Sajtótájékoztatót rendezett a Magyar Közút, hogy elbüszkélkedhessen, milyen fájin új informatika rendszerrel követi nyomon gépeit bevetések idején, és hogy megmutassa régi és új csodafegyvereit, melyekkel idén is felveszi majd a harcot a tél ellen.
A sajtótájékoztató unalmasabb, powerpointos részének helyt adó kis teremben arra gyanakodtam, hogy vendéglátóim valami hallucinogén anyagot kevertek a kávéba-sütibe, mellyel fogadtak. A falon közvetlenül mellettem az M0 fél-körgy?r? 1999-es térképe lógott. Szemben egy 2000-es közúti tábla-poszter idézte meg az ezredfordulót, mellette a HVG által kiadott, A világ vallási térképe cím? alkotással.
Ugyanakkor GPS-es, 3G-s mobilnetes rendszeren, real-time figyeltük a kivetít?n, hogy miközben mi ott ülünk ebben a szoci érából maradt irodában a leltári számmal és plakettel gondosan ellátott cs?vázas, m?b?r borítású székeken, éppen merre jár a Közút 1200 járm?ve közül – bármelyik. Szemem minduntalan a projektor melletti szekrénykén lév? VHS-kazettákra, videóra, CRT-tévére tévedt, de közben az el?adó pár kattintással lehívta az országos útmeteorológiai rendszerb?l, hány fokos is most az aszfalt Dabasnál. Mert ezt is figyelik: ha jegesedés fenyeget, már indulnak is a sószórók.

A flottafigyelő rendszer monitorképe: mi áll, mi mozog, merre megy, mit végzett, mennyi sót szórt ki – minden lekérhető
Gyermeki lelkem ujjongott a narancsszín böhömök láttán, pláne, hogy beindították ?ket, és fel is pörgették az óriási húsdarálókat a kedvünkért. És fura déja-vu érzésem is volt a vén ZIL pörg? csigáját nézve. Beugrott, honnan ismer?s ez a gép – illetve nem is ?, hanem egyik testvére. Pár éve láttam dolgozni, épp az én kicsiny falum bevezet? útját szabadította fel:





