Legelőször tavaly októberben, a Párizsi Autószalonon szembesülhettünk először az új, a korábbitól sok tekintetben különböző Renault Espace-szal. Most pedig már itthon is megnézhető, bár az
új Espace hazai forgalmazása csak májusban indul. De ára már most is van.

Már nem egyterű, hanem crossover lett az új Espace
Hogy néz ki?
Az új, sorban az ötödik Espace modell szakítani látszik a korábbi generációk kisbusz szerű, egyterűs formájával, helyette a masszívabb megjelenésű, terepjárós hangulatú dizájnt választottak neki, amit crossovernek neveznek. A crossover autóipari jelentése valami ilyesmi, hogy “nem tudjuk/akarjuk bepasszírozni egyik, már meglévő kategóriába sem”, inkább átmenet a személy- és a szabadidő-autók között. Az új Espace esetében még maradtak kisbuszos gének is a márka génsebészeinek lombikjaiban, legalábbis a brutális helykínálat tekintetében biztosan. Utóbbival, illetve a rafinált megoldásokkal a végletekig praktikussá, emberbaráttá tett belsővel továbbra is számolhat, aki a modell mellett dönt.

Első két üléssora tágas, kényelmes, fényűző hely
Új Renault Espace árlista:
Felszereltség: |
Üzemanyag: |
Motorok: |
Listaár: (Ft) |
LIFE |
Dízel |
Energy dCi 130 |
9 390 000 |
ZEN |
Dízel |
Energy dCi 160 EDC6 |
11 000 000 |
ZEN |
Benzin |
Energy TCe 200 EDC7 |
10 400 000 |
INITIALE PARIS |
Dízel |
Energy dCi 160 EDC6 |
13 000 000 |
INITIALE PARIS |
Benzin |
Energy TCe 200 EDC7 |
12 400 000 |
Külseje dögös, tele érdekes, váratlan formákkal, megoldásokkal, és egész jól titkolja, hogy kis híján 5 méter hosszú. Gigantikus fémfelületek határolják mindenhol, az ablakok vékony lőréssé szűkültek, szóval az első generáció kedves, guruló akvárium jellegének már se híre, se hamva. Ennek ellenére a korábbinál negyed tonnával könnyebb behemót vezetőülésből korrekt kilátás nyílik a külvilágra. legalábbis előre felé, hála a vékony pálcikákból álló A-oszlopnak.

Gombnyomásra, egyesével fektethetők az ülések a második és harmadik sorban
Az elődnél 6 centivel alacsonyabb Espace – alaktényezője többek között ettől is lett ennyire jó: 0,30 – de a belsőben a térérzet így is példás. Elöl hátul óriási a hely, és az autó hétüléses kivitelben is kapható, bármelyik felszereltségi szinttel. Természetesen a leghátsó sor itt sem teljes értékű, felnőtt legfeljebb kényszerből üljön ide. Csomagtartója alapállásban 680 liter.
Felszereltség
Az új Espace a Life felszereltségi szinttel indul, amely már tartalmazza az R-Link 2.0, 8,7 colos érintőképernyős multimédiás rendszert, a parkoló radarokat elöl, hátul és oldalt, automata Renault kártyát, One Touch gombnyomásra egyesével összecsukódó ülésrendszert, kétzónás automatikus klímát, és a LED-es fényszórókat. A kínálat másik végén az Initiale Paris szint található, amelybe a négykerék-kormányzástól a szabályozható lengéscsillapítókon át a masszázsfunkcióval ellátott bőrülésig, 19 colos, az Eiffel torony formáját idéző mintájú alufelniig minden belefért.

Hagyományos műszerfal helyett itt iss kijelzők dolgoznak
De nemcsak az Espace újult meg, a közeljövőben úgy 3-4 havonta fut majd be egy-egy megújult Renault modell, míg a választék le nem cserélődik. Sőt, a közeljövőben a teljes Renault márkaarculat is alapos változáson megy majd keresztül, merész, vagány, magabiztos, színes, élettel teli márkává kívánnak válni, így persze a szlogen sem maradhat a régi de az újat “Passion for life” nem fordítják majd magyarra, így kell megszokni. Ezek mellett új betűtípussal, a korábbinál “gyémántosabban” csillogó rombusz emblémával, és melegebb tónusú sárgával találkozhatnak majd a márka háza táján.

Barátságos, otthonos hely. Az országban ez az első Renault kereskedés, amely már az új dizájn szerint épült
A megújuló kínálathoz felfrissítették a kereskedések kötelező, uniformizált megjelenését is, így a jövőben épülő, vagy megújuló Renault bemutatótermek már csak eszerint épülhetnek. Aki kíváncsi az új stílusra, annak elég kinézni a fennállásának 25 éves jubileumára nemrég átépített Budaörsi úti Renault Baumgartner szalonba, amely Magyarországon az első, már az új standardnak megfelelő Renault szalon. Itt semleges szürke padló, illetve az arra festett tájékoztató jelek segítenek tájékozódni a kereskedésben és a berendezés is más, mint amit az átlag autószalonban láthatunk.

Kintről nem annyira látványos a frissítés
Belépés után rögtön kávézó-szerű pult, és hatalmas LED fal várja az érkezőt, de a kétszintes belsőben akár a magasból is megtekinthetők a kiállított autók. Ezek mellett a szokásos kiegészítők, virtuális autókonfigurátor illetve szín- és kárpitminták is segítik az autóválasztást. A szalon végében a szintén felfrissült Dacia bemutatóterem várja az érdeklődőket, ami kicsit zsúfoltnak és kissé szégyelltnek tűnik a cifra, fiatalos, talán a MINI-re emlékeztető hangulatú Renault szalon mellett.