Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May? Nem ismered őket? Akkor nincs tévéd, vagy barlangban laksz, hiszen mára ez a legismertebb, autózáshoz köthető tévés trió. Az általuk vezetett autós műsor, a Top Gear 2013-ban a Guinness Rekordok könyvébe is bekerült, annyian nézik világszerte, Kongótól Moldováig. 

Top Gear Top 41? Az meg mi?

A népszerű autós műsor Top Gear Top 41 néven új, az eddigi szériák felejthetetlen epizódjait bemutató évaddal érkezik Magyarországra. 2014. január 6-tól a Top Gear rajongók a BBC Knowledge csatornán izgulhatják végig újra a legendás autós műsor elmúlt évtizedének legjobb 41 pillanatát.

Olyan vad és veszélyes kalandok várják a nézőket, mint a híres műsorvezető trió, Jeremy Clarkson, Richard Hammond és James May sportautós túrája Romániában, vagy James May felejthetnek útja egy aktív vulkán tetejére. Az évadban még Stig kilétére is fény derül. A sorozat 8 részen keresztül mutatja be harminchét Top Gear epizód izgalmas pillanatait.

Tehát a Top Gear minden földrészen ellenállhatatlan hívószó. Ezért, ha egy hazai rendezvény meghívó levelében feltűnik a műsor, egyértelmű, hogy ott kell lennünk. Így nem morfondíroztunk sokat, azonnal elfogadtuk a BBC Knowledge meghívását a Corvin Plázában megrendezett Varázs Garázs fantázianevű Trabant-építő mókára.

Mert mi lehet jobb szórakozás, mint nekiesni egy bontóból szökött, kissé szakadt Trabinak, és szemérmetlen, ösztönös módszerekkel új külsőt varázsolni az autózás egyik jelképének?

A Top Gear-hangulatot hazai ízekkel keverő Varázs Garázs január 13-tól január 17-ig zajlott a Corvin Plázában. Hétfőtől csütörtökig négy csapat esett neki az áldozati autóknak, és három óra alatt adott témák szerint, a legőrültebb ötleteiket használva építettek át egy-egy Trabantot.

A csapatokat olyan hírességek erősítették, mint Árpa Attila, színész-rendező, Fluor Tomi énekes, Trabarna, humorista, parodista és az autós hangok utánzásának nagymestere, Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, Kerényi Ádám, magyar és európai driftbajnok, Gyutai Adrián, magyar bajnok és Alpok-Adria bajnok gyorsasági motorversenyző, Radák János, magyar bajnok és többszörös futamgyőztes driftversenyző, valamint Kőváry Barna, Trabantos “borulóművész”.

De a csapatoknak kellett egy firkász tag is, a Trabarna nevével fémjelzett alakulat esetén nem más, mint szerény személyem. A számunkra kijelölt irányvonal a magyar autó volt, ezt szem előtt tartva, és az adott eszközöket felhasználva kellett három óra alatt a lehető legjobb, gulyáskrémmel, kolbásszal, pálinkával átitatott eredményt elérni.

Mi megtettünk mindent, ami tőlünk telik, de a lájkokért folytatott küzdelemben alulmaradtunk, végül Fluor Tomi csapatának alkotását választotta az Internet népe, a pénteki díjkiosztó eseményen ők vihették haza a legméretesebb kupát. Ennek ellenére büszkék vagyunk a piros-fehér-zöldbe öltöztetett Trabantra, mert a festéssel, fúrással, faragással, ragasztással és ötleteléssel eltelt délután végeredménye igazi emlék marad, a bajusztól egészen a 27 százalékos ÁFA feliratig!

Trabarna épp a magyar térképet skicceli fel, telefonos segítséggel

Trabarna épp a magyar térképet skicceli fel, telefonos segítséggel

A tető nemzeti színű fóliázást kapott, bár csak nézőpont kérdése, hogy olasz, vagy magyar nemzeti színek borítják a Trabit felülnézetből

A tető nemzeti színű fóliázást kapott, bár csak nézőpont kérdése, hogy olasz, vagy magyar nemzeti színek borítják a Trabit felülnézetből

Nekikezdtem a bajusznak, hiába csengett le a hungaroMÉM őrület, azért egy vaskos, pödörhető, kackiás bajuszt muszáj volt felpingálni

Nekikezdtem a bajusznak, hiába csengett le a hungaroMÉM őrület, azért egy vaskos, pödörhető, kackiás bajuszt muszáj volt felpingálni

Szabad kézzel, ennyire futotta! Lehetnének smároló bálnák is, csak pár kiegészítő ecsetvonás kellene

Szabad kézzel, ennyire futotta! Lehetnének smároló bálnák is, csak pár kiegészítő ecsetvonás kellene

A mi rajtszámunk itt a Kárpát-medencében!

A mi rajtszámunk itt a Kárpát-medencében!

Három óránk volt, és kihasználtuk minden percét, hogy a magyar Trabant pompás állapotban várja majd a szavazatokat.

Három óránk volt, és kihasználtuk minden percét, hogy a magyar Trabant pompás állapotban várja majd a szavazatokat.

Tisztelgés az ősök előtt, a VHK, avagy a Vágtázó Halottkémek zenekarhoz köthető mutatós motívummal

Tisztelgés az ősök előtt, a VHK, avagy a Vágtázó Halottkémek zenekarhoz köthető mutatós motívummal

Trabarna kitalálta a kipufogót, én a lángokat, így igazi 3D-s élménnyel tupíroztuk fel a Trabantot, ahogy azt a kor megköveteli

Trabarna kitalálta a kipufogót, én a lángokat, így igazi 3D-s élménnyel tupíroztuk fel a Trabantot, ahogy azt a kor megköveteli

A nyelv jött végső ötletként, mert igazi arcot szerettünk volna adni a kocsinak

A nyelv jött végső ötletként, mert igazi arcot szerettünk volna adni a kocsinak

A triplaszárny plusz 50 kilogramm leszorító erőt termel a hátsó tengelyen

A triplaszárny plusz 50 kilogramm leszorító erőt termel a hátsó tengelyen

Íme a kész alkotás, a magyar Trabant!

Íme a kész alkotás, a magyar Trabant!

Magyar Trabantot építettünk Trabarnával 13