Lezajlott a szavazás első fordulója! A 22 ország 57 szakújságíróját tömörítő zsűri, közöttük Gajdán Miklós kollégánkkal, 35 új típus közül választotta ki titkos szavazással a hét legjobbat. Az első fordulóban még nincs rangsor az egyes típusok között, így azok sorrendjét csak az alfabetikus sorrend határozza meg. Ennek megfelelően az elődöntőbe jutott típusok a következők: Audi A4, BMW 7, Jaguar XE, Mazda MX-5, Opel Astra, Skoda Superb, Volvo XC90.

Audi A4: kiváló térkínálat és minőség, széles, hibridet is magába foglaló hajtáslánc-kínálat, és a rengeteg hozzá kapható vezetést segítő rendszer

BMW 7: kiváló vezethetősége és kényelem, többféle anyagból, köztük szénszálas műanyagból összeállított, és így rendkívül könnyű karosszéria, és rengeteg új technológia
Nagyot fejlődött előző generációjához képest az új Opel Astra. Könnyebb, kezesebb és új turbómotorjaival takarékosabb nála, és olyan extrák is megvásárolhatók hozzá, mint a LED-es fényszóró vagy a masszázsülés. A kombiként is megvásárolható Skoda Superb szédítő helykínálata mellett jó minőségével és szolgáltatásaival vívta ki a zsűritagok elismerését, míg a Volvo új XC90-ese biztonságával, jó vezethetőségével, kiváló minőségével, és hibridet is magába foglaló korszerű és takarékos hajtásláncaival vált méltóvá, hogy bekerüljön az elődöntőbe.

Mazda MX-5: kiváló vezethetőség, és tele van olyan finom technikai megoldásokkal, amelyek a világ egyik legjobb roadsterévé varázsolják
Az Év Autója egyik zsűritagja a mi emberünk!
Gajdán Miklós, társlapunk, az autóMAGAZIN szerzője a Car of the Year, vagyis az Év Autója szervezet két magyar tagjának egyike. Egy ötvennyolcad részben ő dönti el évről évre, hogy melyik kocsi lesz az Év Autója.
Nem csoda, hogy az autógyártók tenyerükön hordozzák. Elviszik prototípusokat vezetni, hipermodern gyárakat nézni, nem egyszer hónapokkal a premier előtt már odaadják neki legújabb modelljük kulcsát.
Az autós újságírókból álló nemzetközi bizottság magyar tagja a Vezess.hu-n osztja meg élményeit a magyar netezőkkel még szigorúan titkos autókról, új technikákról, utazásairól, autós kalandjairól.
“Nem a nevezettek számával volt baj: az Év Autója-választás feltételrendszerének 35 típus felelt meg, ami teljesen átlagos érték. Csakhogy ebből a 35-ből a tulajdonságai alapján legalább 15 is simán érdemesnek látszott a döntőbe jutásra – főleg azután, hogy némileg változott a zsűri szemlélete.”

Opel Astra: könnyű, kezes és új turbómotorjaival takarékos, továbbá olyan extrák is megvásárolhatók hozzá, mint a ledes fényszóró, vagy a masszázsülés

Skoda Superb: szédítő helykínálat, biztonság, jó minőség és sok kényelmi, valamint vezetésts egítő szolgáltatás jellemzi
“A Suzuki Vitara remek kis szabadidő-autó tágas utastérrel, sok vezetést segítő rendszerrel, egyre szélesedő és korszerűsödő motorkínálattal, és ráadásul kedvező áron. Utóbbi ugyan nem mondható el a Volvo nagy szabadidő-autójáról, ami mellett bőséges térkínálata, sokoldalúan variálható belső tere, jó minősége, könnyű kezelhetősége és egy konnektoros hibridet is magába foglaló korszerű hajtáslánc-kínálata szól.”