózió
Néha egy légtömegmérő, esetleg egy lambda szonda kell, de a szívó benzinesek megbízhatósága joggal legendás
Jó az üléshelyzet és a kormány sincs túlszervózva
Használt autó, munkába járni, egymillióig 31
Használt autó, munkába járni, egymillióig 32
Kényelmesen tágasa hátsó lábtér
Használt autó, munkába járni, egymillióig 34
Érdekes az automatikusnak mondott, valójában nem digitális klíma. A hőfokszabályozás többnyire forgókapcsolóval működik. Itt a kijelző nem működik, de a hőmérsékletszabályozás igen
Hamarabb megkopik a váltógomb, mint a kormány
Használt autó, munkába járni, egymillióig 37
Használt autó, munkába járni, egymillióig 38
Fotó megosztása:
Használt autó, munkába járni, egymillióig 39
Szakértőnk válasza

Kedves László!
Örülök, hogy nem írtad bele a maximum 6 évest és a kevés kilométert, mert akkor széttártuk volna a kezünket. Neked legfeljebb 850, de maximum 900 ezer forintos autót kellene találnod az egymilliós kerettel. Én megnézném a Citroën Xsarából a 110 lóerős 1,6-os benzinest, ami jól pörög, nem eszik sokat, és jóval a kitűzött határ alatt elérhető, alacsony alkatrészárakkal. Hátránya az ütközésbiztonság. 
Az első generációs Focusokból 2002-es, átdolgozott autók közül már találsz normálisat ennyi pénzért, én elsősorban azt keresném, mert azt vezetni is jó. A kormányzás és a futómű nagyon erős pontja, a váltója is pontos, és a 100 lóerős 1,6-os benzines jól viszi.
Élvezhető autó a Mazda 323 BJ is: Ez a kék, oldallégzsákos ezerhatos 750 000 forintért eladó, ha a típus szóba jön.
Sajnos a 2001-től árult, háromajtós Honda Civic ezért a pénzért elég rizikós, de érdemes megnézned az ársáv aljában árult autókat, hátha akad köztük, ami nem túl viseltes és időnként cseréltek benne olajat. 
Belül nagyon tágas a tologatható ülés miatt, és 900 ezres határral van esélyed találni egy normálisat a Smart Forfourból. Nagyon vagány kisautó a Mitsubishi Colt technikájával. Komoly előnye, hogy van bennük négy légzsák és sokszor ESP is, amely a hasonló árfekvésű kocsikból hiányozni szokott. A ForFourról itt olvashatsz részletesen. 
Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess

Vezetéstechnika 

Olvasónk kérdezi 
Kedves Gulya!
Tisztelt Uram! 

Nagyon fontos lenne, hogy segítsen ezt tisztán látnom. Amikor menet közben váltok az autóval pl. 3-ból 4-be, úgy szoktam, hogy be a kuplung, 4-es, engedem a kuplungot, és a fogásponttól már adom a gázt, de fokozatosan. Észrevettem, hogy így simábban megy az autó is. De azt mondták nekem, hogy engedjem fel teljesen a kuplungot, majd utána gáz, mert a kuplungom élettartama rövid lesz, nem tesz jót neki. Hogy a helyes? Hogy a biztonságosabb az autóknak?

Használt autó, munkába járni, egymillióig 40

Szakértőnk válasza
Akik Önnek azt mondták, hogy először engedje fel a kuplungot, majd utána adjon gázt, tényleg jót akarnak. Az úgynevezett ” csúsztatott kuplung”, amikor a kuplungpedál teljes felengedése előtti időszakban már elkezdi a gázadást, nem használ a szerkezetnek, valóban hamarabb tönkremehet.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
vezetestechnika.eu