Hattyúdal

A megbízhatósága miatt piedesztálra emelt autó lassan fél évszázados karriert tudhat maga mögött. Az utolsó – a sorban a tizedik – modellfrissítés három évvel ezelőtt történt, amikor némi szakadás következett be házon belül. A Corolla 2006 óta csak mint 4 ajtós autó létezik. Ötajtós változata felvéve az Auris nevet önálló létformaként született újjá.

Így a Corolla azok számára lett megfelelő célpont, akik ifjúságuk legszebb éveit akkor élhették, mikor az első modellek körvonalait papírra vetették. De ez sem gond; mint a mellékelt ábra is mutatja, negyvenen felül is van élet.

Törésteszt
Törésteszt - 5 csillag

Törésteszt – 5 csillag

Törésteszt – 5 csillag


Az új négyajtós Corolla megnövekedett kasztnija kitűnően szerepelt a teszten. Ugyan a mérnökök szerint a pedálok elmozdulásának mértéke hagyott maga után némi kívánnivalót, azért a jeles osztályzat így is járt. A gyermekek számára is teljes a biztonság. Az öt csillag ebben az esetben is csak azon múlott, hogy az emberiség még képtelen arra, hogy megfelelő megoldást találjon a légzsák állapotának és az Isofix pontok megjelölésére.

400-tól 800-ig

Jól tartja magát

Jól tartja magát

Jól tartja magát


3,785 millió lett a beugró, a leggyengébb, 1,4-es motorhoz járó 400 ezer forintos kedvezménnyel. Százezerrel több kedvezmény jár az 1,6-os benzineshez, és ugyancsak félmilliót engednek el akkor, ha azt szeretnénk, hogy autónkat az 1,4-es dízelmotor hajtsa. Ha megelégszünk a minimális felszereltségcsomaggal, akkor 4,2 alatt már megúszhatjuk a vételt mindkét esetben.

Ha szeretnénk színre fújt külső elemeket a karosszériára, bőrkormányt audiovezérléssel, hátsó elektromos ablakot, függöny- és térdlégzsákot, akkor a Luna csomag felárával 4855 ezerig pumpálhatjuk a vételárat.

Négy gomb csak a Luna szinttől jár

Négy gomb csak a Luna szinttől jár

Négy gomb csak a Luna szinttől jár


Mielőtt elindulnánk a kereskedésbe, érdemes rápillantani a Ford Focus árlistájára is. A német gyár kereskedéseiben most hatszázezres kedvezménnyel húzzák el a madzagot az orrunk előtt. Szóval megállja a helyét a dilemma: a megbízható japán legendát vigyük-e haza vagy pedig a hajszálnyival jobban felszerelt germánt.

A 800 ezres árelőny a 2,0 D-4D motorváltozatra vonatkozik. Ebben az esetben már nem kell a korábbi felsorolásban szereplő tárgyakért külön fizetnünk, mert szériaként adják az autóhoz a 4,8 milliós vételárért cserébe. Ha ezen kivitel eredeti 5,6 M-os árát nézzük, ahhoz képest már 100 ezerrel többért most fullextrás kivitelt vehetünk, ami mind kényelmében, mind biztonságában passzol a motorhoz.