Az idei Festival of Speedet bemutató cikksorozatunk első részében összefutottam Mr. Beannel, nehezen szabadultam a McLaren-standról, és együtt ebédeltem Stiggel. Ezúttal csak Mark Webberrel bringázom, és újabb extraklasszis autók jönnek.

Kezdjük mindjárt egy találós kérdéssel. Melyik tömeggyártó szülte e szörnyet? Az átlagosnál tájékozottabb autórajongóknak ki kell találni

Ez bizony egy Mazda, a Wankel-istenítők számára talán A MAZDA. Az RX-500-as a sok száz különleges jármű között is képes volt feltűnést kelteni

Ha már a szupersportkocsigyártók über autói helyett népautós márkákkal indítottam, akkor ezt a csodaszép Ford GT40-est mindenképpen a sor elejére kell helyezni – nincs nélküle világszínvonalú veterántalálkozó

Ahogy előző cikkünkben látták, egykor a Ford kéz a kézben a McLarennel gyűjtötte a babérokat. Amikor Bruce McLaren a 60’-as évek végén a fejébe vette, hogy megépíti a világ leggyorsabb középmotoros autóját, mégis a Chevrolet-tól szerzett be egy 500 lóerő fölé piszkált V8-ast, amely mellé ötfokozatú Hewland-váltót szerelt

Túlzás persze, de nem olyan nagyon: az 1969-es M12 GT-hez hasonlóan egy új Mclaren belseje ma is meglehetősen puritán

És az ő híres szempillái. Háttérben a házigazda Lord of March hajlékának keleti szárnya az oldalsó bejárattal

Őuraságát Fighternek hívták, és ebben a változatban 2004-től küzdött a vevőkért. Ugye, nem nézik ki belőle, hogy a Dodge Viper V10-es motorja hajtja 525, vagy ha az kevés, 628 lóerővel

1999-ben gyártották a TVR Cerbera Speed 12-t. Az orrát 7,7 literes, 840 lóerős blokk húzta az aszfaltra

Senkinek nem kell bemutatni egy TVR-t. Soha nem a feltűnés hiányával voltak gondok, hanem a megbízhatósággal

A Lister Storm sem tipikus pékhez kifliért indultam vele autó, 1993-ban sokkoló, 450 ezer angol fontot kértek érte

Menjünk kicsit vissza az időben, csak, hogy megmutassam, 1925-ben milyen hátsó volt a menő. Ez Itt egy Amilcar CGS

Mindeközben bemondták, hogy kis pihenő után újra életre kel a házigazda saját bejáratú versenypályája, úgyhogy az alkalmi boxkijárat fölé helyezkedtem, hogy halljam az első gázadásokat

A Pagani valahogy mégis szimpatikusabb, leginkább a Huayra-előd Zonda. Azért ennek V12-es Mercedes-motorja is brutálisan szólt

A hosszú hétvége vasárnapjára csaknem megtelt a lord többszáz hektáros birtoka. Ha megéheztek, jobbra seafood and champagne

Akkor most áttérek a Koenigseggeknél és Paganiknál is sokkal ritkább és különlegesebb sportkocsikra. Hallott már például az Arash AF8-ról?

Csak a popfenomén Jay K ronda LaFerrariját ne láttam volna meg élőben, annyira hihetetlenül ocsmány ebben a színben

Szerencsére egyáltalán nem számít ritkaságnak Goodwoodban. Ugye, mennyivel normálisabb tűzpirosban? Felhívnám a figyelmet az extrém első túlnyúlásra, amely Budapest nagy részén pl. lehetetlenné teszi vele a közlekedést

A Porsche-standján lemérték, ki, milyen erővel képes hajtani a bringát, miközben a háttérben lévő kijelzőn versenyzőjük, Mark Webber csinálta ugyanazt

Hosszú órákon át rajzolta az 500K-t a művész, amikor odalépett hozzá egy apuka a kisfiával, nekik készült pár perc alatt ez a skicc a 380K-ról. Sokan tértek haza szép emlékkel