
Szuzuki Oszamu büszke arra, hogy az elmúlt 24 évben a magyarok megszerették az idehaza készülő modelleket
Befolyás és szerénység

Az új Suzuki Vitara könnyedén felismerhető SUV-os megjelenésével. Formaterve a Vitara és a Jimmy formatervét ötvözi
Új Suzuki Vitara
A Suzuki szabadidő-autóként árulja az új Vitarát, melyet 120 lóerős, 1,6-os benzin- és dízelmotorokkal szerelnek. Az összkerék-hajtású modellben számos vezetéstámogató rendszer is megtalálható, így például a radaros ráfutásvédelmi rendszer, valamint a távolságtartó tempomat. A Magyar Suzuki 70 ezer Vitara előállítását tervezi a gyártás első évében. A modellt hazánkból közel hetven országba exportálják, de három éven belül további harminc ország piacán szeretnének vele megjelenni. Az új Vitara gyártásának előkészítése két évvel ezelőtt kezdődött és a japánok a gyártás beindítására 150-160 millió eurót fordítottak. A hazai gyár idén körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol.
A rendszerváltás szimbóluma

Orbán Viktor szerint a japánoktól megtanulhatjuk hogyan lehetünk egyszerre befolyásosak és szerények
Ígéret földje
Orbán Viktor korábbi személyes vállalásairól beszélt és megjegyezte, hogy ígéretéhez híven három éven belül megépülhet Komáromnál az új, teherautók közlekedését is lehetővé tevő Duna-híd. A miniszerelnök arról is szólt, hogy még arra is van esély, hogy Esztergomot az M1-es autópályával összekötő gyorsforgalmi út 2018-ra elkészüljön. “Óriási harcokat folytatok a saját bürokráciánkkal, hogy megértessük, hogy fel kell gyorsítani a folyamatokat ahhoz, hogy ez a beruházás a tervek szerint megvalósulhasson” – mondta Orbán Viktor, aki azt is bejelentette, hogy még az év első felében Esztergom polgármesterével, Romanek Etelkával aláírja a város és a kormány közötti megállapodást, amely biztosíthatja a város hosszabb távú fejlődését.

Az új Vitara aktív biztonsági csomagjainak része a radaros féktámogató rendszer (RBS), a keréknyomás-ellenőrző rendszer, továbbá az adaptív sebességtartó automatika
Esztergom jobban teljesít
A Magyar Suzuki Zrt. 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott Esztergomban, ez 3,2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Saját gyártású autóiból a vállalat az év során 157 755 darabot adott el, amivel 1567 millió eurós értékesítési rekordbevételt ért el, az érték 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest. A magyarországi újautó-piacon 2014-ben mintegy 5000 Suzukit adtak el a márkakereskedők, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben maga a piac mintegy 20 százalékkal bővült. A márka részesedése a piacon 7,4 százalék. A gyárban 3100 ember dolgozik, a beszállítók 25 százaléka magyar vállalkozás, a programban 74 cég vesz részt, így közvetve harmincezer embernek biztosítanak megélhetést.

Egy csipetnyi retró a Vitara középső konzolja felett. Ez inkább dizájn elem mintsem praktikus kiegészítő.
Rába ülések a Vitarába
A legfrissebb hírek szerint az új Vitara Rába alkatrészekkel készülhet. A Suzuki ma mintegy 2 milliárd forint értékű üzleti megállapodást kötött erről a győri székhelyű céggel. Eszerint hat éven át a Rábánál varrják a Suzuki Vitara üléshuzatát és fejtámláját, préselik az ülőlapot, hegesztik az ülésvázakat. A cég móri gyára egyébként évek óta szállít alkatrészeket a japán autógyártónak. A beszállítói szerződés a Vitara teljes életciklusára biztosítja a győriek számára a gyártási jogokat, így a vállalat már három Suzuki modellt lát el termékeivel.
A Vitara sorozatgyártását ünnepélyesen Orbán Viktor és Szuzuki Oszamu indította el. A miniszterelnök és a japán autógyár tulajdonosa együtt gurult ki a színfalak mögül a Vitarában a közönség és a fotósok elé. Az új esztergomi modellt hamarosan a Vezess.hu nagyobb tesztnek veti alá.